جهانگیری در همایش ملی مشاوران ایثارگران:

عبور از چالش‌ها با تبعیت از رهبر معظم انقلاب امکان پذیر است

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا آزمونی برای جمهوری اسلامی و نشانه ای از اعتماد مردم به نظام و کارآمدی دولت است، گفت: مهمترین ویژگی انتخابات در ایران مشارکت حداکثری مردم و برگزاری سالم و رقابتی آن است.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۵۷
جهانگیری:رهبر معظم انقلاب به همه جریان‌های سیاسی علاقه‌مند هستند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه) در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات کشور که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین حق مردم حق حاکمیت بر سرنوشتشان است، مردم ایران در صد سال اخیر همواره برای این حق مبارزه کرده اند و انقلاب اسلامی چکیده خواست این ملت است.

وی انتخابات را مهمترین ابزار برای اعمال حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش توصیف کرد و با اشاره به اینکه در قانون اساسی همه مسئولان کشور از رهبری تا حتی دهدارها با رأی مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب می شوند، خاطر نشان کرد: این موضوع دستاورد بی بدیل نظام و انقلاب اسلامی است که صندوق رأی گویا ترین زبان مردم در سخن گفتن با نظام است.

معاون اول رییس جمهور گفت: باید کاری کنیم اهداف و گروه های شناسنامه دار حضورشان بیشتر باشد و نباید بگذاریم افراد ناشناخته امنیت انتخابات را بر هم بزنند و این مسئولیت وزارت کشور، استانداران و فرمانداران سراسر کشور است تا امنیت همایش های قانونی را برقرار کرده تا سخنرانان بتوانند دیدگاه های خود را بیان کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در جایی به یک مقام ارشد دولت نظیر معاون رییس جمهور اجازه سخنرانی داده نشد، گفت: باید استانداران در این زمینه قاطعانه وارد میدان شوند و نگذارند کسانی که منافع ملی را باور ندارند ،‌ موجب کاهش مشارکت مردم در صحنه شوند.

جهانگیری با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب و گفتگو درباره جریان اصلاح طلبی، تصریح کرد: همه جریان های سیاسی نزد مقام معظم رهبری مساوی بوده و ایشان به همه این جریانات علاقمند هستند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: باید در جامعه نشاط سیاسی قبل از انتخابات بالاتر برود تا شاهد حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم این مشارکت می تواند خیلی از تهدید ها علیه کشور را از بین ببرد .

وی افزود: دولت به لحاظ قانونی، شرعی و عرفی خود را متعهد به برگزاری صحیح انتخابات می داند و امیدواریم انتخابات سال آینده موجب خوشحالی رهبر معظم انقلاب و مردم شود.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد از بیکاری و کاهش قدرت خرید و رفاه مردم بعنوان چالش های بزرگ پیش روی کشور یاد کرد و گفت: برای حل این مشکلات نیازمند همکاری و همراهی همه ارکان کشور هستیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ظرفیت اقتصاد کشور برای ایجاد اشتغال و عملکرد دولت های مختلف در این باره اظهار داشت: در دو سال گذشته شاهد حضور 1 میلیون و 200 هزار نفر جویای کار بوده ایم که 900 هزار تا 1 میلیون نفر از آنان را فارغ التحصیلان دانشگاه ها تشکیل می دهند. این جوانان تحصیلکرده فرصت خوبی برای توسعه کشور هستند و باید در این زمینه برنامه ریزی دقیق تری داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها