‫رییس سازمان نظام پزشکی کشور:

45درصد مردم نیازمند خدمات ارتودنسی هستند

«دوازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست های ایران» با حضور رییس سازمان نظام پزشکی کشور و نیز جمعی از متخصصان داخل و خارج در رشته های ارتودنسی، پروتز و جراحی فک و صورت، صبح روز چهارشنبه 9 مهر ماه در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۲۳۴۸۸
45درصد مردم نیازمند خدمات ارتودنسی هستند

دکتر علیرضا زالی، رییس سازمان نظام پزشکی کشور امروز چهارشنبه 9 مهر ماه در «دوازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنسی ایران» گفت: 45 درصد از مردم نیازمند خدمات ارتودنسی هستند؛ این درحالیست که با وجود بالا بودن هزینه های درمان ارتودنسی، بیمه ها این خدمات را پوشش نمی دهند.

وی افزود: ارتودنسی نیازمند خدمات بیمه پایه و تکمیلی است که متاسفانه در کشور ما به دلیل آنکه کارکرد این رشته تنها در حوزه زیبایی و به عنوان درمانی لوکس تلقی می شود، خدمات بیمه ای برای اینگونه درمان ها در نظر گرفته نشده، درحالی که خدمات ارتودنسی در ابتدا جنبه درمانی و سپس جنبه زیبایی دارند.‬

‫زالی با بیان اینکه مداخلات درمانی ارتودنسی باید از سنین نوجوانی و قبل از بلوغ صورت گیرد، گفت: در این سن با وجود رشد استخوانی فک ها و نرم بودن استخوان ها، درمان مناسب خواهد بود در غیر این صورت می بایست، جراحی و درمان های پیچیده صورت گیرد که هزینه بسیار بالایی را بر بیماران تحمیل می کند.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: یکی از مهمترین موضوعات دردرمان های ارتودنسی، آموزش به بیماران و مردم در زمینه زمان مناسب برای انجام ارتودنسی است.

وی گفت: درمان ارتودنسی حدود 2 تا 3 سال و گاهی بیشتر نیاز به زمان دارد و در این شرایط، همکاری اطرافیان و خانواده برای همراهی بیمار بسیار ضروری است.

زالی افزود: رشته ارتودنسی در ایران از پیشرفت های قابل توجهی برخوردار است و در این زمینه متخصصان ارتودنسی توانسته اند، همگام با سایر کشورهای پیشرفته خدمات مناسبی را به بیماران ارایه کنند.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: یکی دیگر از چالش های پیش روی ارتودنتیست ها، مالیات آنان است که به صورت غیر معمول تعیین شده که باید مورد بازبینی قرار گیرد. همچنین تعیین تعرفه واقعی خدمات این رشته تاکنون در کشور مورد توجه قرار نگرفته است.‬

در دوازدهمین کنگره انجمن ارتودنتیست های ایران که با هدف به روزرسانی دانش و ارتقای سطح علمی دندانپزشکان برپا می شود، چهره های مطرح بین المللی این حوزه از کشورهای مختلف شامل امریکا، استرالیا، اسپانیا، هلند، ایتالیا، لبنان، هندوستان و ترکیه حضور دارند.

این کنگره تا روز جمعه 11مهر ماه به کارخود ادامه می دهد.‬

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها