یکی از متخصصان تغذیه یادآور شد: میان وعده‌های غذایی ناسالم باید از رژیم غذایی حذف شود و دراین زمینه باید تولیدکنندگان موادغذایی نیزبه سوی تولید میان وعده ­های سالم پیش روند و فرهنگ صحیح مصرف آنها نیز در میان مردم رواج یابد.
کد خبر: ۶۶۱۰۸۴

جام جم سرا: دکتر الناز میلانی با اشاره به نقش تغذیه در حفظ سلامتی و ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه افزود: در این میان توجه به ارزش غذایی میان وعده‌ها و غنی سازی آن باید از رویکردهای علم و صنعت باشد.
دبیر علمی نخستین همایش ملی میان وعده‌های غذایی ادامه داد: هم اکنون میان وعده‌هایی در فروشگاه‌ها وجود دارد که دارای نمک و چربی بالا هستند و استفاده از آنها تنها باعث چاقی و افزایش فشارخون و بیماری‌های دیگر می‌شود. براساس اصول علم تغذیه استفاده از میان وعده‌های غذایی برای بدن مفید است زیرا آنها از گرسنگی طولانی و مصرف زیاد مواد غذایی در وعده‌های اصلی جلوگیری می‌کنند و در واقع از بروز پدیده چاقی ممانعت می‌کنند.
میلانی اضافه کرد: برخی از کارشناسان تغذیه براین باورند که خوردن میان وعده‌های غذایی منجر به چاقی و افزایش وزن در افراد می‌شود ولی باید گفت استفاده صحیح از میان وعده‌های غذایی برای تنظیم قند خون و ثبات آن و همچنین کاهش بیماری‌های قلبی و عروق موثر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها