ارزیابی سخنگوی دولت از استیضاح وزیر علوم

دلسوزان نظام برای رفع برخی نگرانی ها تلاش می کنند

سخنگوی دولت با بیان اینکه دلسوزان نظام برای رفع برخی نگرانی ها تلاش می کنند گفت: استیضاح وزیر علوم، آن هم در آستانه هفته دولت می تواند تاثیر سویی بر همکاری و تعامل منطقی و مورد انتظار مردم در مورد رابطه قوای مجریه و مقننه داشته باشد به ویژه اینکه برخی از اقدامات فوری هم در شرایط کنونی قابل تامل است.
کد خبر: ۷۰۷۵۰۲
دلسوزان نظام برای رفع برخی نگرانی ها تلاش می کنند

«محمدباقر نوبخت» عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در ارزیابی رابطه بین دولت و مجلس در آستانه نخستین سالگرد فعالیت دولت یازدهم افزود: این مساله در شرایطی روی می دهد که همه دلسوزان نظام و علاقه مندان به استمرار تعامل مثبت و منطقی بین دولت و مجلس تلاش می کنند برای رفع برخی نگرانی ها و معقول و سنجیده کردن عمل ها و عکس العمل ها، وظیفه انقلابی خود را به درستی انجام دهند.

وی اضافه کرد: به خصوص در حالی که کشور در شرایط تحریم نیازمند به آرامش و همکاری بیشتر است، اینکه نماینده مجلسی مطرح کند آقای دکتر روحانی 20 سال پیش که نماینده مجلس و دانشجوی دوره دکتری بوده، حقوق ماهیانه خود را بر اساس مدرک دکتری دریافت می کرد و حرفهایی از این قبیل؛ آیا این شبهه افکنی، به تعامل بهتر بین دولت و مجلس کمکی می کند؟

نوبخت گفت: البته اگر افرادی در خارج از مجلس با هر انگیزه ای اینچنین سخن بگویند و یا تشکیکی ایجاد کنند، ضمن مردود بودن چنین حرفی، قابل نکوهش هستند اما در مورد یک نماینده مجلس قطعا قابل گذشت نیست.

سخنگوی دولت ادامه داد: چرا که نمایندگان محترم مجلس به درستی می دانند که پرداخت حقوق نمایندگان برپایه مدرک تحصیلی آنها نیست که بر آن اساس اگر کسی دکترا داشته باشد، از کسی که فوق لیسانس دارد حقوق بیشتری دریافت کند، بنابراین جای تعجب و تامل است که این سخنان آن هم در این شرایط مطرح می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اظهار داشت: جای این پرسش واقعا وجود دارد که با تامین کدام منافع ملی و یا اساسا با چه مجوز شرعی و اصول اسلامی به نادرستی این مطالب وسیله شبهه افکنی می شود؟ آن هم نسبت به یکی از شخصیت های برجسته نظام و منتخب و معتمد مردم؛ به طوری که برخی رسانه های خارجی هم این حرف بی اساس و کذب را تکرار و یا خبررسانی کنند.

مطالب موهن و سخیف نسبت به رییس جمهوری

سخنگوی دولت ادامه داد: من به عنوان کسی که هم در آن ایام در مجلس، هم در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و هم در مرکز تحقیقات استراتژیک همکار دکتر روحانی بودم و بر حسب مسوولیت خود در این مرکز با خبر بودم که جناب آقای دکتر روحانی در قبال این خدمات عالی به نظام و مشاورت به رهبر معظم انقلاب اصلا حقوقی دریافت نمی کرد و این نوع ارزیابی و اظهارنظر نسبت به چنین شخصیت برجسته و محترمی اساسا موهن و سخیف تلقی می شود.

نوبخت با بیان اینکه دکتر روحانی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات استراتژیک بود، گفت: وی برای ارتقای خود چه از استادیاری به دانشیاری و چه از دانشیاری به استادی، همچون همه اعضای هیات علمی، تمامی مدارک و مستندات پژوهشی و علمی خود را طبق ضوابط آموزش عالی به هیات مدیره مرکز ارایه می کردند و این مدارک طبق روال با شاخص های دانشگاه تهران و آن هم با کارشناسی مربوطه ارزیابی می شد.

نوبخت ادامه داد: متاسفانه طرح این نوع مطالب در خوشبینانه ترین تلقی براساس عدم اطلاع انجام می شود، اگر آن نماینده محترم نمی داند که ارایه تحصیل جناب آقای دکتر روحانی اساسا از طریق بورسیه انجام نشده در چارچوب اصول گرایی مبتنی بر کدام اصل شرعی چنین مطالب کذبی را به صورت مکتوب منتشر می کند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در این راستا اقدام هیات رییسه محترم مجلس هم در خصوص اجازه انتشار چنین مطالبی در صحن مجلس شورای اسلامی قابل تامل است.

نمایندگان آگاهند که خواسته مردم چیست

وی ادامه داد: من تردید ندارم که وجدان عمومی مجلس همچون وجدان عمومی جامعه به درستی قضاوت می کند و نمایندگان مردم نسبت به استیضاح وزیر محترم علوم که از پشتوانه مقبولیت در بین استادان و دانشجویان برخوردار است، یا در مورد سخنانی که فضای رابطه مطلوب بین دولت و مجلس را به تیرگی می کشاند با سنجیدگی عمل خواهند کرد.

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رییس جمهوری اضافه کرد: نمایندگان مردم به خوبی آگاه هستند که اساسا خواسته مردم در این شرایط چیست و ارایه خدمت به مردم دقیقا در همین تعامل صمیمانه و همکاری با دولت منتخب آنها است.

وی گفت: بنابراین می توان انتظار داشت که نمایندگان فهیم مردم در مجلس شورای اسلامی با رد استیضاح و تایید مجدد آقای دکتر فرجی دانا، روابط مستحکم تری با قوه مجریه را در سال دوم فعالیت دولت شکل می دهند و رضایت مردم و رهبری را بیش از پیش می آفرینند.

همکاری صمیمانه دولت و مجلس در یکسال گذشته

نوبخت با تاکید بر اینکه یکسال گذشته خوشبختانه همکاری بین دولت و مجلس بسیار صمیمانه و مسوولانه بود، گفت: با توجه به اینکه رفع مشکلات کشور و ارائه خدمات مورد انتظار مردم در سایه تعامل و همکاری بین قوا شکل می گیرد، رابطه مجلس و دولت به خوبی دراین راستا پیش رفت.

وی افزود: می توانیم به هماهنگی دولت و مجلس در مورد اصلاح قانون بودجه سال 1392، ارایه به وقت لایحه بودجه 1393 توسط دولت و تصویب بموقع مجلس به ویژه تلاش دولت در اصلاح نظام بودجه ریزی و تقدیم لایحه خروج از رکود اشاره کنیم.

وی یادآور شد که در هر دو مورد مجلس با تصویب فوریت این دو لایحه نشان داد نسبت به کوشش و همت دولت در بهبود وضعیت اقتصادی مردم حساس بوده و در کنار دولت است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اظهار داشت: البته این همکاری صمیمانه و مسوولانه دولت و مجلس که نسبت به چند سال گذشته بسیار مطلوب و حرکتی کاملا در راستای منافع ملی است، بدون مانع نیست.

نوبخت ادامه داد: باید قبول کنیم استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که کمتر از یکسال مسوولیت این وزارتخانه حساس و بسیار مهم را عهده دار است، آن هم در آستانه هفته دولت می تواند تاثیر سویی بر این همکاری و تعامل منطقی و مورد انتظار مردم داشته باشد؛ به ویژه اینکه برخی اقدامات فوری نیز در شرایط کنونی قابل تامل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها