آیا تراریخته‌ها به تامین غذا کمک می‌کنند؟

سیاست کشورهای مختلف در برابر محصولات تراریخته

همایش بین‌المللی بیوتکنولوژی

نخستین پنبه تراریخته ایرانی رونمایی شد

در حاشیه اولین همایش بین‌المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی نخستین پنبه تراریخته ایرانی با حضور مسئولین کشور رونمایی شد.
کد خبر: ۸۰۱۱۱۲
نخستین پنبه تراریخته ایرانی رونمایی شد

رونمایی از نخستین پنبه تراریخته حاصل دسترنج محققان کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس انستیتو پاستور ایران، رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و جمعی از اساتید و فعالان در حوزه زیست فناوری انجام گرفت.

مصطفی قانعی، رئیس اولین همایش بین‌المللی بیوتکنولوژی در این خصوص گفت: این فناوری توسط یکی از پژوهشگاه‌های فعال بیوتکنولوژی کشاورزی بعد از ۵ سال به‌دست آمده است.

وی با بیان اینکه فناوری پنبه تراریخت متناسب با مشکلات کشور تولید شده است، افزود: این پنبه به تناسب نیاز کشاورزان استان خراسان جنوبی که با مشکل افت کیفیت پنبه و کمبود آب در منطقه روبرو هستند، انجام گرفته که خوشبختانه اکنون به نتیجه رسیده است.

به گفته رئیس اولین همایش بین المللی بیوتکنولوژی، آنچه که امروز به‌دست آمده، طی تحقیقاتی حاصل شده و به صورت یک نماد علمی در این همایش مطرح و رونمایی شد.

قانعی در خصوص استفاده پنبه تراریخت در مزرعه افزود: هر فناوری برای ورود به مزرعه نیازمند تایید کمیسیون ایمنی- زیستی مجلس است که این کمیسیون متشکل از وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی و محیط زیست است که باید با توافقات این سه وزارتخانه استفاده از پنبه تراریخت در مزرعه انجام گیرد.

به گفته رئیس اولین همایش بین المللی بیوتکنولوژی، وزارت بهداشت باید آزمایشات نهایی پنبه تراریخت را انجام دهد و در نهایت اجازه ورود این فناوری به مزارع را صادر کند. با ورود این فناوری به مزارع میزان برداشت محصول ۵ تا ۷ برابر افزایش پیدا می کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها