رئیس حفاظت از محیط زیست شهر تهران گفت: فروش هر نوع آبزی از جمله ماهی قرمز بدون مجوز محیط زیست تخلف محسوب می شود.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۹۶
فروش ماهی قرمز و سمندر لرستانی تخلف است/ برخورد گشت‌های محیط زیست و نیروی انتظامی با متخلفان

به گزارش جام جم آنلاین ،محمد حسین بازگیر در گفت و گو با میزان گفت: فروش هر گونه آبزی اعم از ماهی قرمز، سمندر لرستانی، مار ماهی و ... بدون کسب مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست تخلف محسوب می شود.

وی افزود: متاسفانه با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، شاهد رواج بازار فروش انواع آبزیان در شهرها هستیم و در شهر تهران نیز در مکان های متفاوت و زیادی اقدام به فروش آبزیان می شود.

رئیس حفاظت از محیط زیست شهر تهران از پایش مکان هایی خبر داد که احتمال فروش انواع آبزیان در آنها وجود دارد و تصریح کرد: تیم هایی از سوی محیط زیست شهر تهران در نظر گرفته شده اند تا در محل هایی که احتمال فروش انواع آبزیان در آن مکان ها وجود دارد حضور پیدا کرده و با متخلفان برخورد کنند.

بازگیر ادامه داد: مقرر شده در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز هیچ نوع آبزی به فروش نرسد.

وی با اشاره به مکاتبه های صورت گرفته از سوی مسئولان حفاظت از محیط زیست شهر تهران با مسئولان نیروی انتظامی به منظور جلوگیری از فعالیت فروشندگان انواع آبزیان غیر مجاز در سطح شهر تهران، اظهارکرد: مکاتباتی را با مسئولان نیروی انتظامی و فرمانداری تهران داشته ایم تا برای جلوگیری از فروش آبزیان در سطح شهر، همکاری لازم با محیط زیست تهران صورت گیرد.

رئیس حفاظت از محیط زیست شهر تهران خواستار همکاری هر چه بیشتر مردم با مسئولان محیط زیست شد و اذعان کرد: زمانی که شهروندان اقدام به خرید انواع آبزیان می کنند این اقدام آنها به معنای حمایت از فروشندگان آبزیان است و درخواست ما این است که مردم از خرید آبزیان خودداری کنند.

بازگیر با اشاره به انواع آبزیانی که به فروش می رسند، خاطرنشان کرد: ماهی قرمز، مار آبی، سوسمار آبی، لاک پشت و سمندر لرستانی از جمله آبزیانی هستند که این روزها به فروش می رسند.

وی تاکید کرد: با خرید آبزیان، خزانه ژنتیکی دچار تغییر می شود و گاه شاهد هستیم که این آبزیان در محیط هایی از جمله رودخانه ها رها می شوند و به طور کلی چرخه حیات را با تغییر همراه می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
۰
۰
كو گوش شنوا حتما باید نظارت دقیق بشه
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
۰
۰
تو سراسیاب ملارد خیابان امام خمینی (ره)،عده ای به فروش انواع مار مشغول هستند

نیازمندی ها