بیماران مبتلا به امراض قندی دقت کنند

افزایش خطر ابتلا به دیابت با مصرف استاتین‌ها

14 درصد تهرانی ها دیابت دارند

هشدار در باره افزایش بیماران دیابت

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه تا سال 2035 بیش از 600 میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت نوع 2 خواهند بود، اظهارداشت: این وضعیت بیشتر در کشورهای در حال توسعه مشاهده می شود.
کد خبر: ۶۷۸۷۸۷
هشدار در باره افزایش بیماران دیابت

دکتر فریدون عزیزی امروز در نخستین نشست دیابت که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در هتل استقلال برگزار شد، افزود: اپیدمی چاقی و دیابت با هم مرتبط هستند و این مسئله می تواند بر افزایش موارد ابتلا به دیابت تاثیرگذار باشد.

این فوق تخصص غدد و رئیس پژوهشکده غدد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام اینکه در سال 1995 ، 62 درصد مبتلایان به دیابت در کشورهای در حال توسعه بوده اند، گفت: پیش بینی می شود تا سال 2025 این عدد به 75 درصد برسد.

عزیزی به وضعیت دیابت در ایران اشاره کرد و افزود: بر اساس طرح کشوری که انجام شده است، بین 20 تا 25 درصد افراد جامعه مبتلا به دیابت هستند.

وی همچنین به وضعیت شهر تهران اشاره کرد و گفت: 14 درصد از جمعیت 12 میلیونی تهران دیابت دارند، گفت: هر سال یک درصد به جمعیت دیابتی شهر تهران اضافه می شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: ریسک ابتلا به دیابت با افزایش وزن و چاقی، بالا می رود. به طوریکه می توان عنوان داشت که چاقی مهمترین عامل بروز دیابت است.

عزیزی با عنوان این مطلب که زنگ خطر برای سلامت جامعه و پزشکان که باید به این مسئله توجه داشته باشند، به صدا در آمده و می بایست اقدامات مناسبی در جهت کنترل این بیماری صورت داد، بر شناسایی بیماران دیابتی و انجام غربالگری دیابت تاکید کرد و گفت: درمان و مراقبت صحیح از بیماران دیابتی، از دیگر مواردی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه دکتر علی مستوفی یکی از مدیران ارشد شرکت نوونوردیسک پارس با اعلام اینکه دیابت در ایران به محله هشدار رسیده است، گفت: پیش بینی می شود تا سال 2030، آمار مبتلایان به دیابت در کشور از مرز 8.5 میلیون نفر عبور کند.

وی افزود: بر اساس برآوردها، نزدیک به 20 درصد (یک پنجم) هزینه های سلامت کشور صرف درمان دیابت می شود. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها