دکتر محمد باقر قالیباف طی سخنانی در اجتماع مردم شهر قم که در محل مسجد امیرالمومنین(ع) این شهر برگزار شد، گفت: امروز مجموعه کشور و مردم ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند یک تحول و انقلاب اساسی در عرصه اقتصادی کشور هستند.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۴۳
ایران ظرفیت های بسیار زیادی در منابع اقتصادی دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قالیباف، او گفت: وقتی نگاه می کنیم، اطلاعات و آمار نشان می دهد ایران ظرفیت های بسیار زیادی در منابع اقتصادی دارد. سوال اینجا است چرا در صحنه نظامی و امنیتی که از جهت مدیریتی، علمی، فنی جزو سخت ترین حوزه ها به شمار می رود، وقتی قادریم به اقرار دشمنان در این عرصه جزو 5 کشور اول دنیا قرار بگیریم و رشد علمی در کشور را به جایی برسانیم که با رشد 15 برابری در حوزه کشورهای نام آور دنیا قرار بگیریم، چرا باید ایران عزیز ما و مردم مخلص و با وفا اینگونه زندگی کنند.

شهردار تهران تاکید کرد: سزاوار نیست که جوان ما می بینید مادرش در خانه های مردم کار می کند تا فرزندش بتواند درس بخواند و مهارتی پیدا کند. همه آرزوی این فرزند آن است که بعد از فارغ التحصیلی بتواند جبران محبت های مادرش را انجام دهد اما حتی بعد از فارغ التحصیلی هم باید از مادرش پول بگیرد. نتیجه این آُیب های اجتماعی و آسیب دیدن کانون گرم خانواده ها است.

قالیباف با اشاره به رکود، بیکاری و گرانی موجود در جامعه، ابراز داشت: به نظر می رسد این مسایل چیزی جز ضعف مدیریت و سوء تدبیر در اداره کشور نیست.

او افزود: سرمایه بانک ها متعلق به مردم است اما زمانی که همین مردم می خواهند از بانک ها وام بگیرند دچار مشکل هستند، چقدر افرادی داریم که برای وام ازدواج پشت صف هستند اما می بینیم بیش از 50 هزار میلیارد تومان تومان وام در اختیار 400 نفر قرار دارد. طبیعی است این منطق و نوع مدیریت این مشکلات را به وجود می آورد. بنده به عنوان یک مسئول چه حقی دارم دغدغه ای غیر از دغدغه مردم داشته باشم؟ اگر دغدغه من دغدغه مردم نبود دیگر کار مردم را حل نمی کنیم بلکه تنها به 4 درصد از جامعه می پردازیم و به بقیه مردم توجهی نداریم. نتیجه این رویکرد به بی اعتمادی، خلف وعده و بی عملی منجر می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها