کمند امیرسلیمانی در گفتگو با جام جم:

سال‌های آخر زندگی دورهمی را تجربه کردیم / با معرفتم

نام هنرمند 71 ساله کشورمان در تیتراژ بهترین آثار تلویزیونی و سینمایی دیده می‌شود. عبدالله اسکندری همیشه پشت دوربین است، اما چهره‌هایی که مقابل دوربین می‌فرستد، نشان از خلاقیت و توانمندی او دارد.
کد خبر: ۹۱۵۴۴۸
عبدالله اسکندری: این صبر خدادادی است

استاد اسکندری بعد از 45 سال فعالیت در حرفه گریم بیشتر از هر بازیگری معروف است، اما بیشتر مردم و فعالان عرصه فیلم و سریال‌سازی او را به صبوری و فروتنی می‌شناسند. با طراح گریم آثاری مانند هزاردستان، امام علی(ع)، مختارنامه، گوزن‌ها، روز واقعه، دستفروش، بانو، دلشدگان، مادر و... درباره صبر و آرامش گپ کوتاهی زدیم.

همه کسانی که با شما کار کرده‌‌‌اند، می‌گویند آرامش زیادی دارید و در زمان کار این آرامش را به دیگران هم منتقل می‌کنید، هرچند کار فشرده و سخت باشد.

مثل بقیه چیزها که کار خداست، این خصلت هم خدادادی است.

خدا که همه چیز را به بند‌ه‌هایش می‌دهد، اما این که آدم‌ها چطوری آن را حفظ کنند و در زندگی به کار ببرند، شرط است.

خدا به من صبر داده و من هم تلاش می‌کنم در همه کارها از آن استفاده کنم؛ در جواب دادن، در کار کردن و... با گذشت زمان این صبر و آرامش در وجودم رسوب کرد ه و تبدیل به ذاتم شده است.

صبر و آرامش مهارت رفتاری است که یا باید آن را از خانواده بگیری و ارثی باشد و یا آن را خودمان به مرور زمان کسب کنیم. شما به کدام گروه تعلق دارید؟

به نظر خودم از ابتدا در وجودم بوده و بتدریج آن را پیدا کردم و متوجه شدم چقدر خوب است.

از خانواده‌تان برایمان بگویید، در کدام محله تهران متولد شده‌اید؟

پدرم کارمند بود و به همین دلیل چندین بار محل سکونتمان را تغییر دادیم. مدتی در محله شیخ هادی زندگی کردیم و حدود 30 سال ساکن محله خانی‌آباد بودیم. شش برادر هستیم و یک خواهر.

شنیده‌‌ها حاکی است خواهرتان (محبوبه) را خیلی دوست دارید؟

یکی است و باید دوستش داشت!

خواهرتان هم وارد حرفه گریم شد؟

بله! (با خنده) هر کی در آبادی بود را وارد حرفه گریم کردیم. بچه اول خانواده بودم و بقیه بچه‌ها هم پشت سر من وارد این حرفه شدند.

چطور شد که به حرفه گریم علاقه‌مند شدید؟

قبلش نقاشی می‌کردم تا این‌که تلویزیون آگهی داد که گریمور استخدام می‌کند و من هم رفتم و دوره آموزش را نزد استاد بیژن محتشم گذراندم و چون خیلی به این کار علاقه‌مند شده بودم، بعد از دوره آموزش آن را پیگیری کردم و تا به امروز ادامه‌اش داده‌ام.

طاهره آشیانی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها