اوضاع کره جنوبی بعد از برکناری رئیس جمهور

به دنبال انتشار رای دادگاه قانون اساسی کره جنوبی به برکناری دائمی «پارک گئون هی» رئیس جمهوری، شرایط ویژه ای از صبح امروز در این کشور حاکم شده و گزارش ها از آماده باش کامل نیروهای ارتش در سراسر کشور حکایت دارد.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۳۸
اوضاع کره جنوبی بعد از برکناری رئیس جمهور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دادگاه قانون اساسی کره جنوبی امروز (جمعه) با رای هشت قاضی خود، رسوایی سیاسی در نهاد ریاست جمهوری این کشور را تایید و اعلام کرد که در این نهاد تخلف و پنهان کاری صورت گرفته است و رای خود را مبنی بر برکناری رئیس جمهور این کشور از قدرت و سلب تمامی اختیارات وی صادر کرد.

اعلام این رای باعث شد تا ستاد فرماندهی ارتش کره جنوبی به تمامی سربازان خود در نقاط مختلف کشور اعلام آماده باش بدهد و از آنان بخواهد نسبت به هر گونه تحولات غیرقابل پیش بینی هوشیاری خود را حفظ کنند.

یونهاپ، خبرگزاری کره جنوبی با اعلام این خبر نوشت: ستاد فرماندهی ارتش کره اعلام کرد که ممکن است کره شمالی با توجه به تحولات پیش آمده و حاشیه های موضوع برکناری خانم «پارک» بخواهد دست به تحرکات احتمالی در منطقه بزند.

البته این گزارش یادآور شده که تاکنون هیچ تحرک و فعالیتی از جانب کره شمالی مشاهده نشده اما با این حال و از اوایل امروز که رای دادگاه اعلام شد، تمامی نظامیان و نیروهای مسلح این کشور در همه نقاط کشور به حال آماده باش درآمده اند.

همزمان اعلام شده که پلیس و نیروهای امنیتی کره جنوبی از صبح امروز بسیاری از نهادها و سازمانهای دولتی را به دلیل بروز تنش های احتمالی در شهر سئول پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ به محاصر خود درآورده اند و حضور آنان در سطح شهرها نیز کاملا محسوس است.

نیروهای پلیس همچنین از تجمع مردم در سطح شهر و خیابانهای منتهی به کاخ ریاست جمهوری و در اطراف نهادهای حساس دولتی جلوگیری به عمل آورده و آنان را متفرق می کنند.

گزارش رسانه های کره ای حاکیست که امروز و همزمان با برگزاری دادگاه قانون اساسی کره جنوبی، شماری از طرفداران خانم «پارک گئون هی» در اطراف ساختمان این دادگاه تجمع کرده و شعارهایی در حمایت از وی سر می دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها