چند روز پیش با همسرم تصمیم گرفتیم چند ساعت از اوقات فراغتمان را صرف تفریح کنیم. بر همین اساس قرار شد موارد پیشنهادی خودمان را مطرح کنیم و آن‌ها را روی کاغذ بنویسیم و پس از جمع بندی یک مورد را انتخاب کنیم. اولین پیشنهاد همسرم رفتن به پیتزا فروشی و خوردن پیتزا پپرونی بود.
کد خبر: ۶۳۲۷۲۱

من گفتم که هوس کباب کرده‌ام و بهتر است برویم کبابی اما همسرم گفت بهتر است به یک رستوران معروف شهر برویم، گرچه گران‌تر است، ولی در عوض باکلاستر است. گفتم رستوران زیاد رفته‌ایم، شاید بهتر باشد یک غذاخوری جدید را امتحان کنیم؛ مثلا می‌توانیم به فست فود جدیدی که به تازگی در شهر افتتاح شده برویم، آن‌ها ادعا می‌کنند که بهترین فست فود خاورمیانه را دایر کرده‌اند و...
سرتان را به درد نیاورم، خلاصه اینکه پس از مدتی گفت‌و‌گو وقتی به فهرست نه چندان کوتاه پیشنهاد‌هایمان نگاهی انداختم دیدم که تفریحات پیشنهادی ما فقط متشکل از رفتن به انواع رستوران‌ها و غذاخوری‌های شهر است.
با خود که بیشتر می‌اندیشم به این نتیجه می‌رسم که «غذاخوردن» در بیرون از منزل به یکی از تفریحات رایج خانواده‌های امروزی در کلان شهر‌ها تبدیل شده است و از قضا جزو معدود تفریحات ما نیز محسوب می‌شود.
یادم می‌آید آن زمان که بچه بودم، همین تفریح هم رنگ و بوی دیگری داشت، آن زمان به همراه خانواده،‌‌ همان مختصر غذای خانه را باخود برمی داشتیم، سوار اتوبوس واحد می‌شدیم و به کوهسنگی (یکی از پارک‌های مشهد) می‌رفتیم. آن روز‌ها یک ظرف کوچک از تنقلات و یک زیر انداز همه امکاناتی بود که برای دور هم جمع شدن و تفریح کردنمان در بیرون از خانه نیاز داشتیم. اما اکنون دور هم نیز که می‌خواهیم جمع شویم بازهم باید از میان انبوه کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و فست فودهای شهر، یکی را انتخاب کنیم. انگار دورهم جمع شدنی که «غذاخوردن» در آن نباشد تفریح محسوب نمی‌شود.
البته هنوز هم هستند خانواده‌هایی که با صفا و صمیمیت و با حداقل امکانات و نه صرفا به قصد خوردن، به تفریح می‌روند. با این حال تب غذا خوردن در فست فود به عنوان یک تفریح علاوه بر آنکه به گفته پزشکان و متخصصان تغذیه آثار نامطلوبی بر سلامتی جسمی و روحی می‌گذارد قسمت مهمی از سبد هزینه خانواده را نیز به خود اختصاص می‌دهد. هزینه‌هایی که با چند دهم آن می‌توان تفریحات سالم‌تر و مفرحتری را برای خانواده به ارمغان آورد. فقط کافی است که به گذشته نگاهی بیندازیم و البته کمی خلاقیت از خود به خرج دهیم. در زندگی همیشه این را در نظر بگیرید که هیچ‌گاه «فرع» نباید جای «اصل» را بگیرد و «حاشیه» نباید بر «متن» غلبه کند. در این باره، دور هم جمع شدن، با هم بودن و خلق ساعاتی مفرح اصل است و «غذا خوردن» تنها حاشیه است. فقط همین|خراسان|آلا شریفی|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها