پیشخوان

کودکان در عصر رسانه‌ها

در ستون پیشخوان قصد داریم کتاب‌هایی را که با موضوع ارتباطات و رسانه منتشر شده است، معرفی کنیم. این کتاب‌ها را استادان وکارشناسان ارتباطات نوشته‌اند. مطالب این آثار کمک می‌کند در دوره‌ای که به عصر ارتباطات معروف شده است، بتوانیم درست‌تر از وسایل ارتباط جمعی استفاده کنیم. برخی از این کتاب‌ها نیز درباره شاخه‌های تخصصی ارتباطات مانند روزنامه‌نگاری و... نوشته شده‌اند.
کد خبر: ۸۴۲۲۸۲
کودکان در عصر رسانه‌ها

کتاب «کودکان و نوجوانان نسل هزاره، خانواده و رسانه‌های جمعی» به قلم رز ام. کندالیز درباره ابعاد و وجوه گوناگون ارتباط دوسویه خانواده‌ها با رسانه‌های جمعی است.

از ویژگی‌های این کتاب که هم حوزه‌های نظری مرتبط با رشته‌های ارتباطات، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و حتی تاریخ در فصول ابتدایی آن ذکر شده و هم مباحث مربوط به اثرات رسانه‌ها، خوانش و دریافت مخاطب، سواد رسانه‌ای، اصول تولید برنامه برای کودک و قانونگذاری درباره برنامه‌های کودک و نوجوان نیز در فصل‌های جداگانه بررسی شده است.

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته‌های مرتبط با علوم ارتباطات و رسانه‌های جمعی تدوین شده و برای علاقه‌مندان پژوهش در حوزه خانواده و رسانه نیز منبع بسیار مفیدی است.

این کتاب در سه بخش و ده فصل به موضوعاتی چون مدل‌های ارتباطی، فرآیند‌های شناختی، انسان اخلاقی و جامعه غیراخلاقی، خیال، خصوصیات ادراکی رسانه‌ها بر حسب سن، نسل‌ها و تاریخ‌ها، واکنش کودکان به رویدادهای خبری مهم، روزنامه‌نگاران و مساله حضور کودکان در اخبار، پژوهش درباره خشونت، محتوا و مواجهه، هویت کودک و جنسیت، جامعه‌پذیری کودک به عنوان مصرف‌کننده، توافق درباره مفاهیم کلیدی در سواد رسانه‌ای، مساله حریم خصوصی در اینترنت و برنامه‌سازی برای کودکان اشاره می‌کند.

این کتاب توسط فرزانه نزاکتی و فرج حسینیان به فارسی ترجمه و در 334 صفحه توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها