فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: سپاه با هرگونه تجاوز و تخلفات دریایی در خلیج‌فارس برخورد خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۹۵۹
با هرگونه تجاوز در خلیج‌فارس برخورد می کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، امیر دریادار فدوی بعد ازظهر دوشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با نیروی دریایی سپاه پاسداران بیان داشت: نیروی دریایی سپاه در سطحی از توانمندی و اقتدار قرار دارد که می تواند با اقتدار کشتی آمریکایی را به دلیل خطایی در آلودگی و یا آسیب به تأسیسات دریایی توقیف و تحویل مراجع قضایی و سازمان بنادر و دریانوردی کشور کند. این اقتدار و توانمندی در هیچ جای دنیا نمی توانید ببینید.

وی افزود: در سال ۹۴ با حکم دستگاه قضایی کشور، کشتی‌ شرکت مرسک توقیف شد. همچنین کشتی‌ دیگری که به یکی از سکوهای پارس جنوبی آسیب رسانده و اقدام به فرار کرده بود با توانمندی و اقتدار نیروی دریایی سپاه توقیف شد و ۲۸۰ میلیون دلار جریمه شد و در حال پرداخت و بازسازی سکوی نفتی پارس جنوبی هستیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: ملیت و پرچم کشتی ها مهم نیست، مهم این است که امروز جمهوری اسلامی ایران در سطحی از اقتدار و قدرت قرار دارد که اجازه هیچگونه تخلف و خطایی را به کشتی های عبوری از منطقه خلیج فارس و دریایی عمان نخواهد داد.

وی مطرح کرد: برای رفع آلودگی که تنها در یک ساعت رخ داده است، باید مدت‌ها و حتی ماه‌ها و سال‌ها زمان صرف کرد و باید در این زمینه با جدیت و دقت، ملاحظات زیست‌محیطی را پیگیری کنیم تا دریا سالم و پاک باقی بماند.

فدوی ادامه داد: با امضای این تفاهم‌نامه یک نظام بندی جدید برای همکاری در زمینه‌های محیط ‌زیستی، جست‌وجو و نجات و غیره در آب‌های جمهوری اسلامی ایران ایجاد و اجرایی می‌شود.

وی بیان داشت: در همین رابطه و طبق تفاهم‌نامه‌ای که شاهد امضای آن هستیم نیروی دریایی سپاه شناورهای متخلف را توقیف کرده و برای پیگیری‌های روند قانونی تحویل سازمان بنادر و دریانوردی می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها