کاهش گرایشهای مهندسی شیمی در کارشناسی

مسئول کمیته مهندسی شیمی شورای برنامه ریزی آموزش عالی با اشاره به آخرین وضعیت بازنگری سرفصل های گروه فنی و مهندسی، به کاهش گرایشهای مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد.
کد خبر: ۵۴۸۵۶۰
کاهش گرایشهای مهندسی شیمی در کارشناسی

شجاع الساداتی در نشست خبری تحول و ارتقای محتوای برنامه های درسی و آموزشی درباره تازه ترین اقدامات این شورا در خصوص رشته های مهندسی شیمی، گفت: طی چند سال سال گذشته رشته های HSP، ‌مهندسی شیمی و مهندسی شیمی زیست پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی شده است.

وی همچنین از حذف گرایش در مدرک کارشناسی مهندسی شیمی خبر داد و افزود: این دستورالعمل از دو سال گذشته به دانشگاهها ابلاغ شده و هم اکنون در حال اجرا است.

این استاد دانشگاه همچنین از کاهش گرایش های مقطع کارشناسی ارشد مهندسی شیمی خبر داد وافزود: این گرایش ها از 21 به 11 گرایش در ارشد کاهش یافت.

شجاع الساداتی همچنین با اشاره به رشته مهندسی شیمی، این رشته را پر درآمدترین رشته در کشورهای دیگر از جمله آمریکا عنوان کرد.

به گفته وی، یک درصد از کل دانشجویان کشور را مهندسی شیمی تشکیل می‌دهند که بر این اساس جمعیت این دانشجویان 35 هزار نفر است که به 40 هزار نفر افزایش یابد.

مسئول کمیته مهندسی شیمی شورای برنامه ریزی آموزش عالی بیشترین جمعیت دانشجویان رشته شیمی در مقطع کارشناسی را مربوط به دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام‌نور و آزاد دانست و افزود: این نسبت در مقطع دکتری برعکس است و دانشگاه های دولتی در مقطع دکتری مهندسی شیمی بیشترین سهم را دارند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عبدالباری شریفی
Afghanistan
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
۰
۰
سلام به گرداننده این صفحه من عبدالباری شریفی استم از شمال افغانستان از ولایت بغلان دانشجو سال سوم رشته شیمی در دانشگاه بغلان میباشم از شما خواهش میكنم كه مطالب آموزنده در باره علم شیمی در دسترس ما قرار بدهید از لطف شما خواهم بود ممنون

نیازمندی ها