معاون رفاه اجتماعی وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محروم کردن فرزندان از تحصیل را جرم دانست و تاکید کرد که یارانه سرپرست خانوارهایی که از تحصیل فرزندان ممانعت می‌کنند، قطع می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۳۸۸
یارانه خانوارهایی که مانع تحصیل فرزندان‌ شوند، قطع می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، احمد میدری که سه‌شنبه 9 شهریور در جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان فارس، سخن می‌گفت، پذیرش مشکلات موجود را اولین قدم در مسیر حل مسئله دانست.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل کودکان کار و بازماندگان از تحصیل، سه مولفه را باید مورد توجه قرار داد، گفت: اولین مولفه ایجاد حساسیت و دومین موضوع ایجاد اراده سیاسی لازم و سومین مولفه ارائه راه‌کار مناسب برای حل مشکل است.

میدری، تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در ایران را بیش از 350 هزار نفر اعلام و با بیان اینکه 20 هزار نفر از این تعداد مربوط به استان فارس است، از اینکه آمار دقیق این گونه مشکلات در کشور مشخص نیست، گفت: لازمه حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی داشتن تصویری روشن از وضعیت و چگونگی آسیب اجتماعی موضوع بحث است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به آمار اعتیاد در کودکان، ادامه داد: در هر سال حدود یک میلیون و 300 هزار ایرانی موفق به پایان کامل تحصیل و اخذ دیپلم نمی‌شوند. این آمار بسیار بالایی برای ایران محسوب می‌شود. اگرچه آمار واقعی ممکن است بالاتر هم باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۳
علی تهرانی
-
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
باسلام:یارانه جهت پرداخت قبوض برق وآب وگاز+نان میباشد كه كفاف همین موارد هم نمیباشد چه ربطی به تحصیل دارد؟؟؟!!!!!
كیانوش
-
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
دنبال بهانه می گردن یارانه رو قطع كنن. چرا دولت هزینه تحصیل بچه ها رو قبول نمیكنه تا بیسواد نشن؟
سلامی
-
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
كم كم خواهند گفت اگر به فرامین ما عمل نكنید یارانه شما قطع میشود!
پیراسته فر
-
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
این جوك بود؟!
"یارانه خانوارهایی كه مانع تحصیل فرزندان‌ شوند، قطع می‌شود"
یارانه كمكی هست برای تحصیل نه اینكه مانع تحصیل!
ادوارد براون
-
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
هر وقت صحبت از قطع یارانه میشه احتمال حادث شدن یه اختلاس وجود داره به جون شازده جونم دروغ نمیگما
همی
-
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
هر كی نگه آلبالو.
نگفتی
.
.
.

یارانه شما قطع گردید.
هموطن
-
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
با سلام. مگه تحصیل نباید رایگان باشه؟!!! وای به حال مملكتی كه برای تحصیل فرزندانش باید پول پرداخت كرد.....معلومه كه عاقبتی بهتر از این آمار نمیشه براش تصور كرد. حتما منتشر كنید
آتش از تهران
-
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
اگر از جوی آب نپری یارانه ات قطع میشه!؟....اگر بپری هم قطع میشه ها....!! حواستو جمع كن.....اگر این كار را انجام بدی......یا اون كار انجام ندی یارانه ات قطع میشه!!!!....اگر اینو داشته باشی یا اونا نداشته باشی..........قطع میشه....قطع نمیشه...........بابا شما
توی وزارت رفاه هستی باید به فكر مردم باشی نه اینكه آنها را شكنجه كنی......بایدسعی كنی.وصل كنی.......آره یارانه هایی كه قطع شده را میگم.......تو برای وصل كردن آمدی كی برای فسق كردن آمدی..........

.
محمد
-
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
هر دم از این باغ بری می رسد...به اونهایی كه مدرك دستشونه چه گلی بسرشون زدید...چه برسه به نخونده هاش...
ایرانی محروم
-
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
عجب! یارانه میخواهد و دارد به اهرم فشار تبدیل می شود یعنی فشار مضاعف بر محرومین/ نازنین مقام آیا میداند خانواده هایی در این كشور به وفور وجود دارند كه توانایی تامین هزینه لباس و كیف و كفش و ایاب و ذهاب و شهریه(البته تحت عنوان كمك به مدرسه)و تغذیه حداقلی را ندارند و قادر نیستند جگر گوشه هایشان را به مدرسه بفرستند تازه آنهم به چه امیدی!!!!؟؟؟؟
صدراله البرزی
-
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
به نام خدا
باسلام و درود
-نظر معاون محترم وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی كه در گزارش مذكور خواندم صحیح هست.
-پیشنهاد میكنم وزارتخانه ها و سازمانهای ذیربط برنامه ها و استراتژی های قوی مستمر جهت حمایت از فرزندان زیر 18 سال در كشور اتخاذ نمایند.حق و حقوق فرزندان كه مورد ظلم قرار میگیرند باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.طبق قانون و عدالت و انصاف همه فرزندان نباید محروم از تحصیل شوند.این محرومیت ها و ظلم ها اگر طبق امار تقریبی در گزارش مذكور خیلی بالا هست و برای كشور اصلا خوب نیست.ا فرزندان امید وسرمایه های اینده كشور می باشند .لذا امكانات و حمایت های لازم برای اموزش و پرورش انها توسط خانواده و دولت برای انها بایدفراهم و تامین شود.
با ارزوی توفیق روز افزون
صدراله البرزی
مدرس،مشاور،پژوهشگر،نویسنده و مترجم
بانكی
-
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
با این 45 هزار تومان دقیقه یه بار پدر مردم را دراورده اید .بابا دیگه بسه
مجتبی
-
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
۰
۰
وقتی جوونها آینده ندارند و تحصیل برای اونا سودی نداره برای چی ادامه تحصیل بدن به زور كه نمیشه . اونایكه هم ادامه نحصیل میدن سریع میرن خارج.

نیازمندی ها