رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به سرویس‌های پیامکی ارزش افزوده ارائه شده از سوی اپراتورهای مخابراتی گفت: خدمات ارزش افزوده تلفن همراه که به اختصار به آن VAS گفته می‌شود، از خدمات نوین صنعت مخابرات می‌باشد که برای مصرف‌کنندگان تلفن‌های همراه هزینه در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۹۴
کاربران تلفن همراه مراقب هزینه های سرویس‌های پیامکی باشند

به گزارش جام جم آنلاین ، سرهنگ دوم علی نیک‌نفس افزود: کاربران تلفن همراه با توجه به فعال کردن سرویس پیامکی ارزش افزوده خدماتی نظیر کسب آخرین اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود، شرکت در مسابقه یا قرعه‌کشی و حتی پیامک‌های آموزشی دریافتی می‌کنند. که هر کدام از این پیامک‌ها برای کاربر هزینه دارد و بر روی قبوض تلفن همراه اضافه شده و یا از شارژ آ‌نها کسر می‌گردد.

این مقام انتظامی با توجه به نارضایتی برخی کاربران در خصوص فعالیت گسترده این سرویس پیامکی ویژه گفت: قطعا اپراتورهای مخابراتی باید در پی تبلیغات برای فعال سازی چنین سرویس‌هایی اطلاعات لازم را در اختیار کاربران بگذارند و اینکه در قبال دریافت هر پیامک چقدر هزینه برای آنها دارد اطلاع رسانی نمایند تا کاربران با آگاهی کافی عضو چنین سرویس‌های شوند.

وی با اشاره به اینکه شکی نیست که چنین خدماتی می‌تواند به کاربران تلفن همراه کمک کرده و امکان دسترسی سریع‌تر و ساده‌تر به اطلاعات مختلف را برای آنها فراهم آورد، افزود: اطلاع‌رسانی دقیقی در مورد این خدمات و نحوه فعال‌سازی و غیر‌فعال‌سازی آنها از سوی اپراتورهای مخابراتی انجام نشده است و همین امر باعث شده بسیاری از افراد از این سرویس‌ها ناراضی باشند.

سرهنگ نیک‌نفس با بیان اینکه عضویت در این سرویس‌ها اجباری نیست و باید با رضایت کاربر صورت گیرد، اضافه کرد: اپراتورهای تلفن همراه اجازه ندارد در صورت نداشتن تمایل کاربران آنها را عضو این سرویس‌ها نمایند و در صورت چنین عملی مرتکب تخلف شده‌اند.

وی همچنین در هشدار به دارندگان تلفن همراه گفت: کاربران باید قبل از فعال سازی چنین خدمات ویژه‌ای که از سوی اپراتورهای مخابراتی ارائه می‌شود اطلاعات کافی کسب نمایند و در صورت تمایل آن را فعال نمایند و متوجه باشند که ارائه اینگونه خدمات برای آنها هزینه‌بر است و باید هزینه این فعال سازی را بپردازند. سپس در صورت تمایل اقدام به فعال سازی نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۰
۰
این سرویس های پیام رسانی همراه اول كه همه رو كلافه كردند با پیامهای زیادشون .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها