پیشخوان

جهانی‌سازی و رسانه‌های محلی

در ستون پیشخوان قصد داریم کتاب‌هایی را که با موضوع ارتباطات و رسانه منتشر شده است، معرفی کنیم. این کتاب‌ها را استادان وکارشناسان ارتباطات نوشته‌اند.
کد خبر: ۸۴۴۸۵۹
جهانی‌سازی و رسانه‌های محلی

به گزارش جام جم آنلاین، کتاب «جهانی‌سازی و رسانه‌های محلی» به مباحث مطرح شده در حوزه جهانی‌سازی و نقش رسانه‌های محلی در ابعاد مختلف جهانی‌سازی می‌پردازد که توسط دکتر علی طلوعی تالیف شده است.

در این کتاب تلاش شده است به موقعیت ممتاز شبکه‌های استانی از دو منظر اساسی نگریسته شود؛ اول آن که این شبکه‌ها چه کارکردی در مقابل بحران‌های قومی داخلی می‌توانند داشته باشند و دوم آن که شبکه‌های استانی چه نقشی در مقابل تهاجم فرهنگی یا جهانی‌سازی ایفا می‌کنند؟

این کتاب به دو بخش کلی جهانی‌سازی و شبکه‌های استانی رادیو و تلویزیون تقسیم شده است.

یکی از پارادایم‌های فکری که در مقابل جهانی‌سازی مطرح بوده، بحث منطقه‌گرایی و محلی‌گرایی است. نظریه‌پردازان منطقه‌گرایی مدعی هستند بین این مفهوم و جهانی‌سازی تنازعی جدی در عرصه روابط بین‌الملل در جریان است.

نویسنده در فصل اول کتاب کوشیده است مخاطب را با موضوعات فرهنگ و جهانی‌سازی، تاریخچه و قلمرو مفهومی جهانی‌سازی، جهانی‌سازی اسلامی و ابعاد آن، تکثر فرهنگی و جهانی‌سازی و پیامدهای جهانی‌سازی آشنا کند.

نویسنده در فصل دوم که با محوریت شبکه‌های استانی تهیه شده در صدد است کارکردهای رسانه، سهم شبکه‌های استانی در سیاست‌های قومی، تاریخچه و فعالیت شبکه‌های استانی، ضرورت تاسیس، کارکرد و آسیب‌شناسی شبکه‌های استانی و عملکرد این شبکه‌ها را تحلیل و بررسی و برای مخاطب تشریح کند.

کتاب «جهانی‌سازی و رسانه‌های محلی» در یک جلد و 133 صفحه توسط انتشارات موسسه فرهنگی ـ مطبوعاتی جام‌جم منتشر شده است.

معصومه درخشان

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها