یک مسئول در شرکت گاز در گفتگو با جام جم آنلاین :

گاز صنایع استانهای شمالی تا دوشنبه وصل می شود

سرپرستی گروه فنی سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) پس از بازدید از جنگل‌های گیلان، مازندران، فارس، ایلام، لرستان و کرمانشاه گفت: چرای بی‌رویه دام، بهره‌برداری از جنگل‌ها برای تولید زغال و سوخت، وجود ریزگردهای دوره‌ای، تبدیل اراضی جنگلی به اراضی کشاورزی، شخم زیراشکوب برای خودکفایی در تولید گندم و عبور خط لوله‌های گاز، نفت و آب از جمله عواملی هستند که تاثیرات منفی روی جنگل‌ها داشته است.
کد خبر: ۷۰۹۳۷۸
اعلام نظر کارشناسان فائو درباره وضع جنگل‌های کشور

پروفسور مولینا، افزود: در بازدید از جنگل‌های چهار استان زاگرسی معلوم شد که سابقه بیماری درختان به سال ۲۰۰۹ برمی‌گردد و یک میلیون ۴۰۰ هزار هکتار از جنگل‌ها آلوده و مبتلا به بیماری زغالی هستند و سازمان جنگل‌ها با تهیه دستورالعمل اجرایی و بهداشتی ۶۴ هزار هکتار از درختان آلوده را قطع کرده است.

به گفته وی، وضع ایجاد شده در جنگل‌های زاگرسی طبیعی نیست و آنچه اتفاق افتاده، ساخته دست بشر است.

به گزارش مهر، مولینا تاج پوشش جنگل‌ها و تراکم آنها را بسیار پایین خواند و اظهار کرد: زراعت تاثیر منفی بر حیات درختان دارد و اراضی با شیب بالای ۵ درصد باید از دستور کار کشاورزی خارج شود و کشاورزی را باید به پایین شیب ۵ درصد هدایت کنیم.

سرپرستی گروه فنی فائو رها کردن جنگل به حال خود را جایز ندانست و بیان کرد: قرق کردن جنگل‌ها راه حل خوبی نیست،زیرا اگر این مشکلات حل شود مشکلات دیگری از راه می‌رسد.

شیروماف، رئیس گیاه پزشکی فائو نیز اعلام کرد: ۲۴ هزار هکتار از جنگل‌های گیلان و ۳۴ هزار هکتار از جنگل‌های مازندران گرفتار خشکیدگی شمشاد هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها