رییس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با جام جم آنلاین اعلام کرد:

40 درصد احکام برنامه ششم بررسی شده/ دولت مکلف به راه اندازی سامانه ثبت حقوق

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

بی توجهی دولت به نظام یارانه‎ای در بودجه 96

پس از گذشت ده روز از تقدیم لایحه بودجه 96 توسط دولت به مجلس، کمیسیون‎های مختلف خانه ملت سخت در حال بررسی ابعاد مختلف و مطالعه نقاط ضعف و قوت آن هستند.
کد خبر: ۹۷۸۸۴۳
بی توجهی دولت به نظام یارانه‎ای در بودجه 96

به گزارش جام جم آنلاین، متأسفانه دولت هیچ تغییری در افزایش و یا کاهش مبلغ یارانه‎ها در بودجه سال آینده پیش بینی نکرده است.

این را «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» به خبرنگار جام جم آنلاین گفت و در ادامه افزود: ما نسبت به عدم اصلاح بودجه در رابطه با ساماندهی یارانه‎ها از دولت محترم گله ‎مند بوده و امیدواریم در مورد حل این موضوع اقداماتی از سوی پاستور صورت گیرد.

نماینده مردم رشت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طرح هدفمندی یارانه‎ها بطور کلی از مسیر اصلی خود خارج شده و انتظار داشتیم دولت در این زمینه تدبیری می‎اندیشید که این امر تاکنون اتفاق نیافتاده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اقشار ثروتمند جامعه از فهرست یارانه بگیران حذف خواهند شد، گفت: با توجه به نحوه بودجه بندی دولت باید بگوییم؛ خیر.

ایمن آبادی بودجه سال آتی را متناسب با رشد 10درصدی تورم خواند و یادآور شد: بودجه مذکور نه حالت انقباظی دارد و نه از یک رویکرد انبساطی برخوردار است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در واکنش به این سوال که با توجه به برخی نقاط ضعف بودجه که شما بدان اشاره داشتید، غالب رکود سال آینده در کدام حوزه قابل تصور است، خاطر نشان کرد: کماکان رکود بخش مسکن ادامه خواهد داشت و چنانچه یک و نیم میلیون دلار صندوق توسعه پرداخت شود، می‎توان به اشتغال در بخش روستایی امیدوار بود.

وی اضافه کرد: البته به منظور مقابله با رکود بخش اشتغال، دولت متعهد شده 700 هزار شغل ایجاد کند.

طرح هدفمندسازی یارانه‎ها؛ همچنان حلقه مفقوده اقتصاد کشور

هدفمندسازی یارانه‌ها در ایران یکی از مهمترین بخش‌ها در طرح تحول اقتصادی است که به تغییر فرایند پرداخت یارانه‌ها و یا همان سوپسید می‌انجامد.

در این رویه، با حذف تدریجی یارانه‌ها از حاملهای انرژی و مواد سوختی، مواد خوراکی، آب، برق و سایر اقلام در ایران نوع اختصاص بودجه تغییر کرد که قرار شد، بخشی از این یارانه‌های حذف شده به صورت نقدی به مردم پرداخت شود و سایر درآمد این کار صرف کارهای عمرانی و فرهنگی گردد.

از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در آذر ماه سال 1389، پرداخت سهم تولید و اشتغال و اینکه چه دهکی از افراد جامعه استحقاق دریافت یارانه از دولت را دارند؛ همواره از موضوعات چالش برانگیز و مبهم اقتصاد کشور بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
۰
۰
یارانه حق مسلم همه ی ایرانیان است چه ثروتمند چه مستضعف
چون اگه ما نگیریم معلوم نیست به كجا و چه كسی خواهد رسید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها