جام جم آنلاین از برف و سیلاب شرق کشور گزارش می‌دهد

عملیات ویژه در مناطق بحران‌زده خراسان رضوی + عکس

در جریان بارش های سنگین و باران های سیلابی ۲۴ ساعت گذشته در خراسان رضوی به هزار و ۱۷۰ نفر امدادرسانی شده و ۴۸۵ نفر از در راه ماندگان نیز اسکان اضطراری یافتند. عملیات امداد در مناطق بحران‌زده همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۶۰
عملیات ویژه در مناطق بحران‌زده خراسان رضوی + عکس

به گزارش جام جم آنلاین، مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به افزایش حجم بارش ها در شرق کشور افزود: در طول این مدت بیشترین میزان بارش برف در استان مختص به مشهد با میانگین ۳۰ سانتی متر و ۴۰ میلی متر بارندگی از میان ۱۵ شهرستان استان بوده است.

حجت علی شایانفر ادامه داد: در بسیاری از شهرستان ها بارندگی های شدید گزارش شده است که از جمله آن ها تایباد با ۶۵ میلی متر، خواف با ۵۱ و تربت جام با ۴۵ میلی متر و در سایر شهرستان ها مثل قوچان و نیشابور نیز حجم بارندگی ها بالا بوده است.

وی اضافه کرد: این بارش ها سیلابی و سنگین بوده و مشکلاتی از جمله اختلال تردد، انسداد راه ها و آبگرفتگی معابر و منازل، خسارت به معابر شهری، قطع برق در برخی روستاها و شکستگی درختان شده است.

شایانفر تصریح کرد: مهم ترین مشکل برق در استان در شهرستان های باجگیران و فیروزه در روز و شب گذشته رخ داد که با پیگیری نهادهای مرتبط بعد از نیم ساعت برطرف شد.

وی با بیان اینکه محورهای مواصلاتی خراسان رضوی و شهرستان ها عمدتا باز هستند، افزود: تنها محورهای قوچان-درگز به علت کولاک شدید و برودت بالای هوا و لغزندگی جاده، همچنان مسدود است و نیز خواف-رشتخوار، خواف-تایباد و رباط سنگ-کدکن بسته بوده و ماموران راهداری در حال بازگشایی هستند.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر با وجود برف و کولاک در خراسان رضوی سایر محورهای استان توسط راهداران باز است، ادامه داد: تاکنون هفت هزار و ۱۷۷ کیلومتر عملیات برفروبی در جاده های برون شهری این استان انجام شده و سایر دستگاه های عملیاتی نیز وظایف خود را به خوبی انجام داده اند.

امدادرسانی گسترده توسط سازمان هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۴۸۵ نفر از حادثه دیدگان خراسان رضوی در محل های اسکان اضطراری مستقر شده اند.

سید مجتبی احمدی در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به حوادث ناشی از بارش برف در خراسان رضوی اظهار کرد: از بامداد روز جمعه تاکنون به ۵۰ حادثه در نقاط مختلف خراسان رضوی توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان امداد رسانی شده است.

وی افزود: تعداد ۳۰ مورد از این حوادث به صورت سیل و آبگرفتگی در شهرستان های مشهد، تربت جام، نیشابور، بردسکن، کاشمر، تربت حیدریه، درگز، تایباد، رشتخوار، بجستان و خواف بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به حوادث ناشی از برف و کولاک در شهرستان ها ادامه داد: تعداد این حوادث ۱۳ مورد و در مسیرهای فریمان، مشهد، نیشابور و سرخس بود و امداد رسانی نیز انجام پذیرفت.

وی اضافه کرد: شش مورد دیگر از این حوادث نیز شامل جاده ای در شهرستان ها و جاده های تربت حیدریه، تربت جام، فریمان، کلات و نیشابور رخ داده است که شامل ۵۸ مصدوم وچهار فوت در صحنه بود.

احمدی با اشاره به اقلام توزیعی به حادثه دیدگان در استان عنوان کرد: ۴۸۵ نفر در اسکان های اضطراری مستقر و ۲۱۰ بسته غذایی ، ۲۰۲ تخته پتو ، ۲۹ مورد اقلام زیستی ، ۲۱۶ عدد قوطی کنسرو و ۱۰۰عدد نان بین این عزیزان توزیع شد.

وی با بیان اینکه در عملیات هلال احمر تعداد دو هزار و ۷۴۴ نفر مشارکت داشتند، گفت: دستگاه های به کار گرفته شده نیز شامل ۱۹ دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه خودروی نجات ،۴۶ دستگاه خودرو کمک دار سبک و چهار دستگاه خودرو کمک دار سنگین بودند.

5 محور خراسان رضوی بسته است

مرکز مدیریت راههای خراسان رضوی اعلام کرد: هم اکنون محورهای تربت جام – تایباد، تایباد- دوغارون، تایباد – خواف، خواف – رشتخوار و محور فرعی خواف- قاسم آباد در مسیر قائن خراسان جنوبی به علت جاری شدن سیلاب همچنان بسته است.

بنابر این گزارش محورهای تایباد – باخرز و رباط سنگ – کدکن هم که به علت جاری شدن سیلاب بسته شده بود با فروکش کردن سیلاب و تلاش نیروهای راهدار ساعتی پیش بازگشایی شد.

بنابر اعلام مرکز مدیریت راههای خراسان رضوی هم اکنون دیگر محورهای استان باز است اما برای تردد در این محورها استفاده از زنجیر چرخ الزامی است.


گمرگ دوغارون در محاصره سیل است

فرماندار تایباد از آب گرفتگی گمرک دوغارون خبر داد و گفت: در این خصوص امدادرسانی های لازم صورت گرفته است.

حسین شرافتی‌راد در گفتگو با اعلام این خبر اظهار کرد: آب در گمرک دوغارون فروکش کرده و هم اکنون هلال احمر و سپاه و شورای تامین با تمام توان در حال خدمت رسانی و امدادرسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه دام‌های روستایی در حال انتقال اند، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که تا پایان شب گمرک نیز بازگشایی شود.

فرماندار تایباد با بیان اینکه تعدادی از پل‌های نیز ترک خورده اند، تاکید کرد: از مردم خواهش داریم در حاشیه رودخانه‌ها و پل‌ها قرار نگیرند تا اتفاقی ناگهانی رخ ندهد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش میان‌ولایت دو بند طبیعی داشتیم و برای شکستگی آن ها به سبب بروز تهدیداتی، نگران بودیم.

شرافتی‌راد به شکسته شدن این سد اشاره کرد و گفت: روستاها به سرعت تخلیه شدند، اما حدود یک میلیون لیتر مکعب آب از حوزه آبریز ما خارج شد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب نیز آب ذخیره شد.

وی ادامه داد: مقرر است با ورود استاندار خراسان رضوی به شهرستان تایباد، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان نیز تشکیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۰
۰
خدا به مردم آسیب دیده رحم كند./ ممنون از گزارش جام جم

نیازمندی ها