دیر شام خوردن می‌تواند خطر مرگ بر اثر سکته قلبی را افزایش دهد. برای نخستین بار، یک مطالعه که نتایج آن در بزرگ‌ترین کنفرانس قلب جهان ارائه شد، نشان داد دیر شام خوردن و انواع مرگ‌آور فشار خون بالا که به حملات قلبی می‌انجامد، با هم ارتباط دارند.
کد خبر: ۹۴۲۲۱۶
ارتباط میان زمان شام با فشار خون بالا

به گزارش جام جم ، در این تحقیق که در ترکیه انجام شد بیش از 700 فرد بین 18 تا 65 سال مبتلا به فشار خون بالا از نظر نوع غذای مصرفی، میزان مصرف نمک، منظم بودن مصرف صبحانه و زمان خوردن شام مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج این بررسی نشان داد دیر شام خوردن، تاثیرات منحصر به فردی بر بالا رفتن فشارخون در طول شب دارد.

براساس این مطالعه، فاصله کمتر از دو ساعت میان شام خوردن و خواب، بیش از داشتن یک رژیم غذایی پرنمک، زیان آور است. به گفته محققان، دیر شام خوردن، بدن را درحالت آماده باش قرارمی دهد و این حالت، باعث تولید هورمون‌های استرس مثل آدرنالین شده و ریتم شبانه‌روزی بدن را به هم می‌ریزد.

محققان دانشگاه ازمیر می‌گویند زندگی مدرن، عادت‌های غذایی نامطلوبی در افراد ایجاد کرده است که می‌توانند کشنده باشند. وی افزود به طور طبیعی، بدن هنگام شب برای خواب آماده می‌شود، اما این در صورتی است که شما دیر شام نخورید.

دیر شام خوردن، بدن را همانند روز درحالت آماده باش نگه می‌دارد و ترشح هورمون‌های استرس، از پایین آمدن فشار خون هنگام خواب که در حالت طبیعی باید اتفاق بیفتد جلوگیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها