مدیرکل استاندارد تهران با اعلام اجباری بودن استاندارد مصنوعات طلا، از ابطال چندین کد شناسایی سازندگان طلای غیر فعال در آذر ماه خبر داد و از مردم خواست مصنوعات طلا با نشان استاندارد و کد شناسایی معتبر خریداری کنند.
کد خبر: ۶۲۶۹۲۱
مردم طلا با نشان استاندارد و کد شناسایی بخرند

مسلم بیات در این خصوص گفت: طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، تولید، نگهداری، خرید و فروش طلا فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد یا کد شناسایی معتبر، غیر مجاز و غیر قانونی است.

وی در تشریح این خبر افزود: کارشناسان و بازرسان مربوطه استاندارد در جریان بازرسی های مداوم خود 15 سازنده غیر فعال طلا را ابطال و به این شرح اعلام کردند: 103T، 113 T، 115 T، 116 T، 117 T، 121 T، 125 T، 129 T، 136 T، 142 T، 152 T، 180 T، 181 T، 190 T، 193 T .

بیات با درخواست از خریداران برای دقت و توجه در خرید طلاهای معتبر به کد شناسایی، یادآور شد: در هنگام خرید با اخذ فاکتور حاوی مشخصات طلا، از قبیل وزن دقیق، عیار، کد سازنده، و در صورت داشتن جواهر، وزن و نام دقیق آن و همچنین مهر و امضای فروشنده از کیفیت و کمیت طلا و جواهر خریداری شده اطمینان پیدا کنند.

وی در پایان تاکید کرد: به دلیل ممنوعیت واردات طلا، خرید و فروش هر گونه طلا تحت عنوان محصولات خارجی و وارداتی ممنوع و غیر مجاز است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
روحی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
۰
۰
با سلام من یك سویس طلا خریدم وروی ان A223 حك شده ولی در فاكتور 18 عیار ثبت شده ایا تقلبی است ؟ لطفا پاسخ دهید چون خیلی دلشوره دارم
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
۰
۰
T929 حك شده پشت طلا نشان چیشت؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها