برای اولین بار در کشور انجام شد

تولید برق از حرکت جریان گاز

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، گفت: برای نخستین بار در کشور کارشناسان شرکت گاز استان زنجان از حرکت جریان گاز برق تولید کردند.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۹۴
تولید برق از حرکت جریان گاز

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از زنجان؛ سید سعید عسگریان با اعلام این خبر افزود: پس از ۲ سال تلاش مستمر، کارشناسان شرکت گاز استان زنجان موفق به تولید برق از حرکت جریان گاز شده و برای طرح «سوما» که برای نخستین بار در کشور به نتیجه رسیده است، ثبت اختراع گرفتند.

وی ادامه ذاد: بکارگیری ذهن های خلاق کارکنان را یکی از ابزارهای مدیریت مشارکتی در جهت بهبود عملکرد هر سازمان عنوان کرد و گفت: طرح «سوما» که با تلاش، همکاری و همفکری پژوهشگران شرکت گاز استان زنجان به انجام رسیده که در این طرح منحصر به فرد؛ از حرکت جریان گاز، برق تولید می‌شود.

عسگریان تصریح کرد: تنها موضوعی که در این روش بسیار حائز اهمیت است نحوه بارگذاری مگنت‌ها بر روی حلقه‌های کوپلینگ و عبور گاز با حفظ موارد ایمنی از محفظـه تعبیه شده است کـه همه این مـوارد در طرح اختراعـی در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از وجود ۵۰ ایستگاه CGS در استان خبر داد و با اعلام اینکه به طور متوسط برای ساخت هر ایستگاه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: با این اقدام ارزشمند؛ ۸۵ تا ۹۰ در صد صرفه جویی ارزی را شاهد هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها