چگونگی تشخیص رب سالم از تقلبی

رب خوبه از گوجه فرنگی باشه!

رییس قطب علمی کشاورزی ارگانیک کشور با بیان اینکه سند این حوزه سال ها پیش تدوین و اجرایی شده است ، گفت : باید وسعت کشاورزی ارگانیک متناسب با پیشرفت های جهانی تا یک درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۷۶۷۱۶۰
کشاورزی ارگانیک در ایران باید افزایش یابد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، محمدرضا رضاپناه در گفتگو با این رادیو گفت: کشاورزی ارگانیک در واقع کشاورزی اخلاق محور، سازگار با محیط زیست و همراه با مدیریت بهینه و علمی منابع آب و خاک است و در مسیر توسعه پایدار و بین نسلی قرار دارد.

رییس قطب علمی کشاورزی ارگانیک افزود: برای توزیع محصولات ارگانیک باید ابتدا طرف های تقاضای این محصولات را شناسایی کرد و برخی افراد به منظور سلامتی درمانی از این کالاها استفاده می کنند.

وی خواستار تقویت فضای اقتصادی برای این فعالیت ها شد و افزود: برنامه راهبردی کشاروزی ارگانیک در سال 1390 تدوین شده است و باید به هدف یک درصدی برسیم که در المان حدود 10 درصد و اتریش حدود 15 درصد است.

رضاپناه اظهارداشت: کشاورزی ارگانیک به حفظ سلامت اب و خاک با حذف سموم و آفات گیاهی، حفظ محیط زیست کمک می کند و نوعی کشاورزی فرهیختگان است.

وی افزود: نگاه مسئولان به این موضوع باید بلندمدت باشد و به سمت تولید غذای سالم و حضور در بازار های منطقهای و جهانی با کشاورزی ارگانیک حرکت کنیم و ارزش های اخلاقی و حفظ محیط زیست هم نهادینه شود.

کشاورزی ارگانیک، فرایند تولید بر پایه سلامت خاک، اکوسیستم و انسان است و بر عوامل اکولوژیکی، تنوع زیستی و چرخه‌های طبیعی بر پایه شرایط محلی استوار می شود، کشاورزی سنت را با نوآوری و علم با رویکرد حفاظت محیط زیست و ارتباطات منصفانه و کیفیت خوب زندگی ترکیب می کند.

کشاورزی ارگانیک به معنای تهیه و تولید محصول و غذای پاک و به دور از هرگونه مواد شیمیایی از جمله سموم، کودهای شیمیایی، آفت‌کش و غیره است و از تخریب محیط زیست هم جلوگیری می‌کند.

هم اکنون هیچ‌گونه استاندارد، نظارت و بازرسی در باره تولید این محصولات در کشور وجود ندارد و همچنان بازار عرضه این محصولات مشخص نیست و مصرف‌کنندگان نمی‌دانند برای تهیه این نوع مواد غذایی به کجا مراجعه کنند.

بیش از 70 هزار هکتار از اراضی کشور تحت مدیریت ارگانیک قرار دارد و محصولات متنوعی مانند پسته وحشی، پسته معمولی، عسل، برنج، چای، زعفران، خرما، رب گوجه فرنگی، گلاب، اسانس گل، انار، آب انار، انگور، آب انگور، کشمش، کیوی و ... تولید می‌شود و رتبه پنجم آسیا را داریم.

کشاورزی ارگانیک در کشورهای گوناگون با نام های مختلف شناخته می شود که 16 نام برای آن از جمله کشاورزی بیولوژیک، کشاورزی پایدار و کشاورزی زاینده اعلام شده است. کشاورزی بیولوژِک نامی است که در اروپا بسیار رایج است، در حالی که در آمریکا و انگلیس عبارت کشاورزی ارگانیک را ترجیح می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها