مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید، با بیان این که بخش عمده‌ای از تامین مالی شرکت‌ها از طریق بانک‌ها صورت می‌گیرد، گفت: برای افزایش تامین مالی در بازار سرمایه باید به سمتی حرکت کرد که بین دو بازار پول و سرمایه ارتباط نزدیکی ایجاد شود. حبیب‌رضا حدادی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: بازار سرمایه مهم‌ترین محل تامین مالی بلند‌مدت شرکت‌ها در اقتصاد شناخته می‌شود و بیشترین سهم تامین مالی متعلق به این بازار است و بانک به عنوان بازار پول برای تامین مالی کوتاه مدت و مبلغ کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۳۰

این مقام مسئول در خصوص راهکارهای افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی شرکت‌ها گفت: برای رسیدن به افزایش تامین مالی شرکت‌ها از مسیر بازار سرمایه، باید زیرساخت‌های مناسب این موضوع فراهم شود که نیازمند زمان بیشتری است.

وی کاهش نرخ سود بانکی و برنامه‌ریزی برای تک‌رقمی شدن این نرخ را یکی از گام‌های موثر در جهت افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی شرکت‌ها خواند و عنوان کرد: باید کنترل این نرخ بسرعت اتفاق بیفتد، زیرا تا زمانی که بانک‌ها بدون ریسک سود ثابت بالایی را به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌کنند، سرمایه بسختی وارد بازار سهام می‌شود و تا زمانی که سرمایه در بازار سهام تزریق نشود، فرآیند تامین مالی بدرستی از طریق بازار سرمایه انجام نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها