معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا تاکید کرد:

ضرورت ساماندهی خرید و فروش لوازم دست دوم خودرو

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا بر ساماندهی خرید و فروش لوازم دست دوم خودرو تاکید کرد و افزود: شرکت های بیمه در ازای پرداخت وجه نقد به مالباختگان، آنان را برای خرید اموال به تولید کنندگان معرفی کنند؛ در این صورت شاهد بی رونقی در بازار خرید و فروش اموال دست دوم، هستیم.
کد خبر: ۵۷۲۶۱۲
ضرورت ساماندهی خرید و فروش لوازم دست دوم خودرو

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ خالقی فرد گفت: در دو ماهه اول امسال بالغ بر 53 درصد از سرقت ها مربوط به سرقت وسایل نقلیه شامل سرقت خودرو، لوازم داخل خودرو و موتورسیکلت، 20 درصد اماکن و 21 درصد نیز مربوط به سرقت های خاص است.

وی با اشاره به اینکه آمارها حکایت از این دارد که سرقت وسایل نقلیه در کنار سایر سرقت ها از سهم بیشتری برخوردار است، افزود: هرچند پلیس آگاهی ناجا برنامه های مختلفی برای کشف این نوع سرقت به اجرا درآورده است به طوریکه 95 درصد از خودروهای سرقتی طی دو ماهه امسال کشف شده اند اما نباید نقش سایر نهادها را در کاهش این نوع سرقت فراموش کنیم.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با تاکید براینکه پلیس به تنهایی نمی تواند در کاهش آمار وقوعات سرقت نقش داشته باشد، تصریح کرد: اقدامات پلیس زمانی می تواند اثر بخش باشد که سازمان های متولی، براساس نقطه نظرات کارشناسی پلیس اقدام کنند و در برنامه ریزی های خود آنها را بکار ببندند در این صورت اقدامات ما در کوتاه مدت نتیجه بخش خواهد بود.

سرهنگ خالقی فرد از جمله سازمان های موثر در کاهش سرقت خودرو را خودروسازان و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی نام برد و افزود: افزایش ضریب امنیتی خودروها توسط این دو سازمان نقش بسزایی در کاهش سرقت ها خواهد داشت؛ هرچند تاکنون اقدامات خوبی در این دو حوزه انجام شده اما کافی نیست.

وی یادآور شد: قطعه سازان در راستای تولید قطعات که دارای شماره سریال باشند و خودروسازان نیز با درج این سریال ها در شناسنامه خودروها می توانند در کاهش خرید و فروش لوازم مسروقه خودرو نقش بسزایی داشته باشند که متاسفانه این مهم هنوز به طور کامل تحقق پیدا نکرده است.

وی نقش مردم را نیز در کاهش سرقت خودرو بی بدیل دانست و تصریح کرد: استفاده از ققل پدال، قفل فرمان و دزدگیر از عوامل تاثیرگذار در تاخیر سرقت خودرو هستند، علاوه براین هموطنان سعی کنند تا خودروهای خود را در پارکینگ های مطمئن پارک کرده و از پارک آن در معابر تاریک و خلوت خودداری کنند تا زمینه های مساعد برای سرقت بوجود نیاید.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، همچنین یادآور شد: انتظار داریم تا مردم در معاملات اجناس دست دوم توجه بیشتری داشته باشند چرا که برخی بدون آگاهی با خرید و فروش لوازم سرقتی ، منجر به تشدید چرخه سرقت می شوند.

وی بر ساماندهی خرید و فروش لوازم دست دوم خودرو تاکید کرد و افزود: به عنوان مثال، شرکت های بیمه می توانند به ازای سرقت لوازم داخل خودرو مانند ضبط و پخش و ... وجه نقد به مالباخته ندهند و آنان را به تولید کنندگان برای خرید اموال خود معرفی کنند؛ در این صورت شاهد بی رونقی در بازار خرید و فروش اموال دست دوم که چه بسا اموال مسروقه نیز در بین آنان باشد، هستیم.

سرهنگ خالقی فرد خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اکنون برای فروش خودروهای مازاد سازمان ها، نظارت و ساماندهی کافی وجود ندارد بنابراین لازم است که مزایده ها  با حضور و با در نظر گرفتن نقطه نظرات کارشناسی پلیس انجام شود تا سارقان اموال خود را در این چرخه به فروش نرسانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها