معاون امور استان های رسانه ملی در همایش مدیران حراست سازمان صدا و سیما با اشاره به اهمیت و جایگاه حراست گفت: وظیفه اصلی حراست، مواظبت بر سلامت سازمان است زیرا هر نهادی برای نیل به اهداف خود به سلامت درونی و بیرونی نیاز دارد.
کد خبر: ۹۵۲۰۰۰
معاون رسانه ملی:حراست ها چشم و گوش سازمان ها هستند

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی،در این همایش علی دارابی افزود: حراست دارای دو کارکرد اساسی است نخست اینکه از نفوذ آفت ها به داخل سیستم جلوگیری کند و دیگر اینکه با تشخیص و شناخت آفت های درونی، زمینه علاج به موقع و سلامت سازمانی را فراهم سازد.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه برای این منظور می توان اهداف عملیاتی، کلان و راهبردی برای حراست تعیین کرد گفت: در بخش نخست با همراهی مدیران و با ارائه مشورت های موثر و اطلاع رسانی به موقع، اعمال نظارت و انجام اقدامات موثر برای حفاظت همه جانبه فعالیت های لازم را انجام داد اما در بخش دوم، حفظ و ارتقاء توان حفاظتی و امنیتی سازمان اهمیت بسزایی دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر همه کارکردهای ذاتی حراست، این بخش می تواند به عنوان بازوی مشورتی برای مدیریت سازمان ایفای نقش کند زیرا اشرافی که حراست به مجموعه دارد اطلاعات موثری را برای مدیریت بهتر و جامع تر فراهم می کند.

معاون امور استان های رسانه ملی با برشمردن وظایف اصلی حراست همچون حفاظت از کارکنان، احقاق حقوق آنها و پیشگیری از تخلفات عنوان کرد: در این بین حراست باید نقش هشداردهندگی، اصلاح کنندگی و جداکنندگی را به خوبی ایفا کند.

وی گفت: امروز شرایط خاصی بر کشور حاکم است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، در پیچ تاریخی حساسی قرار گرفته ایم که صدا و سیما به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای قدرت نظام جمهوری اسلامی، جایگاهی سترگ دارد.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما افزود: از اصول اساسی که حراست موظف به رعایت آن است، توجه به اخلاق اسلامی در همه مراحل است؛ عدم جستجو در احوالات پنهان شخصی و خانوادگی، توجه به فرمان هشت ماده ای حضرت امام و مقام معظم رهبری و پیش بینی و اطلاع رسانی سریع نیز برخی از معیارهایی هستند که در چارچوب اخلاق اهمیت و جایگاه خاصی دارند.

دارابی با اشاره به لزوم شایسته سالاری در هر سازمان و نهاد گفت: حراست نقش مهمی در این زمینه دارد چرا که بر اساس قانون، انتصاب مسئولان به پست های حساس و بخش های مختلف اداری باید پس از تعیین صلاحیت حراست صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها