وزیر امور خارجه چین امروز جمعه به ایالات متحده آمریکا در مورد عواقب جنگ با کره شمالی هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۶۱
هشدار چین به آمریکا : امکان جنگ هر لحظه وجود دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، پس از تهدیدهای جدید دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا علیه رژیم پیونگ یانگ ، ونگ یی ، وزیر خارجه چین روز جمعه 14 آوریل در یک کنفرانس خبری مشترک با ژان - مارک آیرو همتای فرانسوی اش در پکن به ایالات متحده هشدار داد که هر لحظه امکان وقوع جنگ در کره شمالی وجود دارد.

ونگ یی افزود: گفت و گو تنها راه حل مشکل کره شمالی است. وی با اشاره به سخنان روز گذشته دونالد ترامپ که گفته بود با مشکل کره شمالی برخورد خواهد شد ، تاکید کرد: هر فردی در شبه جزیره کره جنگ به راه بیاندازد باید مسئولیت تاریخی آن را پذیرفته و بهایش را بپردازد.

وزیر خارجه چین تصریح کرد: در پرونده هسته ای کره شمالی ، پیروز فردی نیست که تندترین سخنان را گفته یا زور بازویش را نشان دهد. ما معتقدیم که هر لحظه امکان وقوع جنگ وجود دارد. من تصور می کنم که تمام طرفهای ذینفع باید به شدت در مورد این شرایط هشیار باشند.

چین که به عنوان تنها متحد کره شمالی محسوب می شود با برنامه اتمی نظامی کیم جونگ - اون مخالف است اما همواره ایالات متحده آمریکا را در مورد این مساله به خویشتن داری دعوت می کند.

در ضمن، روسیه نیز روز جمعه اعلام کرد که از بالا گرفتن تنش ها در مورد کره شمالی بسار نگران است. دمیتری پسکوف ، سخنگوی کاخ کرملین گفت: مسکو با نگرانی بسار بالا گرفتن تنش ها در شبه جزیره کره را دنبال می کند. ما همه کشورها را به خویشتن داری فرا خوانده و به همه علیه هرگونه اقدامی که می تواند تحریک آمیز تلقی شود، هشدار می دهیم.

دونالد ترامپ شنبه گذشته از اعزام ناو هواپیمابر کارل وینسون که توسط سه فروند ناوشکن موشک انداز اسکورت می شود به سوی شبه جزیره کره خبر داد. در عین حال، یک ناوگان دریایی شامل زیردریایی ها نیز برای حرکت به سوی این منطقه فراخوانده شده است. ناوهای هواپیمابر مشابه کلاس کارل وینسون معمولا حامل 70 تا 80 فروند هواپیما و تعدادی هلیکوپتر از جمله حدود 50 فروند جنگنده بمب افکن هستند.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
۰
۰
به امریكا بگید ما هم اماده ایم تا با كره شمالی و چین بهشون حمله كنیم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
۰
۰
خدا كنه این ترامپ خله دنیا رو به هم نریزه .!!

نیازمندی ها