جام جم سرا: حتما شما هم احساس کرده‌اید وقتی مفید‌تر هستید که امید بیشتری برای زندگی دارید. این روز‌ها خانم‌های زیادی هستند که علاوه بر کسب درآمد برای تقویت حس مفید بودن، پرکردن اوقات فراغت و دلایل دیگر به شغل‌های خانگی روی آورده‌اند که با روحیه‌شان سازگار است.
کد خبر: ۷۶۳۷۹۸

مشاغل خانگی یعنی چه؟

مشاغل خانگی آن قبیل فعالیت‌هایی است که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی و در قالب یک طرح کسب و کار، بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همسایه شکل می‌گیرد و به تولید کالای قابل عرضه به بازاری خارج از محیط مسکونی منجر می‌شود.


دردسرهای شغل خانگی

شاید یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نگرانی‌ها که در خصوص شغل‌های خانگی فروش محصولات است. اما نگران نباشید؛ تا آنجا که ما خبر دار شده‌ایم بر اساس قانون مشاغل خانگی؛ شهرداری‌ها موظف هستند تا به افرادی که در داخل خانه‌‌هایشان به تولید اقدام می‌کنند، مکانی را برای فروش اجناس ارائه کنند. مثل همین بازارچه‌های محلی که توی شهر وجود دارد.

شنیده‌ایم که ستاد مشاغل خانگی وظیفه تأمین مواد اولیه و بازار مصرف را هم بر عهده دارد؛ در خیلی از کشورهای سرمایه‌داری، ۲۰ درصد مشاغل به موضوع مشاغل خانگی اختصاص دارد که گویا این قانون، همین الان در ایران هم اجرا می‌شود.


مزایای مشاغل خانگی

مزایای فرصت‌های شغلی در منزل خصوصا برای زنان، شامل مراقبت از فرزندان و در واقع کاهش هزینه‌های رفت و آمد و مهدکودک است. به هر حال آرامش بیشتری نسبت به درگیر شدن با مشکلات ترافیک و رفت و آمد دارد. البته خانم‌هایی هستند که بةخاطر مناسبات اجتماعی ترجیح می‌دهند خارج از منزل کارکنند و تبدیل منزل به محیط کار را کسل‌کننده و غیرقابل تحمل می‌دانند. بعضی از کار‌ها و فعالیت‌ها هم هست که اصلا امکان انجامشان در منزل وجود ندارد.

به گفته بعضی جامعه‌شناس‌ها مزایای کار در منزل عبارتند از کسب پایگاه و نقش اقتصادی در خانواده بدون حضور در بیرون از منزل، کاهش بعضی فشار‌ها و استرس‌ها و حضور در محیطی به نسبت آرام‌تر برای انجام کار. بر اساس یک برآورد شما می‌توانید با یک شغل خانگی کاملا زنانه هفته‌ای پنجاه تا دویست هزارتومان درآمد داشته باشید.

یکی دیگر از مزایای مشاغل خانگی انعطاف پذیری این نوع کار‌ها است. به طوری که فرد با هزینه بسیار اندکی می‌تواند برای تغییر و بهبود کارش قدم بردارد. توسعه فرهنگ کار در خانواده را هم نمی‌شود نادیده گرفت. در عین حال که فرزندان از حضور مادر در خانواده احساس امنیت می‌کنند، اهمیت کسب و کار را از نزدیک یاد می‌گیرند.


راه و روش

کسب و کارهای خانگی به راه و رسمی نیاز دارد که بدون در نظر گرفتن آن‌ها، انجام کار با سختی همراه می‌شود. مثلا باید درباره محصول یا خدماتی که می‌خواهید تولید کنید و یا ارائه دهید اطلاعات درست و حسابی کسب کنید، تعیین محل کار، جلب مشارکت دیگر اعضای خانواده، تعیین اسم مناسب برای کسب و کار و تهیه تجهیزات مناسب از جمله ویژگی‌های مورد نیاز در کسب و کار است.

کسانی که به سراغ مشاغل خانگی می‌روند بعد از مدتی متوجه نیازهایی مثل تبلیغات، ارتباط گسترده‌تر با افرادی که در‌‌ همان صنف فعالیت می‌کنند و ضرورت نظام حسابداری در کار خواهند شد. برای موفق‌تر بودن کارتان باید از مهارت و تخصص کافی برای انجام شغل خانگی مورد نظر داشته باشید.


فروش محصولات

طبق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، عرضه محصول تنها در بازار خارج از محیط مسکونی صورت می‌گیرد و بر اساس قوانین مشاغل خانگی، عرضه و فروش محصول (کالا و خدمات) در منزل مسکونی ممنوع است. به همین منظور بازارهای محلی موقت به تناسب، برای عرضه محصولات خانگی اختصاص داده می‌شوند. (پایگاه خبری شیعه نیوز به نقل از مشرق)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها