کارلوس کی روش پس از پایان بازی تیم های ملی فوتبال ایران و چین که با برتری شاگردان خودش همراه بود جمله نه چندان مناسبی را به زبان آورد.
کد خبر: ۱۰۱۴۲۶۴
کی روش و جمله ای که نباید به کار می برد

به گزارش جام جم آنلاین ، « امروز تیمی را شکست دادیم که توانست کره جنوبی را شکست دهد اما شاید بعضی از افراد که نابینا هستند، این موضوع را نمی بینند. » این یکی از جملاتی بود که کی روش در نشست خبری پس از شکست یک بر صفر چین به زبان آورد. این می تواند تنها نکته منفی مصاحبه کی روش باشد. او منتقدان خود را نابینا می داند اما مهم این است که او با این جمله به نابینایان هم توهین می کند.

البته این نخستین بار نیست که کی روش و یا هر مربی دیگری در نشست های خبری خود ناخواسته جملات غیر مودبانه این چنینی به زبان می آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۸
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
نباید ازواژه(نابینا)بكاررفته درصحبت كیروش به صورت عام معناشود حتما همه می دانند كه هیچ احدی الناس به خودش اجازه توهین به این افرادنازنین رانمی دهد مطمئن باشید منظور ایشان به صورت (خاص)كه به افرادی است كه نمی خواهند پیشرفت كیروش راببینن ..... حالا خداوكیلی سرمربی كه بتواند این همه هجمه علیه ایشان است راتحمل نكند دارین.....بنده خدا ایشان هم انسان است وصبر حضرت ایوب رانداره.... فقط.....فقط......كیروش...لطفا فاز منفی به این همه افتخارات ندین ....عجبا... واقعا كه ......نباید این شخص یكطرفه قضاوت كنه انهم درجراید
ااا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
این باادبخای خودتون از بكاربردن چشم بادومی تاانتقام ازجنس بنجل ویاشكستن چینی سخن میگن .
این تجارومشتریهای ایرانی مشتری هستند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
چون منتقدان ،كارنامه این چندسال كی روش را نمی خواهند ببینند نتایجی را كه تیم ملی در مسابقات این چند سال بدست آورده با یك تیم جوان وبا انگیزه كه حرفهای زیادی در آینده نیز خواهند داشت، وپیروزی در برابر تیمهایی كه چند برابر ما برای تیمهای باشگاهی وملی خود هزینه میكنند را آیا میشود انكار كرد واز تیم ملی طلبكار بود بله چین با مربی نامی خود ودستمزد چندین میلیون دلاری كه دریافت كرده الان كجای جدول است ویا قطر و... شاید اگر ما هم جای كی روش بودیم تحملمان را از دست می دادیم البته اینكه میبایست باادبیات صحیح صحبت كرد شكی نیست
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
چون كیروش را زیاد ازحد باد كرده ایم و درمجموع بادیدن یه غیرایرانی گاهی در حد فنا شدن خومان مهمان نوازی می كنیم !
ایرانی
United States
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
عزیز جان، لطفا تفسیر به رای ممنوع! از كجای صحبت ایشان بی ادبی به افراد نابینا استنباط می شود !!؟ چرا جوسازی منفی.../..اصطلاحِ كوری استعاره ایی است برای بیانِ عدم درك و فهمِ واقعیتِ محض. یك واقعیت عیانی كه حتی حاجت به بیان نیز ندارد. كارنامه ۶ سال موفق این مرد با وجدان، با آنهمه كمبود و وعده های اغلب بی عمل و گاها نصف و نیمه فدراسیون فوتبال و...، كه آمار و ارقام جهانی هم صحه بر آن داشته ودارد، را ندیدن و مثلِ خاله زنك ها دنبال ذره های آبِ دهانی كه گاها بهنگام صحبت كردنِ انسان از دهان بیرون می پرد، گشتن، و آنرا پیراهن عثمان كردن، شایسته خبرگزاری چون جام جم و امثالهم نیست. در قرآن كریم خداوند در آیه ۱۸ سوره بقره خطاب به كافران فرموده:« صُمٌّ بُكْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لَا یَرْجِعُونَ = كرند، لالند، كورند؛ بنابراین به راه نمی‌آیند.» و آنها را كَر و لال و كور خطاب میكند. با این حساب و استدلال شما خداوند را باید نعوذ بالله ...نامید! لطفا یك مقدار مدار و زاویه اندیشه تان را بازتر و بنیه اش را محكم تر كنید. با تشكر
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
یادمه همیشه برای رفتن به جام جهانی كار به اگر و اما میكشید اما خدا رو شكر اینبار مطمئن به صعود هستیم پس از ایشان ممنونیم . مربی های داخلی توانایی رسوندن تیم ملی رو به جام جهانی نداشتن
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
دوباره با تفسیر كلمات و جملات یه بهانه پیدا كردید برای زیر سئوال بردن كیروش . منظورش از نابینایان همین شما ها هستید .
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
معلوم شد از كیروش مودب ترهم پیدا میشن
پیراسته فر
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
خب وقتی بعضی ازمربیان ما كه زمان كوتاهی مربی تیم ملی بودند ودرتلویزیون درس اخلاق برای ورزشكاران می دادند ولی درمیادین دعواودرگیری راه می اندازن -راه به راه مصاحبه ضدكی روشی دارند،وتوهین می كنند،ازآن آقای پرتقالی چه انتظاری داریم!؟
نجم
Saudi Arabia
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
۰
۰
بزارید عمو كی روش هرچی دلش میخاد بگه.داریم میریم دریا.دریا دریاوای ببخشید داریم میریم جام(ی)جهانی
نرم افزار موبایل
-
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
۰
۰
یك پرسپولیسی:بلایی سر كیروش اورده ایم كه اورا به این برخوردهای عصبی كشانده ایم او چه بخواهیم یا نه،مربی بزرگیست،
ایرانی
Japan
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
۰
۰
فكر میكردم لااقل شما جام جمی ها دیگر ظرفیت دیدن و شنیدن نظر مخالفتان را دارید! نظر قبلیم رو كه مبسوط تر خدمتتون تقدیم كردم‌ كه كم لطفی كردین! این تعابیر دركلام خدا هم آمده است: آیه ۱۸ از سوره بقره << صُمٌّ بُكْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لَا یَرْجِعُونَ كَرند، لالند، كورند؛ بنابراین به راه نمی‌آیند.>>. ...لذا لطف كرده مغالطه نفرمایید.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
۰
۰
راست می گوید عده ای بینا خود را به نابینایی می زنند
نمی توانند ببینند كه تا كنون توپی از دروازه ایران عبور نكرده
نمی توانند ببینند میانگین سنی این تیم زیز 25 سال آمده
نمی توانند ببینند كه یازده نیمكت نشین تیم ملی تفاوتی با بازیكنان اصلی ندارند
و آنها نمی بینند كه تیم هایی مثل قطر وچین میلیونها دلار هزینه كادر فنی تیمشان است ولی در انتهای جدول دست وپا می زنند.
آلبرتو زاوالتا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
استعدادهای ایرانی هم كه هیچی . هرچی كرده این آقا كرده
ایرانی از هیچ هم می تونه خیلی چیزا بسازه .
حیفه این استعداد و توان ایرانی ها رو به اسم این آقا بزنیم ( یادمون باشه كم هم نمی گیره ) .
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
۰
۰
باسلام:اگر در حال حاضر مربیان وطنی سرمربی تیم ملی ایران بودند وبا تیم چین وآقای لیپی میخواستند مسابقه دهند از دوماه پیش خودشان را بازنده فرض میكردند.یادمان نرود كه در همین چندسال اخیر وقبل از كارلوس كی روش همیشه تیم ملی یا به مربیان نامدار حریف ویا به بازیكنان آن میباخت.ولی درحال حاضر وقتی كارلوس كی روش روی نیمكت ماست همه تیم های آسیایی از او میترسند.این واقعیتی انكار نشدنی از هوش وذكاوت این مرد پرتقالی است كه همه مربیان آسیایی را هیپنوتیزم خودش كرده. درود بر كارلوس كی روش قیصر فوتبال ایران ومردی از جنس برلیان.
یوسفی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
پرتغالی بنویسید ، پرتقالی بخوانید .
از جنس برلیان رو هم دقیقا منظورتون رو نفهمیدم
سهند
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
۰
۰
خدماتی كه كی روش به فوتبال این كشور كرده رو یه عده نمیخوان ببینند! تیمی بسته كه حتی دو یا سه جام جهانی دیگه برای این مملكت كارآیی خوبی خواهد داشت. تیم ملی اگر دست مربیان داخلی بود مطمئنا صعود ما به جام جهانی به اما و اگر میكشید(مثل دفعات قبل) و الان به رده پنجم یا ششم آسیا و یكصدم جهان سقوط كرده بودیم. تیم ملی یه زمین مناسب نداره كه تمرین كنه با این وجود 28 ام جهانه و داره مستقیم به عنوان تیم اول گروه صعود میكنه از این همه هجمه بر علیه این مرد دست بردارید لطفا.
كارمند مفلس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
راحت بریم جام جهانی . افرین
یادمه تو 2006 عربستان هم راحت رفت جام جهانی ( ولی8تا از آلمان خورد ) .
بابا نتیجه گرفتن در جام جهانی هم مهمه . هدف ما فقط شده رفتن به جام جهانی.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها