در دومین همایش نوروز و دیپلماسی همسایگی اعلام شد؛

برگزاری جشنواره جهانی و مسابقات ورزشی در نوروز

موسوی مقدم: رسانه ملی، پاک و اخلاق‌محور است

کد خبر: ۶۴۶۸۸۸
موسوی مقدم: رسانه ملی، پاک و اخلاق‌محور است

حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم، قائم‌مقام رئیس سازمان صدا و سیما در ضیافت شامی که رسانه ملی برای سفرای کشورهای مختلف تدارک دیده بود، با تاکید بر این‌که رسانه جمهوری اسلامی ایران پاک، اخلاق‌محور و خانواده‌مدار است، گفت: ما همیشه تلاش می‌کنیم با بیان واقعیات به مخاطبان احترام بگذاریم.

به گزارش جام‌جم، ضیافت شام سفرا با حضور مدیران رسانه ملی، علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و سیدمحمدحسینی رئیس مرکز امور بین‌الملل صدا و سیما شنبه شب در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

تحکیم خانواده، هدف رسانه ملی است

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم ضمن خیرمقدم به مهمانانی که به نمایندگی از کشورهایشان در این مراسم شرکت کرده بودند، گفت: ما در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به سر می‌بریم و در روز 22 بهمن شاهد حضور باشکوه مردم در خیابان‌ها بودید. حضور پرقدرت ملت ایران بیانگر بسیاری از موضوعات بود و رسانه جمهوری اسلامی ایران به عنوان سخنگوی ملت شریف ایران این حضور را به شکل شایسته‌ای منعکس کرد.

وی ادامه داد: مردم نشان دادند که با وجود مشکلات گوناگونی که دارند، به اصول و مبانی اعتقادی ملی خودشان استوار هستند. متاسفانه برخی رسانه‌ها به‌جای این‌که بیانگر حقایق باشند، به گونه‌ای دیگر عمل کردند اما رسانه ملی بر مبنای درک درستی که نسبت به مردم و انقلاب دارد، تلاش کرد به بهترین شکل این حقایق را به تصویر بکشد.

قائم‌مقام رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به رعایت اخلاق در رسانه‌ها عنوان کرد: برای پر کردن خلأ معنوی اخلاق، باید اولین گام از سوی رسانه‌ها برداشته شود. رسانه می‌تواند پرچمدار اخلاق باشد. بنابراین مسئولیت و رسالت سنگینی بر دوش دارد و رسانه‌ها نباید نسبت به این مساله بی‌توجه باشند. خانواده کوچک‌ترین پایه اجتماعی است و باید این شاکله را حفظ کرد. ما در رسانه ملی روی خانواده تاکید زیادی داریم، زیرا معتقدیم مبانی اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی در خانواده رقم می‌خورد و باید کانون گرم خانواده حفظ شود.

وی با تاکید بر این مساله که رسانه پاک در اختیار مخاطبان است، گفت: رسانه ملی در جمهوری اسلامی ایران از بیان هرگونه دروغ و مسائل خلاف اخلاق دوری می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم تاکید کرد: رسانه‌ها موظف هستند جوامع را به سوی پاکی هدایت کنند، اما نمی‌دانم چرا برخی رسانه‌ها به دنبال فزون‌خواهی و مسائل دیگر هستند و از حقایق فاصله می‌گیرند و رسانه را همچون دیوار شیشه‌ای کردند که همه چیز در آن عریان است. این عریان بودن متاسفانه تصویرگر مسائل خلاف اخلاق و ناهنجاری‌هاست. این در حالی است که ذات پاک رسانه با فطرت مردم سر و کار دارد، اما امروز برخی رسانه‌ها بعضا منجر به سرشکستگی هستند.

وی با اشاره به این ‌که انسان جایگاه والایی دارد و جانشین خدا روی زمین است، گفت: رسانه باید به دنبال تعالی بشر باشد. ما معتقدیم براساس یکتاپرستی و دوری از شرک و چندگانه‌پرستی باید خواسته‌های فطری را سامان بدهیم.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم عنوان کرد: بنابراین باید در رسانه حقایق و واقعیات بیان شود، ولی متاسفانه در برخی رسانه‌ها این مسائل رعایت نمی‌شود و مخاطبان دچار سردرگمی می‌شوند.

قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به این‌ که حجم تبلیغات از نظر کمی و کیفی علیه انقلاب مردم کشور ما در چند سال اخیر خیلی زیاد بوده، گفت: این همه تبلیغات علیه جمهوری اسلامی جای شگفتی دارد. این در حالی است که انقلاب اسلامی به عنوان پدیده بزرگی محسوب می‌شود. مردم ما مظلومانه صبر و بردباری کرده‌اند. انتقال اطلاعات درست از سوی رسانه حق مردم است. پس بیاییم رسانه‌هایی بر مبنای اخلاق‌محوری، خانواده‌مداری و پاک داشته باشیم که برگرفته از نیازهای واقعی است.

چشم‌انداز دیپلماسی خارجی روشن است

علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی هم در این مراسم گفت: ما در ایام سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و بعد از گذشت این همه سال این پرسش پیش می‌آید که چرا ما انقلاب کردیم؟ پاسخ به این پرسش دشوار نیست. ما به دنبال آزادی بودیم و مثل هر ملت آزاده‌ای در دنیا نمی‌خواستیم در مدار سیاسی ابرقدرت‌ها باشیم. ما می‌خواستیم مستقل باشیم و اصول اخلاقی را دنبال کنیم.

وی بزرگ‌ترین حماسه ملت ایران را انتخابات اخیر ریاست جمهوری دانست و گفت: ملت بزرگ ایران نشان داد که تنگناهای اقتصادی نمی‌تواند تاثیری در انتخاب مردم ایران داشته باشد. با روی کار آمدن دولت جدید چشم‌انداز جدیدی هم در بحث روابط بین‌الملل ایران شکل گرفته است و یک دیپلماسی گسترده را شروع کرده‌ایم.

گستردگی رسانه ملی

سیدمحمد حسینی، رئیس مرکز امور بین‌الملل صداوسیما هم در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های صداوسیما گفت: ما امروز بیش از 150 کانال داریم که 99 کانال رادیویی و 61 کانال تلویزیونی است. این شبکه‌ها به زبان‌های مختلف برنامه پخش می‌کنند.

وی با اشاره به تولیدات تلویزیونی و رادیویی در سال گذشته گفت: در سال گذشته 29 هزار ساعت برنامه رادیویی، 31 هزار ساعت برنامه تلویزیونی، 140 تله‌فیلم، 62 سریال، 344 ساعت انیمیشن و 600 هزار ساعت خبر پخش کردیم که این آمار در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی قابل ملاحظه است. حسینی با اشاره به دیگر تحولات سال گذشته، افزود: سال گذشته بیش از 50 تفاهم‌نامه و همکاری با سازمان‌های رادیویی و تلویزیونی خارجی امضا کردیم و بیش از هزار ساعت برنامه به این شبکه اهدا کردیم. خبرنگاران رسانه ملی در دفاتر خارج از ایران مشغول فعالیت هستند و همکاری نزدیکی هم با اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا ، اقیانوسیه و اروپا داریم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل صداوسیما درباره حوزه آرشیو گفت: رسانه ملی در حوزه آرشیو، بزرگ‌ترین آرشیو خاورمیانه را دارد که بیش از یک میلیون ساعت برنامه صوتی و تصویری در این آرشیو موجود است. در حوزه فنی قابلیت‌های بسیاری داریم. آموزش به‌روز نیروهای انسانی در رادیو و تلویزیون از دیگر موفقیت‌های رسانه ملی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها