لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران پس از حضور دو هفته ای نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا از سر گرفته می شود تا 16 تیم حاضر به دنبال رسیدن به اهداف خود اعم از قهرمانی، سهمیه آسیایی و یا تلاش برای بقا در لیگ باشند.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۳۴
پیگیری لیگ برتر فوتبال پس از آزمون آسیایی

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران از فردا (جمعه) در تهران و شهرستانها آغاز خواهد شد و در نخستین دیدار، پدیده مشهد که نوسان زیادی در فصل جاری داشته است از گسترش فولاد تبریز پذیرایی می کند.

گسترش که در نیم فصل دوم عملکرد به نسبت خوبی از خود نشان داده در صورت پیروزی مقابل میزبان خود، به جمع بالانشینان ملحق خواهد شد.

از سوی دیگر کادر فنی پدیده که روز چهارشنبه «مهرداد کفشگری» هافبک باتجربه اش را به دلیل غیبت های زیاد در تمرین در اختیار باشگاه قرار داده است، به خوبی می داند در صورت ناکامی در این دیدار خانگی با خطر سقوط روبرو می شود.

تیم رده دومی تراکتورسازی تبریز که با وجود مواجه شدن با مشکلات متعدد، همچنان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است از سایپا پذیرایی می کند.

صبای قم که در هفته های اخیر با چند نتیجه خوب به باقی ماندن در لیگ برتر امیدوار شده است، میزبان شاگردان «نعیم سعداوی» در فولادخوزستان است.

صنعت نفت آبادان که با هدایت «فیروز کریمی» روند خوبی را طی نمی کند و با شکست های سنگین در هفته های گذشته روبرو شده است از پیکان رده ششمی پذیرای خواهد کرد.

نمایندگان آسیایی ایران از روز شنبه در هفته بیست و سوم لیگ برتر به میدان می روند و استقلال خوزستان بعد از عملکردی درخشان و روحیه بخش در آسیا از ماشین سازی قعر جدولی پذیرایی خواهد کرد.

استقلال تهران که با پنج پیروزی متوالی به رتبه سوم لیگ رسیده است، پس از دو نمایش متفاوت در لیگ قهرمانان آسیا و کسب سه امتیاز از دو دیدار، میزبان سیاه جامگان مشهد یکی از نامزدهای اصلی سقوط است.

سیاه جامگان اکنون اکبر میثاقیان را به عنوان سرمربی در کنار خود دارد، چراکه تفکرات خداداد عزیزی هم نتوانست آنان را از مهلکه قعرنشینی نجات دهد.

شاگردان علیرضا منصوریان می دانند که دو تیم مدعی دیگر دیدارهای دشواری در لیگ پیش روی دارند و استقلال با برتری بر سیاه جامگان می تواند، اختلاف خود را با دو تیم صدر جدول کاهش دهد.

روز یکشنبه، شهرآورد اصفهان درحالی برگزار می شود که ذوب آهن پس از کسب تنها یک امتیاز از دو بازی در آسیا به میهمانی سپاهانی می رود که با شرایط سختی در لیگ برتر روبرو است و نشانی از سال های درخشان اخیر خود ندارد.

در حالی پس از سال ها ورزشگاه زیبای نقش جهان میزبان شهرآورد اصفهان است که سپاهان با غایبین متعدد به مصاف همشهری خود می رود و شاید ناکامی در این دیدار به منزله پایان کار «عبدالله ویسی» بعنوان سرمربی ناموفق طلایی پوشان دیار زاینده رود باشد.

در آخرین دیدار این هفته نیز عصر روز یکشنبه ورزشگاه تختی تهران میزبان دیدار سخت و حساس نفت تهران و پرسپولیس است.

شاگردان «برانکو ایوانکوویچ» پس از دو دیدار دشوار در لیگ قهرمانان آسیا و پیروزی روحیه بخش مقابل الوحده امارات رو در روی تیم تحت هدایت «علی دایی» قرار می گیرند.

با کنار گذاشته شدن «رامین رضائیان» و «علی علیپور» از سوی برانکو به دلیل بی انضباطی و حواشی ایجاد شده در امارات و محرومیت «محمدانصاری»، «کمال کامیابی نیا»، «وحید امیری» و «حسین ماهینی» سرمربی پرسپولیس با دست خالی باید دیدار سخت با نفت تهران را برگزار کند.

رویارویی با نفت یکی از سخت ترین بازی های باقی مانده پرسپولیس در مسیر رسیدن به عنوان قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر پیش بینی می شود، چراکه سرخپوشان پایتخت در سال های اخیر (به غیر از دیدار رفت فصل جاری که با برتری سه بر صفر پرسپولیس مقابل نفت تهران همراه شد) همواره مقابل تیم هایی که «علی دایی» هدایتش را برعهده داشته با مشکل روبرو بوده است.

برنامه دیدارها بدین شرح است:

جمعه 13 اسفند
پدیده مشهد - گسترش فولادتبریز / ساعت 15
تراکتورسازی تبریز - سایپا / ساعت 15:15
صبای قم - فولادخوزستان / ساعت 16
صنعت نفت آبادان - پیکان تهران / ساعت 16:30

شنبه 14 اسفند
استقلال خوزستان - ماشین سازی تبریز / ساعت 16
استقلال تهران - سیاه جامگان مشهد / ساعت 17:25

یکشنبه 15 اسفند
سپاهان - ذوب اهن اصفهان / ساعت 16
نفت تهران - پرسپولیس / ساعت 17:25

جدول رده بندی:
1-پرسپولیس تهران 50 امتیاز
2-تراکتورسازی تبریز 46 امتیاز
3-استقلال تهران 40 امتیاز
4-ذوب آهن اصفهان 33 امتیاز
5-نفت تهران 32 امتیاز
6-پیکان تهران 32 امتیاز
7-گسترش فولادتبریز 30 امتیاز
8-استقلال خوزستان 29 امتیاز
9-فولادخوزستان 28 امتیاز
10-سپاهان اصفهان 28 امتیاز
11-سایپا تهران 24 امتیاز
12-پدیده مشهد 22 امتیاز
13-صنعت نفت آبادان 22 امتیاز
14-صبای قم 20 امتیاز
15-سیاه جامگان 17 امتیاز
16-ماشین سازی تبریز 13 امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها