عملیات احداث مونوریل قم از سرگرفته شد

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم، از رفع توقیف خودروهای عملیاتی طرح مونوریل قم خبر داد و گفت: عملیات احداث مونوریل امروز از سرگرفته شد.
کد خبر: ۶۰۸۷۹۲
عملیات احداث مونوریل قم از سرگرفته شد

علی حاجی رضا روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: خودروهای عملیاتی فعال در طرح مونوریل با تلاش استاندار، شورای شهر و شهردار قم و همکاری نیروی انتظامی استان رفع توقیف و فعالیت این طرح مجددا آغاز شد.

وی به جزییات بیشتری در باره دلیل توقیف خودروهای علمیاتی و چگونگی رفع توقیف آنها اشاره نکرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم، روز گذشته از متوقف شدن روند اجرای طرح منوریل توسط نیروی انتظامی خبر داد.

علی اکبر حکمت افزود: این طرح در روزهای اخیر از سوی نیروی انتظامی متوقف شده است و اجازه ادامه عملیات احداث داده نمی شود.

وی اضافه کرد: علت این امر جلوگیری از تردد خودروهای عمرانی است که مربوط به شرکت پیمانکار طرح بوده است و در زمینه انتقال تیرچه و دیگر مصالح مورد نیاز این پروژه فعالیت می کند.

طرح منوریل قم که از جمله طرح های ملی و مورد تاکید ویژه دولت نهم و دهم بود، منتقدانی دارد.

موافقان آن را یک طرح ملی، بااهمیت و راهبردی برای قم می دانند که در تردد زائران و شهروندان قمی نقش بسزایی ایفا خواهد کرد و تحت هیچ بهانه ای نباید متوقف شود.

منتقدان نیز با اشاره به جایگزینی این طرح به جای یکی از خطوط اصلی متروی قم(خط 19 دی - پردیسان)، آن را طرحی پرهزینه و بی فایده تلقی می کنند.

احتمال جدی عبور خط مونوریل از حریم و مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س) که با مخالفت شدید مراجع و علما مواجه شده است نیز یکی از چالش های این طرح است.

اجرای طرح مونوریل از جمله طرح های مهر ماندگار دولت نهم و دهم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که فاز نخست آن بطول 8/6 کیلومتر تاکنون بیش از200 میلیارد تومان هزینه دربرداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها