به گزارش جام جم آنلاین از وزارت راه، دو روز پیش سومین هواپیمای ایرباس ۳۳۰ تحویل ایران شد. هواپیمای پهن پیکری که قرار است ماههای اول حضورش پروازهای داخلی داشته باشد و پس از آن به فرودگاه امام برود تا پروازهای بینالمللی خود را آغاز کند.
یکی از خبرگزاریها با بیان اینکه این هواپیما مرجوعی است، به نقل از پایگاه «فلایت گلوبال» در این رابطه نوشت: شرکت ایرانایر دومین هواپیما از مدل A۳۳۰-۲۰۰ را دو هفته پس از دریافت نخستین فروند از این مدل تحویل گرفت. عمر بدنه این هواپیما با شماره ثبت EP-IJB، همانند A۳۳۰ پیشین ارسالی به ایران، ۳ سال است که در ابتدا در سال ۲۰۱۴، شرکت اویانکا به شرکت هواپیمایی ملی کلمبیا تحویل داده شده بود اما در این خطوط هوایی به کار گرفته نشد.
مدیر عامل ایران ایر در این زمینه گفت: کل ساعت پرواز این هواپیما تا قبل از تحویل به ایران ایر ۱۱ ساعت بود که این ۱۱ ساعت هم برای موارد آموزشی و هماهنگی انجام گرفته است! سند این هواپیمای نو را کمپانی ایرباس روز جمعه به نام ایران ایر زده است و قبلاً تحویل هیچ کشوری نشده بود.
فرهاد پرورش با بیان اینکه مرجوعی بودن سفارشات یک موضوع کاملاً عادی و حرفهای است اضافه کرد: اینکه سفارش خرید از سوی کشوری انجام شده باشد و بعداً بنا به دلایل مالی یا هر دلیل دیگری لغو شود و کشور دیگری خواهان خرید آن هواپیمای نو باشد موضوعی کاملاً طبیعی است و چیز عجیبی نیست!
وی با تکذیب برخی اخبار مبنی بر اینکه ایران برای این هواپیماها پول بیشتری پرداخته است، گفت: قرارداد با ایرباس یک قرارداد مستقیم و بینالمللی است و ما هیچ پول اضافهای در بازار رقابتی موجود برای این هواپیماها پرداخت نکردهایم. این قرارداد با کسب مجوزهای لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصاد منعقد شده و هیچ نقطه ابهامی ندارد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دوستان محترم لطفا مصداقی كه آقا عبداله دربالا اشاره نموده اند چندین بار بخوانید به خصوص وبه خصوص 1111محترم . باتشكر
به فردی كه در تابستان و در گرمای 50 درجه جنوب، ظهر روی شیروانی داغ نشسته و آش داغ می خورد گفتند؛ می دانی احمق به چه كسی می گویند؟، گفت؛ حماقت برای من این است كه از گشنگی در حال مرگ باشم و دست به خوراكی كه جلوی من است نزنم.