رژه نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران هر سال در 29 فروردین ماه برگزر می‌شود و هر سال دستاوردهای دفاعی و نظامی ایران اسلامی در این روز به نمایش در می‌آید.
کد خبر: ۷۸۹۰۱۳
تجهیزات نظامی و دفاعی ارتش در رژه بزرگ امروز

به گزارش جام جم آنلاین امروز شنبه دستاوردهای تازه و بی نظیر ارتش جمهوری اسلامی ایران مقابل دیدگان مستشاران نظامی سفراتخانه‌های خارجی در تهران و همچنین از صفحه تلویزیون به نمایش گذاشته شد.

در این رژه بزرگ که در سرتاسر کشور برگزارشد، سامانه موشکی باور373 (اس300 ایرانی) در تهران رونمایی و به نمایش گذاشته شد. این سامانه موشکی، یک سامانه پدافندی است که با اس 300 روسی هماوردی می کند.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در این رژه بزرگ سنگ تمام گذاشت و چندین فروند از جنگنده بمب افکن‌های خود را به پرواز درآورد تا نشان دهد از آمادگی کامل پروازی و عملیاتی برخوردار است.

در این رژه هوایی جنگنده‌های میگ29، سوخو24 و اف4 در دسته‌های 3 و پنج‌تایی به رژه هوایی پرداختند. 3 فروند جنگنده سوخو24 با هواپیمای سوخت‌رسان رژه هوایی رفتند.

همچنین سامانه‌ اطلاعاتی خیبر و سامانه ارتباطی شهاب در رژه روز ارتش رونمایی شدند.

سامانه اطلاعاتی خیبر، می‌تواند در مناطق مرتفع و دلخواه گسترش یافته و به جمع آوری اطلاعات اقدام کند.

سامانه ارتباطی شهاب نیز، دارای قابلیت تامین ارتباط تاکتیکی امن در فواصل طولانی و شرایط جغرافیایی مختلف به عنوان سامانه استراتژیک و تاثیرگذار در قرارگاه پدافند هوایی است.

موشک نصر نیز تمام اتوماتیک و سطح به سطح با برد متوسط و قابلیت پرتاب از یگان شناور و سامانه های موشک انداز ساحل به دریاست که در رژه به نمایش درآمد.

همچنین همزمان ناوشکن جماران و زیردریایی کلاس غدیر نیز در سواحل خلیج فارس و ناو موشک انداز سینا در سواحل دریای خزر از مقابل ناو سرفرماندهی رژه رفتند.

شناور هجومی ضربتی شهاب و قایق هجومی رعد نیز از دیگر توانمندی های دفاعی ارتش در این مراسم بود.

همچنین سامانه‌های ارتباطی، فرماندهی و کنترل هوشمند رسول و فکور که به دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء طراحی و به مرحله تولید رسیده است برای نخستین بار در رژه روز ارتش به نمایش درآمد.

سامانه پیشرفته رسول با قابلیت رمزگذاری اطلاعات، اتصال به شبکه ارتباط زیرساخت کشوری و انتقال اطلاعات رادار از صحنه نبرد به مراکز فرماندهی را دارد.

سامانه کنترل هوشمند فکور نیز قابلیت جمع آوری اطلاعات از همه منابع اطلاعاتی مرتبط با دفاع هوایی اعم از رادارهای اکتیو نظامی و کشوری، شنود سیگنالی، سامانه های موشکی و مراکز فرماندهی و کنترل را داراست و به صورت کاملاً تاکتیکی و متحرک و مستقل، هدایت و کنترل سامانه های دفاع هوایی زمین پایه و هواپایه را بر عهده دارد.

رادار پیشرفته و پسیو 10 شهریور نیز در این مراسم به نمایش درآمد، این سامانه راداری است پیشرفته و با قابلیت ردیابی بیش از 100 هدف و شناسایی اهداف ریزپرنده و بدون اشکال امواج مغناطیسی است که امکان شناسایی شدن آن برای دشمن غیرممکن است.

فناوری و طراحی و تولید این رادار فقط در اختیار چند کشور محدود قرار دارد که متخصصان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء آن را تولید کرده اند.

همچنین برای نخستین بار تجهیزات رباتیک نذیر، تانک چرخدار اقارب، تک تیراندازهای باهر و شاهد و خودرو شنی‌دار فَلاق در روز ارتش به نمایش درآمد.

اژدر فوق پیشرفته و تمام اتوماتیک زیرسطح به سطح با قابلیت پرتاب از زیردریایی های کلاس غدیر نیروی دریایی ارتش برای حمله به همه اهداف شناور سطحی طراحی شده است.

سامانه زیردریایی السابحات و مین چسبان و توپ 76 میلیمتری فجر 27 نیز از دیگر جنگ افزارهای به نمایش درآمده در این رژه بود.

زیردریایی السابحات با کابین مرطوب مورد استفاده تیم های غواصی برای عملیات زیرسطحی ناهمتراز طراحی و تولید شده و سامانه مین چسبان نیز برای انهدام شناورها و تاسیسات دریایی دشمن به تولید رسیده است.

توپ 76 میلیمتری فجر 27 نیز تمام اتوماتیک است که ماموریت آن ضد سطحی و ضد هوایی و با قابلیت اتصال به سامانه کنترل آتش ناوهای موشک انداز و ناوشکن‌های رزمی، که متخصصان وزارت دفاع آن را به تولید رساندند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها