جام جم سرا: جوانی ۲۸ ساله‌ام، حدود ۱ سال است ازدواج کرده‌ام. همسرم را خیلی دوست دارم البته ۸ ماه است که او را ندیدم چون خانواده‌اش اجازه نمی‌دهند. بعد از گذشت ۳ ماه از عقدمان، همسرم گفت مرا دوست نداشته و ندارد. زمان خواستگاری همه چیز را برایش توضیح دادم و قبول کرد، ولی الان فقط طلاق می‌خواهد.
کد خبر: ۷۷۱۱۱۵
۳ ماه بعد از ازدواج، حالا می‌گوید: دوستت ندارم!

پاسخ مشاور: برای پی بردن به علت این موضوع، لازم است روی سه ماه اول و نحوه زندگی شما در آن دوران، تمرکز بیشتری کنیم:


هنگام خواستگاری چه چیزهایی را مد نظر قرار دهیم

شما گفته‌اید که در زمان خواستگاری، همه چیز را توضیح داده‌اید. «همه چیز» از نظر شما چه مواردی است؟ آیا دقیقا‌‌ همان چیزهایی که در زمان خواستگاری مطرح کردید، طی این ۱۲ ماه مشکل ساز شده است یا خیر؟
در اینجا به ۴ موضوع اساسی که باید در زمان خواستگاری حتماً بیان شود، خواهیم پرداخت تا شما آن‌ها را با عملکرد خود مقایسه کنید و به دلیل اختلاف خود با همسرتان پی ببرید.


۱ - روش ابراز عشق و علاقه:

اینکه شما و همسرتان بیان احساس را در چه چیزی می‌بینید و از چه شیوه‌ای برای ابراز آن استفاده می‌کنید، بسیار مهم است. افراد را از نظر روحی می‌توانیم به سه دسته بصری، سمعی و لمسی تقسیم کنیم. چنانچه همسرتان سمعی باشد ولی شما بصری باشید و به این نیاز وی توجهی نداشته باشید، در این زمینه با مشکلی جدی مواجه خواهید شد.


۲ - مسائل مالی:

ممکن است دیدگاه طرفین درباره مسائل مالی و آینده زندگی متفاوت باشد. به طور مثال تفاوت نگاه افراد به پس انداز کردن و آینده نگری، سبک مهمانی و برگزاری جشن عروسی و... در این زمینه عده‌ای خسیس و عده‌ای ولخرج به نظر می‌رسند. اگر مثلا شما فردی ولخرج و همسرتان فردی خسیس باشد، همیشه از دست همدیگر شاکی خواهید بود و به تفاهم واقعی دست نخواهید یافت.


۳ - توجه به خواسته‌های متقابل:

از آنجا که افزایش علاقه‌مندی، نیازمند دانستن خواسته‌های طرف مقابل و برآورده کردن آن هاست؛ از خود بپرسید که در این مدت خواسته‌های شما از همسرتان و خواسته‌های وی از شما چه بوده است؟ این بسیار مهم است که واکنش شما در برابر خواسته‌های همسرتان از قبیل نحوه پوشش، سبک حمایت شما از او در مقابل خانواده‌تان، سطح ارتباطات اجتماعی، میزان دخالت خانواده و... چه بوده است و شما تا چه حدی این خواسته‌ها را برآورده کرده‌اید؟ اگر در یک ازدواج، طرفین خواسته‌های همدیگر را ندانند و نتوانند برآورده کنند و یا بدانند و برآورده نکنند، این امر باعث دلسردی آن‌ها از هم می‌شود و چنانچه این مشکل حل نشود، ممکن است خدا نکرده به جدایی منجر شود.


۴ - میل به پیشرفت:

میزان تمایل به پیشرفت و ریسک پذیری نیز از مواردی است که باید بدان توجه ویژه داشت. اینکه تعریف طرفین از پیشرفت چیست و پیشرفت را در چه مواردی می‌دانند بسیار حائز اهمیت است. ممکن است کسی پیشرفتش را در تحصیل بداند و دیگری به کار کردن اهمیت دهد؛ لذا دقت در این مورد برای برقراری یک رابطه مستحکم الزامی است.


بررسی این موارد و نکات مشابه به شما کمک خواهد کرد تا مسائلی را که احتمالاً در زمان خواستگاری بیان نشده و در این مدت باعث بروز اختلاف نظر شده است را کشف کرده و به اصلاح آن‌ها بپردازید. در پایان پیشنهاد می‌شود که حتما برای بررسی دقیق‌تر موضوع نزد مشاور بروید. (راهله فارسی - کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
۰
۰
این اقا نمیگوید كارش چیست ودرامدروزانه وماهیانه اش چقدر است چون مهمترین وتنها عامل بقای زندگی مشترك فقط قدرت اقتصادی است. عشق ومحبت توانایی جسمانی وبقیه موارد در مدارج بعدی اهمیت قراردارند.
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
آقا یوسف شجاعت شما به عنوان یه مرد قابل تحسین برای اینكه بی طرفانه حرف زدید همین منفی ها هم مطمئنم آقایون زدند
سامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
۰
۰
دوست عزیز سلام
شاید این محبت خداوند به شما بود كه بعد از سه ماه به این نقطه رسیدید .همسر اگر اهل زندگی باشه داخل دریای طوفانی هم پشتیبانت هست.پس خدا را شكر كن كه خیلی زود به این مرحله رسیدی و طرف مقابلت را شناختید.در مورد اجازه ندادن خانواده همسرت در مورد دیدن همسرت هم اگر عقد شما هستند میتونید شكایت كنید و موضوع رسیدگی بشه به شرط اینكه عقد شما باشند.
مهرداد - 27
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
۰
۰
به نظر من به هیچ عنوان لی لی به لا لای دختره نزار.وقتی یه نفر بهت میگم نمیخام با هم باشیم همون لحظه شما هم بیخیال شو و خیلی جدی هم بیخیال شو اصلا دنبال دلیل و چند چون كار هم نرو.چون محبت و علاقه یه چیزیه كه باید به دل آدم بشینه به زور كه نیست.
شما با این كارتون قدرت كاریزماتیك خودتون رو هم بالا میبرید - مثلما همچین دخترایی قدرت تصمیم گیری خوبی ندارن همش تو شك و تردید هستن.وقتی شما خیلی قاطع بش بگی اكی برو رد كارت صد درصد به شك میوفته كه نكنه كار اشتباهی كردم و كلا بازم نمیتونه تصمیم بگیره و شاید برگرده سر خونه زندگیش.یعنی میره مشكیش زو یا خودش حل میكنه و برمیگرده.حالا هم اگه برنگشت بازم یه نعمته واسه شما چون زنی كه دل به زندگی نده و كلا حال نكنه با بودندر كنار شما دندون درده زن نیست.
و یه احتمال دیگه هم هست كه شاید یه خواستگار بهتر از شما رفته خواستگاریش و خانواده ی دختره میخان با این كارشون كاری كنن كه شما خودت با پای خودت بری طلاقش بدی.در صورت بودن همچین قضیه ای.بدون كه دختره ته بی معرفتاس.و لازم نیست با طلاق ندادنش هی بخای بچزونیش.چون مطمعنا توی زندگی بعدیش هم با همچین روحیه ای شكست میخوره چون دست بالا دست زیاده.
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
۰
۰
هر معلولی علتی دارد ببین چكار كردی كه دیگه دوستت نداره یك دختر و پدر و مادرش با هزاران امید و آرزو دخترشونو خونه بخت میفرستند ببین چكار كردی كه بنده خداها دیگه نمیخوان بهت دختر بدن
نیما
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
۰
۰
بعضی از دخترای ایرانی دیوانه شدن .
دوست منم ازدواج كرد و زنش 1 هفته بعد طلاق خواست . بعدآ فهمید دختره یكی دیگرو دوست داشته . این وسط دختره 20 میلیون بالا كشید .
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
۰
۰
بهار خانوم واقای مهرداد؛ بابا طرف پول نداره پول.از گفته هاش معلومه اگه پول داشته باشه زبانش یك متر دراز میشه.
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
۰
۰
چنین زنی به درد نمیخوره...بهتر...بذار بره
تینا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
۰
۰
زندگی كه همش خوشی نیست اگه تو ناخوشی ها هم با هم بودید اون موقع اهل زندگی هستید
فرناز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
۰
۰
من با وجود اینكه دختر هستم با نظر آقا مهرداد موافقم و اگه دختری به اون درجه پختگی و تجربه رسیده باشه به این راحتی ها دست از زندگیش نمیكشه اونم تو فرهنگ و جامعه ما كه طلاق واسه یه دختر گرون تموم میشه.................................
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها