افزایش خسارات جانی و مالی تندباد شمال

یک روز پس از وقوع توفان و سیل جمعه گذشته در استان‌های شمالی کشور، اکنون میزان خسارات جانی و مالی در این استان‌ها افزایش یافته به طوری که شمار کشته‌ها به هفت نفر رسیده و دولت برای جبران خسارات مالی فراوان به شهروندان، وارد عمل شده است.
کد خبر: ۹۴۰۸۳۴

به گزارش جام‌جم، میزان خسارات مالی وارده بر اثر تندباد 130کیلومتر بر ساعتی به استان‌های شمالی بخصوص استان مازندران به حدی است که حسین فریدون، نماینده ویژه دولت از مناطق آسیب‌دیده شهرستان قائمشهر بازدید و در جلسه ستاد مدیریت بحران در این شهرستان شرکت کرد.

بر همین اساس، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه ستاد مدیریت بحران با بیان این که بیشترین خسارات توفان متوجه سقف ساختمان‌ها بود، به تامین و ارسال ایرانیت‌های مورد نیاز برای شهرستان‌های توفان‌زده اشاره کرد و از شرکت بیمه ایران خواست تا در کمترین زمان میزان خسارت ساختمان‌های آسیب‌دیده را برآورد کند تا بخشی از فشارها و اضطراب‌های وارده به شهروندان کاهش یابد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان نیز با بیان این که باران و سیل جمعه به زیر‌ساخت‌ها، جاده‌ها و زمین‌های کشاورزی این استان خسارت جدی نزده، به خبرگزاری صداوسیما گفت: بیشترین خسارت سیل در استان گلستان متوجه خانه‌های مسکونی است و بیشترین خسارت‌ها مربوط به گرگان، مراوه تپه، مینودشت و کردکوی بود.

به گفته صادقعلی مقدم، 250 واحد مسکونی در گلستان که بیشتر آنها در گرگان قرار دارد، دچار آبگرفتگی و خسارت شده است و عملیات تکمیلی نیروهای آتش‌نشانی و شهرداری گرگان برای پاکسازی خانه‌ها و خیابان‌ها ادامه دارد.

هر چند آمارهای روز گذشته حاکی از کشته شدن چهار نفر بر اثر توفان و سیل است، اما به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با ارائه گزارشی از امدادرسانی در پنج استان مازندران، گلستان، سمنان، اردبیل و آذربایجان شرقی، به کشته شدن چهار نفر بر اثر سیلاب و سه نفر بر اثر برخورد صاعقه خبر داد که این امر نشان از افزایش خسارات جانی به هفت نفر دارد.

پرحادثه‌ترین روز تاریخ آتش‌نشانی آمل

از سوی دیگر به گفته مجتبی اکبری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، 109 روستا و 1376 خانوار درگیر این توفان بودند و دچار خسارت شدند.

همزمان، بهزاد نعمتی مدیرعملیات سازمان آتش‌نشانی آمل، از اجرای 80 ماموریت در جهت کمک به حادثه‌دیدگان توفان روز جمعه در این شهرستان خبر داد و این روز را پرحادثه ترین روز تاریخ سازمان آتش‌نشانی آمل خواند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز با بیان این که کارشناسان مدیریت بحران برای برآورد میزان خسارت‌های وارده به مناطق آسیب‌دیده اعزام شدند، افزود: میزان خسارات فردا اعلام می‌شود.

17 مهر سال گذشته نیز سیل و توفان در مازندران بیش از 5000 میلیارد ریال به واحدهای مسکونی و تاسیسات زیربنایی این استان خسارت زد.

برق و آب شهرهای مازندران وصل شد

به گفته مسئولان مازندران، مهم‌ترین چالش مردم پس از توفان، قطع برق و آب شهرها و روستاهای استان مازندران بر اثر خسارات وارده بر تاسیسات توزیع نیروی برق استان شامل ترانس‌ها و تیرهای برق بود که در پی آن، خانوارهای این شهرها و روستاها به دلیل از کار افتادن موتور چاه‌های تامین آب، از داشتن آب محروم ماندند.

علیرضا محمودی، معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان این که 90 درصد آب آشامیدنی شهروندان استان از چاه‌های عمیق تامین می‌شود، به قطع برق بسیاری از چاه‌های آب شرب این استان اشاره کرد و به ایرنا گفت: با تلاش ماموران شرکت‌های آب و توزیع برق، اکنون تا 90 درصد مشکل قطع و کمبود آب شهرهای توفان زده رفع شده است.

کمیل انتظاری

ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها