جنون یا نیت کسب پول می‌تواند دلایلی برای هر عمل مجرمانه‌ای باشد. عده‌ای با هدف سرقت، به سراغ آرامگاه انزو فراری، بنیان‌گذار فراری رفته‌اند که با دخالت پلیس، شکست خورده و دستگیر شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۹۷
سوء قصد نافرجام به آرامگاه انزو فراری

به گزارش جام جم آنلاین از زومیت، به نظر عموم مردم، دزدی متداول‌ترین جرمی است که در اجتماع دیده می‌شود؛ اما گاهی اوقات این حرکت با جزئیاتی آن‌چنان عجیب اتفاق می‌افتد که توضیح دلایل آن مشکل خواهد بود. بر اساس گزارشی از رویترز؛ پلیس ایتالیا موفق به دستگیری افرادی شده است که در تلاش برای نبش قبر و ربودن جنازه‌ی انزو فراری بودند. به گفته‌ی پلیس محلی؛ تبه‌کاران برنامه داشته‌اند که پس از جابه‌جایی پیکر انزو فراری به محلی امن در شهر نائورو واقع در جزیره‌ی ساردینیا، از خانواده‌ی متمول فراری درخواست پول کنند.

در ۱۸ فوریه‌ی سال ۱۸۹۸ مردی متولد شد که تعداد زیادی از جذاب‌ترین خودروهای تاریخ را عرضه کرد. انزو فراری در سن بیست سالگی وارد مسابقات اتومبیل‌رانی محلی شد و مدتی بعد مورد توجه آلفارومئو قرار گرفت. او از سال ۱۹۳۸ رسما به عنوان مدیر تیم مسابقات سرعت آلفارومئو مشغول به کار شد و خودروی Tipo 815 را برای این برند، طراحی و تولید کرد. انزو فراری کارخانه‌ی خود را در سال ۱۹۴۳ تأسیس کرد تا با هدف حضور در مسابقات اتومبیل‌رانی فعالیت کند. اولین خودروی فراری در سال ۱۹۴۷ عرضه شد که مدتی قبل سالگرد ۷۰ سالگی تولید آن در شرکت فراری با معرفی نسخه‌ی اپرتا همراه بود و ما در زومیت به آن پرداختیم.

برند فراری یکی از تأثیرگذارترین شرکت‌ها بر تولید خودروهای اسپرت جهان بوده است و مدل‌های کلاسیک آن با قیمت‌هایی میلیون دلاری ارزش‌گذاری می‌شوند. انزو فراری، بنیان‌گذار کارخانه‌ی خودروسازی فراری در سال ۱۹۸۸ و در سن ۹۰ سالگی درگذشت. آرامگاه او در قبرستان سنت‌آکالدو مودنا ایتالیا واقع شده است که فاصله‌ی کمی تا کارخانه‌ی فراری دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
۰
۰
نود سالگی یا نهصد سالگی !
سال 1988 یا 19888 !
لطفا متن را تصحیح كنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها