پایگاه خبری المسله در گزارشی اعلام کرد که پس از انتقال ملک عبدالله به بیمارستان و وخامت حال او، جنگ قدرت برای جانشینی در عربستان آغاز شده و این کشور در حال آماده سازی خود برای مرحله بعد از ملک عبدالله است.
کد خبر: ۷۵۵۴۲۸
وخامت حال شاه عربستان و آغاز جنگ جانشینی

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این پایگاه در گزارش خود می نویسد: جنگ خلافت میان افراد خاندان حاکم در این کشور پس از اینکه ملک عبدالله برای انجام آزمایشات پزشکی به بیمارستان منتقل شد آغاز شده و این درحالی است که منابع سعودی تلاش دارند تا از وخامت وضع پزشکی ملک عبدالله 90 ساله که از سال 2005 بر این کشور حاکم بوده است کم کنند.

این پایگاه می نویسد که این جنگ قدرت درحالی است که زمان انتقال قدرت از فرزندان عبدالعزیز آل سعود بنیانگذار آل سعود در عربستان به نوادگان جدید فرارسیده است.

این پایگاه در ادامه می نویسد: ملک عبدالله عملیات های جراحی زیادی در آمریکا در سالهای اخیر داشته است و هربار درگیری ها درباره سرنوشت این کشور نفتی که به آزار و اذیت شهروندان شیعه خود طبق اعلام سازمان حقوق بشری می پردازد، از سرگرفته می شود.

المسله می نویسد که در همین رابطه، برخی منابع در عربستان به این پایگاه اعلام کرده اند که عربستان درحال آماده سازی خود برای مرحله مابعد ملک عبدالله است؛ بطوریکه پیش بینی ها درباره اینکه چه کسی زمام حکومت را در این کشور به دست خواهد گرفت، آغاز شده است.

داعش: بن لادن ، الظواهری و ملا عمر منحرفند

گروه داعش در شماره جدید مجله خود "دابق" از اسامه بن لادن و ایمن الظواهری به شدت انتقاد و بن لادن را پیرو فرقه "مرجئه" و مخالف عقیده اهل سنت و جماعت و الظواهری و ملا عمر را گمراه خوانده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری العربیه، گروه داعش در شماره جدید مجله خود "دابق" که به زبان انگلیسی چاپ می‌شود، از زبان شخصی که از همراهان ابومصعب الزرقاوی، رهبر سابق القاعده عراق، معرفی شده آورده است: اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده پیرو فرقه "مرجئه" و مخالف عقاید اهل سنت و جماعت بود.

"مرجئه" یکی از فرقه‌های اسلامی است که با نظر خوارج و همچنین اهل سنت در ارتکاب گناهان بزرگ و دیگر مسائل عقیدتی مخالف و معتقد است نمی‌توان کسی که به وحدانیت خدا ایمان آورده باشد را تکفیر کرد و کافر خواند. در واقع فرقه مرجئه معتقد است که چون نمی‌توان از عقیده باطنی کسی خبر داشت و نمی‌شود فهمید که به راستی چه کسی کافر است و چه کسی فاسق، پس باید ثواب و عقاب آنان را تا روز قیامت به تاخیر انداخت تا خدا درباره آنان داوری کند.

داعش همچنین از جنبش‌ طالبان افغانستان انتقاد و ملا محمد عمر،‌ رهبر آن را یکی از گمراهان در افغانستان دانسته و ایمن الظواهری، رهبر کنونی القاعده را نیز منحرف و گمراه خوانده است.

مفتی سعودی جشن میلاد پیامبر را انحراف دانست

«عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ» مفتی اعظم عربستان سعودی مانند سالهای گذشته، برگزاری جشن و شادی را برای تولد حضرت محمد (ص) «بدعت و انحراف» دانست که در اسلام رایج شده است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) به نقل از آل الشیخ گزارش داد، مولودی و مانند اینها از جمله بدعت‌هایی است که گمراه‌کننده است.

عبدالعزیز آل الشیخ در خطبه‌های نماز جمعه عربستان مدعی شد: «ما باید بدانیم که جشن میلاد و مانند آن از جمله بدعت‌ها و خرافاتی است که خداوند آن را نازل نکرده و از بدعت‌هایی است که پس از سه قرن گسترش یافت...».

این مفتی سعودی ضمن ابراز تأسف از اینکه مردم در شب میلاد حضرت محمد (ص) ذکرها و اشعاری را می‌خوانند، ادعا کرد که این مسائل شرک به خداوند و درخواست از غیر خداوند است.

عارف از برنامه های انتخاباتی اش گفت

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه در انتخابات سال آینده مجلس نشان خواهیم داد اصلاح‌طلبان همدل هستند، تاکید کرد: اگر به اجماع دست پیدا کنیم، بسیار خوشبین هستم که بتوانیم حداکثر کرسی‌های مجلس را نیز کسب کنیم.

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص برنامه‌هایش برای شرکت در انتخابات گفت: مشغول تدوین برنامه‌ها و سیاست‌ها برای حضور در انتخابات و چگونگی اجماع هستیم.

وی ادامه داد: بر این باور هستم که شرایط کشور ایجاب می‌کند اصلاح‌طلبان به اجماع برسند و باید با تفاهم حداکثری٬ کار را دنبال کنیم.

وی از اعلام راهبردهای انتخاباتی خود تا پایان سال آتی یا ماه‌های نخست سال آتی برای انتخابات مجلس خبر داد و درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان میانه‌رو و معتدل یادآور شد: بعد از اجماع با اصلاح‌طلبان به دنبال بحث ائتلاف با اصولگرایان معتدل هستیم. معتقدم می‌توانیم بخشی از لیست‌هایمان مشترک باشد و اگر در مجلس افراد مشترک داشته باشیم، این افراد می‌توانند پایه و محور تفاهم و همدلی باشند که این مسئله در پیشبرد برنامه‌های مجلس و پیشرفت کشور موثر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها