جشنواره ملی ایده‌های قرآنی با هدف ترویج، تعمیق و توسعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و افزایش حضور و تجلی قرآن در متن زندگی مردم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۱۱
جشنواره ملی ایده‌های قرآنی برگزار می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی، دبیر جشنواره ملی ایده‌های قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ماهیت جشنواره اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره ترویج فرهنگ قرآن، شناسایی و حمایت از ایده‌های قرآنی است که خوشبختانه تا کنون بالغ بر ۲۵۰ ایده در سطح تحصیلات مختلف همچون قاری، فعالان قرآنی و دانشجویان ثبت شده است.

وی افزود: فراخوان جشنواره از اوایل بهمن ماه آغاز شده است و متقاضیان تا پایان اسفندماه فرصت دارند تا ایده‌هایشان را ثبت کنند. همچنین امیدواریم محصولات را بتوانیم تجاری و در اختیار جامعه قرآنی قرار بگیریم.

دبیر جشنواره ملی ایده‌های قرآنی تصریح کرد: جشنواره در سه سطح: ایده‌های بهبود بخش، تغییر بخش، ایده‌های تأسیسی و نوآورانه در ۶۰ محور برگزار می‌شود. همچنین برای صاحبان ایده‌های انتخاب شده دوره ایده پروری تشکیل خواهد شد که به صورت حضوری و غیر حضوری است و پس از طی این کارگاه، ایده‌ها بازنویسی شده و در مرحله آخر توسط گروه داور جشنواره، ایده‌های برتر مشخص می‌شوند.

وی بیان کرد: به ایده‌های برتر گواهی و جوایز ویژه تعلق خواهد گرفت و برای این‌که ایده به مرحله اجرا برسد، خدمات مشاوره و آموزشی انجام خواهد شد و در ادامه زمینه جذب سرمایه‌گذار و شرکت در جشنواره‌های ملی و ثبت اختراع توسط دبیرخانه فراهم می‌شود. همچنین

هیچ محدودیت علمی، جنسی و تحصیلی در ثبت ایده برای حضور افراد وجود ندارد.

حجت‌الاسلام قطبی اظهار کرد: هدف اصلی جشنواره ترویج، تعمیق و توسعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و افزایش حضور و تجلی قرآن در متن زندگی مردم است. همچنین حمایت و پشتیبانی از ایده‌های خلاق در سه حوزه محصولات قرآنی، خدمات قرآنی و فعالیت‌های قرآنی صورت می‌گیرد. برای مثال می‌توان به محصولات کمک آموزشی، اسباب‌بازی، سرگرمی، آموزشی، تزئینات، چندرسانه‌ای، نرم‌افزارهای تحت وب، فرهنگ‌سازی، المان‌های شهری، آئین‌ها و مناسک، پویانمایی، بازی‌های بومی و محلی اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها