وزیر خارجه جدید انگلیس می‌گوید، عذرخواهی درباره آنچه قبلا نوشته و گفته ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد. به گزارش روزنامه دیلی‌میل، بوریس جانسون، مجبور شد تا درباره سخنان پیشین خود درباره باراک اوباما و هیلاری کلینتون از خود دفاع کند.
کد خبر: ۹۲۳۹۰۱

وی در گذشته مقاله‌ای درباره رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و جانشین احتمالی او نوشته بود. جانسون گفت: زمانی که خبرنگار بودم به اندازه یک فرهنگ لغت حرف زدم و عذرخواهی از بابت همه آنها زمان زیادی طول می‌کشد. وی همچنین در جریان کمپین رفراندوم 23 ژوئن برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا به ریشه کنیایی اوباما اشاره کرد. او همین‌طور کلینتون را «پرستار سادیسمی در یک بیمارستان روانی» توصیف کرده بود. با این حال جانسون معتقد است که در حال حاضر موضوعات بسیار مهمتری برای صحبت وجود دارد. او گفت: امروزه مسائل بسیار جدی داریم. ما با بحران سوریه مواجه هستیم که وخیم‌تر می‌شود. ما مشکلات جدی در یمن و مصر داریم.

یک گام دیگر تا برکناری «مادورو»

رهبران اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کردند، آنها یک مانع دیگر برای برگزاری همه پرسی علیه نیکلاس مادورو را برطرف کرده‌اند. به گزارش رویترز، برخی از اعضای ائتلاف اتحاد دموکراتیک، مستنداتی را از شورای ملی انتخابات در توئیتر منتشر کرده‌اند که تائید می‌کند حدود 400 هزار امضا به عنوان اولین مرحله برای درخواست برگزاری همه پرسی معتبر شناخته شده است. هنوز شورای انتخاباتی این مساله را تائید نکرده است. مردم برای کناره‌گیری رئیس جمهور شان طوماری را امضا کرده‌اند.

مرا به ترکیه تحویل ندهید

روحانی در تبعید ترکیه از واشنگتن خواست وی را به آنکارا تحویل ندهد. به گزارش شبکه خبری العربیه، فتح‌الله گولن، از رهبران اپوزیسیون ترکیه و روحانی ترک‌تبار ساکن ایالت پنسیلوانیای آمریکا ضمن رد اتهام دست داشتن در تلاش برای کودتا در ترکیه، از واشنگتن خواست با درخواست آنکارا برای تحویلش مخالفت کند. کاخ سفید پیش از این تاکید کرده بود که پس از مطابقت وضعیت گولن با قوانین معاهده تسلیم افراد تحت تعقیب، درخواست تحویل وی را بررسی خواهد کرد.کاخ سفید همچنین اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با رجب طیب‌اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود درباره سرنوشت گولن گفت‌وگو کرد. اوباما در این تماس پیشنهاد کمک به ترکیه در تحقیقات درخصوص کودتای نافرجام اخیر را داد.

اعتراض خانم سرهنگ به شعر «محمود درویش»

وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی پس از این‌که رادیو ارتش این رژیم اشعاری از محمود درویش، شاعر مقاومت فلسطین را پخش کرد، مسئولان این رادیو را به شدت مورد حمله قرار داد. رادیو رسمی ارتش رژیم صهیونیستی که حامی آن وزارت جنگ این رژیم است، روز سه‌شنبه در برنامه‌ای قصایدی از محمود درویش را پخش کرد. به نوشته پایگاه خبری فلسطین الان، «میری رگیو» با حمله به مسئولان این رادیو گفت: رادیو ارتش اسرائیل دچار انحراف شده و برنامه‌ای را به شعر محمود درویش شاعر فلسطینی اختصاص داده است. وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی با خشم از این موضوع افزود: رادیوی ارتش اسرائیل نباید اشعاری را که شاعر فلسطینی در خصومت با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) سروده، پخش می‌کرد. محمود درویش‌زاده 13 مارس 1941 شاعر و نویسنده فلسطینی بود. او بیش از 30 دفتر شعر منتشر کرد و شعرهای او که بیشتر به مساله فلسطین مربوط می‌شد در بین خوانندگان عرب و غیر عرب شهرت و محبوبیت داشت. محمود درویش در آگوست 2008 در پی عمل جراحی قلب در تگزاس آمریکا در گذشت. خانم رگیو پیش از این سمت، سرهنگ ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها