مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور در گفت وگو با جام جم آنلاین:

خانواده امروزی بیش از گذشته به حمایت مادر نیاز دارد

همه ما به خوبی می دانیم که نمی توانیم نقش مادر و یا به عبارتی زن را در استحکام خانواده نادیده گرفت .همانطور که کارشناسان امور تربیتی معتقدند ،نقش زنان در زندگی هدایت‌گری و آرامش‌گری است که این دو نقش را ابتدا باید برای همسران خود و بعد برای فرزندان‌شان ایفا کنند.از این روست که می بینیم در دنیای غرب به دلیل حضور کمرنگ مادر در خانه ، فرزندان هر یک راه و مسیر جداگانه ای را حتی از دوره نوجوانی و جوانی که می توان گفت وجود مادر و پدردر آن دوره ضروریست برای آینده خود انتخاب می کنند.
کد خبر: ۹۸۱۰۶۷
خانواده امروزی بیش از گذشته به حمایت مادر نیاز دارد

سید حسن موسوی چلک مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور در گفت وگو با جام جم آنلاین در این باره گفت:برای داشتن یک خانواده سالم و با نشاط لازم است هریک از اعضای این خانواده نقش های خود را به خوبی ایفا کنند. در گذشته بخشی از نقش های تقویت بنیان خانواده را مادر بزرگ و پدر بزرگ و دایی وخاله به عهده داشتند اما امروزه این نقش فقط به زن وشوهر وفرزندان موکول شده است .

وی با اشاره به اینکه امروزه زنان علاوه بر خانه در بیرون و اجتماع نیز حضور فعالی دارند، افزود:با این وجود خانواده امروزی بیش از گذشته به حمایت عاطفی ،اقتصادی وحتی آموزشی نیاز دارد. ولی متاسفانه این حمایت ها به دلیل تغییر ساختار خانواده ،گسترش شهرنشینی ،کاهش ارتباطات اجتماعی ،گسترش تکنولوژی و کاهش زمان گفت وگو در میان خانواده کمتر شده است.

موسوی ادامه داد:در این میان برخی از افراد می توانند نقش کانونی و محوری را بازی کنند تا آن آرامش ، صمیمیت ،عواطف واحساسات خوشایند ومثبت را در خانواده ایفا کنند. بدون شک مادر نقش کلیدی در این میان دارد.نقش مادر در تعادلی که در ارتباط با همسر و همینطور ایجاد تعادل با فرزندان می تواند ایجادکند را نباید نادیده گرفت .حتی اگر مادر نقش های اجتماعی دیگری در بیرون از خانه داشته باشد، زیرا این نقش ها نافی مسئولیتش در خانه نخواهد بود.

به گفته رییس انجمن مددکاری کشور داشتن جامعه سالم با داشتن خانواده سالم امکان پذیر است لذا به یک بازنگری یا بازسازی در کارکردهای اجتماعی خانواده نیاز داریم که در این بازسازی همچنان باید زنان محور کانون گرم خانواده قرار بگیرند.زیرا زنان مدیریت خانه را بهتر از مردان می توانند انجام دهند. هر چند نمی توان منکر مسئولیت های دیگر اعضای خانواده نیز شد.

وی گفت: هرجا خانواده سالم و موفقی را می بینیم نقش زن آشکار است هرچند که پذیرش مسئولیت های اجتماعی جدید نقش مادر را نسبت به گذشته کمرنگ تر کرده است. به همین دلیل است که آسیب های اجتماعی درون خانواده نیز بیشتر شده است . در گذشته ارتباطات فامیلی و شب نشینی های اعضای خانواده نظیر شب یلدا استحکام خانواده را بیشتر کرده بود.

موسوی زندگی های مجردی را یکی از تبعات سبک زندگی امروزی عنوان کرد و افزود:دختر و پسری که زیر چتر خانواده باشند از بسیاری از آسیب های اجتماعی در امان می مانند. ولی بدلیل انتخاب زندگی شهرنشینی و تغییراتی که در زندگی امروزمان ایجاد شده انتخاب زندگی مجردی به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است هرچند که پذیرش آن به دلیل باورهای اعتقادی ما زیاد آسان نیست.ولی با این وجود می توان این پدیده را مدیریت کرد و با گرم نگهداشتن کانون خانواده جلوی این پدیده را گرفت و نباید بگذاریم که نهادینه شود زیرا نهادینه شدن آن تهدیدی برای ثبات خانواده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
۰
۰
پدر ها هم بروند و بمیرند
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
چرا اینو میگی خانوم؟؟داره درست میگه من خودم یه پدرم ولی نقش یه مادر خیلی پررنگه برای بچه ها
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها