یک متخصص پوست و مو گفت: آکنه‌هایی که بعد از سی سالگی و بیشتر در ناحیه صورت بروز می‌کند ناشی از استرس‌های روحی و بدنی است.
کد خبر: ۶۹۸۶۵۶
استرس به بروز آکنه منجر می‌شود

جام جم سرا: دکتر سید مسعود داوودی در گفت‌و‌گو با جام‌جم افزود: کسانی که در فشار‌های روحی قرار دارند یا کارهای سخت و طاقت فرسا انجام می‌دهند، به آکنه‌های بزرگسالی مبتلا می‌شوند. این نوع آکنه‌ها نسبت به جوش‌های دوران بلوغ کم‌تعدادتر، ولی عمیق‌تر و ماندگار‌تر است. از آنجا که این نوع جوش‌ها بیشتر در خانم‌ها بروز می‌کند در درمان آن می‌توان از داروهایی که خاصیت ضدهورمون مردانه دارد، بهره گرفت.

وی تاکید کرد: جوش‌های غرور بیشتر ناشی از فعالیت غدد چربی‌ساز بدن است و حداقل هفت تا هشت سال تداوم پیدا می‌کند، اما تشدید آن طی این مدت به عوامل محیطی و استرس‌زا بستگی دارد. در این خصوص کسانی که شغلشان در محیط‌های مرطوب است یا این‌که از لوازم آرایشی، کرم و ژل مو زیاد استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض تشدید جوش‌های آکنه‌ای قرار می‌گیرند.

البته در 90 درصد مبتلایان به آکنه، جوش‌های صورت تا 30 سالگی بهبود می‌یابد، ولی طی این مدت بهتر است برای جلوگیری از باقی ماندن جای جوش و تسکین علائم از دارو استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها