قائم مقام دبیر کل خانه کشاورزی:

توسعه کشاورزی ایران یک اجبار است

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورزی تاکید کرد: توسعه همیشه همراه با سرمایه گذاری دیده شود و توسعه بخش صنعت یکی از ارزش های اقتصادی قابل قبول است اما به معنی توسعه پایدار نیست.
کد خبر: ۶۱۸۱۴۹
توسعه کشاورزی ایران یک اجبار است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، عنایت بیابانی قائم مقام دبیر کل خانه کشاورزی گفت: در اقتصاد ایران، بخش کشاورزی مزیت های زیادی برای توسعه دارد.

وی افزود: در هر کشوری دولت ها مسئول سلامت و امنیت غذایی هستند و باید در ایران هم برنامه ریزی شود.

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورزی اظهار کرد: تنوع اقلیمی از مزیت های بالقوه اقتصاد کشاورزی ایران است و با سرمایه گذاری و توسعه علمی می توانیم از حداکثر ظرفیت ها استفاده کنیم.

بیابانی افزود: کشورهای دیگر پیشرفت های زیادی در عرصه کشاورزی علمی دارند اما ایران هنوز هم مزیت های زیادی دارد و زمانی در 11 محصول رتبه اول تا ششم را داشتیم که می توانیم انها را احیا و تقویت کنیم.

وی افزود: دنیا در بخش کشاورزی سرمایه گذاری صنعتی کرده است و ما هم باید با توسعه علمی و صنعتی کشاورزی تلاش کنیم در بازار بین المللی رقابت پذیر باشیم.

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورزی تصریح کرد: توسعه اشتغال، امنیت غذایی و توسعه کشاورزی به هیچ وجه با واردات تامین نمی شود و باید افزایش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و گذر علمی از ساختار سنتی مد نظر باشد.

بیابانی افزود: کشاورزی سنتی و بدون فناوری برتر و علم روز نمی تواند کلید توسعه پایدار باشد و در دنیا در عرصه های متنوع زیربخش های کشاورزی، برای افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی تلاش های گسترده ای شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلفیق کشاورزی سنتی و آموزه های علمی جدید می تواند اقتصاد کشاورزی را متحول کند.

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورزی اظهار کرد: اجبار داریم سنت های کشاورزی را با رویکردهای علمی ترکیب کنیم و مزیت های خود را پایدار سازیم .

بیابانی افزود: مدیریت بهینه آب های سطحی و زیرزمینی ، دوری از برداشت های بی رویه منابع اب و خاک ، توسعه فناوری برتر مطلوب ماست و توسعه مقطعی ارزش واقعی نخواهد داشت.
 
وی گفت: توسعه پایدار ، اشتغال پایدار ، فناوری روز و ترکیب تجارب سنتی و سرمایه گذاری علمی جایگاه ایران را در توسعه بزرگ کشاورزی تضمین می کند.

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورزی تاکید کرد: باید بسترهای لازم برای انتقال تمام دانش فنی و مهندسی فارغ التحصیلان کشاورزی به همه جامعه اقتصادی و جمعیت ایران فراهم شود.

صنعتی سازی کشاورزی و علمی کردن فعالیت های کشاورزی با جذب دانش روز و آخرین فن آوری ها و ماشین آلات جدید امکان پذیر است و برای تحقق این هدف باید میان اشتغال و جذب توانمندی فارغ التحصیلان علوم کشاورزی با اقتصاد کشاورزی و تمامیت جامعه ایران همگرایی کامل ایجاد شود.

بخش ترویج کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی فقط با کشاورزان و 4.2 میلیون بهره بردار کشاورزی ارتباط دارد در حالی که باید ارتباط تمام جامعه، صاحبان سرمایه و کارآفرینان و 70 میلیون نفر اعم از مصرف کنندگان با اقتصاد کشاورزی علمی و مهندسی فراهم شود تا عرصه های توسعه تولید و سرمایه گذاری هم افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها