عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح پنج شنبه

توزیع سرنگ و پنی سیلین غیراستاندارد؟

عناوین صفحه اول روزامه‌های صبح یکشنبه

سهم تحریم و ضعف مدیریت در افزایش قیمت‌ها

روزنامه‌های صبح امرو زایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون نسیم نوروزی وزیدن گرفته است،سهم تحریم و ضعف مدیریت در افزایش قیمت‌ها،خبرهای انتخاباتی وعده های کاندیداها،لاوروف:اسد با کسی شوخی ندارد،گاز ایران به پاکستان امریکا را می گیرد،بداخلاقی سیاسی عامل تخریب بنیان‌های جامعه،راه های مقابله با قلدرهای چاقو به دست،تلاش حجاریان برای کاندیداتوری هاشمی،نقطه تعادل در بازار ارز و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۴۸۴۳۳
سهم تحریم و ضعف مدیریت در افزایش قیمت‌ها

کیهان:سهم تحریم و ضعف مدیریت در افزایش قیمت ها

 سال 91 روزهای پایانی خود را پشت سر می گذارد. این سال با تمام فراز و نشیب ها، موفقیت ها وبرخی سختی ها در حال به پایان رسیدن است.

جمهوری اسلامی همواره در حال پیشرفت و رسیدن به قله های تعالی و دستیابی به رشد و شکوفایی در همه زمینه ها بخصوص اقتصادی است.

رسیدن به تعالی و رشد نیازمند همکاری و وحدت آحاد مردم و مسئولان در بخش های مختلف است.
مردم در صحنه های مختلف نقش خود را به خوبی ایفا کرده و می کنند. اما از مسئولان نیز انتظار دارند در این رهگذر، از فراهم آوردن زمینه های آسایش و رفاه آنان غافل نباشند.

مسئولان دولتی در این زمینه بزرگترین و به عبارتی نقش اول را دارند. دولت تلاش دارد با تمام توان وسایل رفاه مردم را تهیه کند. طرح هدفمندی یارانه ها نیز در همین راستا برنامه ریزی و اجرایی شد.
مسئولان قبل از اجرای این طرح پیش بینی می کردند عده ای سودجو در این رهگذر اخلال ایجاد کنند. لذا برنامه هایی که برای مقابله با این پدیده لازم بود اجرایی شد ولی کافی نبود.

نوسان نرخ ارز
امروز تولید داخل با عواملی دست و پنجه نرم می کند که نوسان نرخ ارز یکی از این عوامل است.
بالا رفتن قیمت کالاهایی که در تولید آنها ارز دخیل است امری طبیعی است. اما امروز شاهد گرانی محصولاتی هستیم که ارز در تولید آنها دخالت ندارد، ولی گران به دست مردم می رسد. برای ریشه یابی این روند نامبارک باید دو مسئله را از یکدیگر تفکیک کرد، گرانی و گرانفروشی است.

در حال حاضر اقتصاد ایران با هر دو پدیده گرانی و گرانفروشی دست به گریبان است.
طی چند ماه گذشته تولیدکنندگان بدون مجوز دولت و به گفته خودشان با افزایش قیمت نهاده های تولید، قیمت ها را بالا بردند و دولت هم با ارزیابی میزان افزایش قیمت تمام شده، مجوز افزایش قیمت ها را صادر کرد. اما در این باره ذکر چند نکته ضروری است. اول اینکه آیا دولت با گرانی های خودسرانه چه برخوردی کرد؟ و قیمت کالاهایی که باید به قبل برمی گشت انجام شد، که جواب منفی است. دوم اینکه هم اکنون برخی کالاهایی که به مصرف کننده عرضه می شود نه تنها نرخ ارز بر قیمت آنها تاثیر نداشته بلکه دولت هم با افزایش قیمت آنها موافقت نکرده ولی گران به دست مردم می رسد و سازمانهای ناظر هیچگونه برخوردی با آنها ندارند.

پسته که این روزها بحث آن به شدت در کشور به دلیل بالا رفتن قیمت آن داغ شده یکی از همین موارد است. صادرات این محصول در گذشته انجام می شد و طی ماههای اخیر روند آن نیز رو به افزایش گذاشت. ولی آیا باید این دلیلی بر بالا رفتن قیمت آن باشد. نباید برنامه ریزان و مسئولان بخش صادرات ابتدا مصرف داخل را تنظیم و سپس اجازه صادرات می دادند.

سودجویی صادرکنندگان
یکی از دست اندرکاران خشکبار در بازار در این باره می گوید: اولا اتحادیه تهران و اتحادیه کشوری باید در این زمینه به کمک دولت می آمدند که نیامدند.دوم اینکه صادرکنندگان دولت را فریب دادند.
او می گوید: با بالا رفتن قیمت ارز صادرات پرسود شد و همین جا بود که باید اتحادیه به کمک دولت می آمد و می گفت، ارز حاصل صادرات باید به قیمت مبادله ای فروخته شود. ولی صادرکنندگان پسته و خشکبار ارز حاصل از صادرات خود را با قیمت آزاد در بازار فروختند و هیچ کنترلی نیز بر صادرات نشد. او ادامه می دهد: روزی که دولت اعلام کرد صادرات پسته ممنوع است قیمت پسته فندقی از کیلویی 36 هزار تومان در بازار به 24 هزار تومان رسید. از طرفی دیگر وقتی صادرکنندگان با ممنوعیت صادرات پسته مواجه شدند به دولت اعلام کردند پسته فندقی را با قیمت کیلویی 30 هزار تومان به مردم عرضه می کنند، در حالی که قیمت پسته فندقی مرغوب و درجه یک سال گذشته کیلویی 16 هزار تومان بود و پسته احتکار شده نیز که به مردم فروخته شد، مرغوب نیست و قیمت آن بسیار پایین تر است، و این دو مسئله ای است که باعث فریب دولت شد. زیرا صادرکنندگان با عرضه پسته نامرغوب و قیمت بالا، اجازه صادرات را مجدداً گرفتند. از وی می پرسم ظاهراً استقبال از پسته 30 هزار تومانی در نمایشگاه ها خوب بوده است، اگر کیفیت نداشت مردم نمی خریدند. در پاسخ می گوید: اولاً پسته در معرض دید مردم نیست، مردم صف می کشند و فکر می کنند چون قیمت پایین تر از بازار است خرید به صرفه است. ولی این پسته کیفیت ندارد. این دست اندرکار آجیل و خشکبار می گوید: متأسفانه آجیلی که در نمایشگاه ها عرضه می شود نه تنها کیفیت لازم را ندارد بلکه 10درصد هم از قیمت پسته مرغوب بازار بالاتر است و متأسفانه اتحادیه هیچگونه عکس العملی در این زمینه نشان نداد و مسئولین برگزاری نمایشگاه نیز در این باره تحقیقی نکردند. وی تأکید می کند: در حال حاضر بادام آمریکایی و فندق ترکیه بصورت قاچاق وارد می شود و با قیمت بالا به دست مصرف کننده می رسد و هیچ گونه نظارتی بر آن نیست.پسته فندقی 30 هزار تومانی نیز کیفیت خوبی ندارد.

نظرات مردم
روز پنجشنبه و در هوای برفی تهران که اکثر مردم از نزول این نعمت الهی خوشحال بودند، در یکی از نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا با آنها گفت و گو کردیم. نظرات کلی مردم درباره نمایشگاه های بهاره را می خوانید:

عرضه و قیمت موادغذایی مناسب است، عرضه کنندگان پوشاک اکثراً مغازه داران سطح شهر هستند و تولیدکنندگان فقط در پارک ارم حضور دارند. کیفیت پوشاک، کیف و کفش نازل است و مردم استقبال آنچنانی نکرده اند. اینها نظرات و صحبت های کسانی است که حداقل به دو نمایشگاه در 4 نمایشگاه سطح تهران مراجعه داشته اند.

اما مردم در این گفت وگو نظرات دیگری دارند که خواندنی است.
مردم می گویند، اگر دولت می تواند مواد غذایی را با قیمت های مناسب در نمایشگاه عرضه کند، چرا این کار در واحدهای صنفی سطح شهر و در طول سال انجام نمی شود. مردم درباره بازرس ها می گویند: به هیچ وجه این مسئله قابل لمس نیست زیرا کسبه سطح شهر کار خود را می کنند و گرانفروشی ها مهار نشده است. دولت همه ساله و در ایام پایانی سال اعلام می کند، بازرسان در سطح شهر به کار کسبه نظارت دارند ولی همچنان قیمت ها بالاست و این نشان دهنده آن است که نظارتها تاثیری ندارد و باید ساز وکار دیگری اندیشیده شود.

درباره نقش سازمان حمایت در مبارزه با گرانفروشی نیز از مردم پرسیدیم که در پاسخ جواب دادند: متاسفانه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بخش حمایت از مصرف کننده را کنار گذاشته و به حمایت از تولیدکننده پرداخته است. مردم می گویند: معلوم نیست قدرت و نفوذ تولیدکنندگان تا چه اندازه است که سازمان حمایت به کمک تولیدکنندگان برای بالا بردن قیمت ها آمده است، و به درخواست های گرانی کالا جواب مثبت می دهد.

آقایی حدودا 70 ساله در نمایشگاه مصلی می گوید: گاهی افزایش قیمت ناشی از گرانی است و گاهی گرانفروشی. گرانی یعنی کالا ارزش افزوده پیدا کرده که طبیعی به نظر می رسد اما گرانفروشی یک جرم است، و هیچ دلیلی جز سودجویی ندارد. گرانی کالا به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه است و باید اقتصاددان ها وارد موضوع شوند و سازوکارهای لازم را پیشنهاد و به دولت برای اجرا ارائه کنند. اما در گرانفروشی باید دستگاه های نظارتی و قضایی وارد کار شوند. گرانفروشی قابل کنترل تر و با یک اراده قوی قابل حل است. و تا آنجایی که ما تاکنون دیده ایم در اکثریت کالاها، معضل فعلی کشور گرانفروشی است نه گرانی. و آنچه که مشاهده می شود اراده ای برای حل مشکل مبارزه با گرانفروشی وجود ندارد و قوانین نیز کارآمدی لازم را ندارد. شما در شهری مانند تهران مثال یک شهر و هزار نرخ را در اکثر کالاها می بینید.

امیدوارم منفعت ناظران با منفعت متخلفان گره نخورده باشد، وگرنه راه به جایی نخواهیم برد. یکی دیگر از هموطنان درباره عدم برخورد با گرانفروشان می گوید: بزرگترین ایراد به تعزیرات و دستگاه قضا است. چرا شرکتی که به جرم میلیاردها ریال گرانفروشی جریمه می شود و حکم قطعی داده می شود را به مردم معرفی نمی کنند. بارها از طریق مطبوعات و رسانه ها می خوانیم و می شنویم که مثلا فلان شرکت واردکننده خودرو به جرم گرانفروشی جریمه شده ولی نام او اعلام نمی شود. چرا نباید مردم گرانفروش را بشناسند و از گرانفروش خرید نکنند، همین امر باعث می شود مجرمین با پرداخت جریمه اولا به کار گرانفروشی خود ادامه دهند زیرا باید مبلغ جریمه جبران شود و ثانیا خیالشان راحت می شود که نام آنها محفوظ است. مثلا در گرانی محصولات لبنی بارها اعلام شد کارخانجات متخلف به جرم گرانفروشی جریمه شده اند ولی هیچگاه نام این کارخانجات اعلام نشد و دیدیم که آنها هم هیچ وقت قیمت ها را به قبل بر نگرداندند.

بازار خودرو
یک دست اندرکار خودرو که نمی خواهد نامش در گزارش نوشته شود درباره قیمت خودرو، تولید آن و می گوید: سال هاست دو خودروساز بزرگ کشور از انواع و اقسام حمایت ها برخوردارند و فقط به سود فکر می کنند. بازاری انحصاری را در اختیار دارند و به تنها چیزی که اهمیت نمی دهند، کیفیت است. او می افزاید: در پی نوسانات بازار ارز در سال جاری اکثر تولیدکنندگان و از جمله خودروسازان خواستار افزایش قیمت محصولات خود شدند. بهانه آنها هم بالا رفتن قیمت تمام شده تولید است. اما این همه ماجرا نیست. خودروسازان به عمد تولید را کاهش دادند تا بتوانند از دولت امتیاز بگیرند که تا حدودی هم موفق شدند. وی می گوید: رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی خود به موضوعات مهمی درباره وضعیت خودروسازی کشور اشاره کرد و مسئله کاهش تعرفه نکته مهمی است، زیرا بالا بودن تعرفه یکی دیگر از امتیازاتی است که خودروسازان داخلی با این حربه به تنها موردی که عمل نمی کنند، ارتقای تکنولوژی است.

اگر تعرفه واردات پایین بیاید،خودروهای وارداتی با قیمت پایین تر از قیمت تولیدات داخل وارد می شوند و آنزمان مشخص می شود صنعت خودروی ما در چه جایگاهی است. آیا خودرویی مانند پراید که به گزارش سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد، بیشترین نمره منفی را دارد باید تولیدش ادامه داشته باشد آنهم با این قیمت جدیدی که اعلام شده است. این دست اندرکار خودرو در ادامه می گوید: رئیس جمهور اخیراً و هفته پیش با پرداخت تسهیلات میلیاردی و ارز مبادله ای به خودروسازان موافقت کرد، بنابراین انتظار می رود، کیفیت خودروها افزایش و قیمت ها کاهش یابد.

وی اظهار امیدواری کرد، شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری خودرو بدون ملاحظه کاری و دادن امتیاز به خودروسازان وارد عمل شود. وی همچنین به افزایش تقاضا در بازار اشاره کرده می گوید: احتکار خودروسازان و عرضه نکردن خودروهای تولیدی به بازار به امید افزایش قیمت به التهاب بازار دامن زد و اظهارات برخی خودروسازان مبنی بر نبود قطعات و توقف خط تولید در حالی است که انبار خودروسازان مملو از خودروهای تولیدی است. اگر هیأتی مستقل مسائل چندین ماهه خودروسازان را به درستی تحقیق و تفحص کند، درخواهد یافت نه تنها کمبودی از نظر تولید نیست بلکه بهانه ای بوده است برای امتیاز گرفتن از دولت در زمینه دریافت تسهیلات و بالا رفتن قیمت.

یک استاد دانشگاه نیز درباره قیمت گذاری خودرو و افزایش آن در بازار با تأکید بر کمک سازمان حمایت به خودروسازان گفت: «اصلاً قرار نیست که این قیمت ها از سوی سازمان حمایت اعلام شود. سازمان حمایت با کمک به خواسته های ناحق خودروسازان بیش از پیش حقوق مصرف کنندگان را نادیده گرفته است.»

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مصوبات جدید تنها به افزایش رسمی خودرو منجر شده است و خودروسازان همانند گذشته بنا ندارند که به تعهدات خود مبنی بر افزایش تولید و به تعادل رساندن بازار پایبند باشند گفت: «خودروسازان در ایران هیچگاه به دنبال به تعادل رساندن بازار نبوده اند و تنها به منافع شخصی و گروهی خود فکر می کنند. با توجه به اینکه در هر حالتی انبارهای خودروسازان پر از خودرو بوده است، خودروسازان به دلیل انحصاری که در این صنعت وجود دارد همواره به دنبال بهانه ای هستند که هر چند وقت یکبار قیمت ها را افزایش دهند.»

وی با اشاره به تصمیماتی که در خصوص صنعت خودرو گرفته می شود گفت: «با توجه به اینکه تمامی تصمیماتی که در خصوص تولید، قیمت و تعادل بازار خودرو اتخاذ می شود از یک سو به خودروسازان دولتی وصل است، در نهایت به ضرر مصرف کننده و اجحاف در حق آنان ختم می شود.»

این استاد دانشگاه با تشریح وضعیت خودروسازی در کشور گفت: «سال هاست که مجلس، دولت و مردم با کمک به صنعت خودرو به اسم استقلال و بی نیازی این صنعت از بازارهای خارجی و تاوان ضررهای این صنعت را پرداخت کرده اند. خودروسازان با شعارهای خود در این سالها به مردم وعده ارزبری کمتر در این صنعت دادند؛ اما چگونه است که با تغییری در بازار ارز یک مرتبه قیمت خودرو بیش از دو برابرافزایش پیدا می کند؟ بنابراین می توان نتیجه گرفت که ما پس از این سالها به استقلال در این زمینه نرسیده ایم و مصرف کننده مجبور است همچنان خودروهای تولیدی را به دلیل انحصار در این بازار به چند برابر ارزش بخرد.»

وی تصریح کرد: «تا زمانی که مصوبات، تصمیمات و سیاست گذاری ها در صنعت خودرو با دخالت و نفوذ خودروسازان انجام پذیرد نمی توان به بهبود این بازار چشم داشت و مصرف کننده مجبور است که محصولی برابر که با هیچ یک از استانداردهای زیست محیطی و صنعتی روز دنیا مطابقت ندارد را به چند برابر قیمت خریداری کند. از سوی دیگر به دلیل تعرفه بالای خودروهای وارداتی، تعداد محدودی که از این خودروها به کشور وارد می شود تحت شعاع قیمت خودروهای داخلی قرار می گیرد.»

تاثیر تحریم ها بر گرانی
رسانه های خارجی مدتی است سعی می کنند ابعاد تحریم و اثرات آن را در کشور وسیع جلوه دهند. ایران پس از انقلاب اسلامی تاکنون مورد تحریم های گوناگون آمریکا و غرب بوده و این مسئله نه تنها موجب ضعف ساختارهای اقتصادی کشور نشده بلکه در بخش هایی باعث شکوفایی شده است، که از آن جمله می توان به رشد 6 برابری ارزش بازار سرمایه اشاره کرد.

همچنین صادرات غیرنفتی ایران رشد چند برابر داشته است. از منظر دیگر، یکی از محاسن تحریم ها کاهش وابستگی بودجه سالانه کشور به درآمدهای نفتی است. و این موردی است که کشورهای غربی گمان می کردند با تشدید تحریم ها می توانند از اهرم نفت به عنوان پاشنه آشیل ایران بهره برده و به خیال خود ضربه سختی به ایران وارد کنند در حالی که مسئله بنزین به همگان نشان داد علی رغم تحریم واردات بنزین به ایران، تولید این فرآورده نفتی در داخل کشور افزایش داشته و صادرکننده نیز شده ایم.

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه تحریم ها ربطی به گرانی های اخیر ندارد می گوید: دولت باید مشکلات تولید را رفع کند. سیستم توزیع نیز بیمار است و تولید کننده و توزیع کننده فقط به دنبال سود هستند.

وی می افزاید: مهار گرانی ها به تدابیر ویژه و خاص نیاز دارد.
یکی از شهروندان نیز درباره گرانی های اخیر می گوید: بازار رها شده، و اینکه گفته می شود تحریم ها در این بازار دخیل هستند، نوعی فرار به جلو برای شانه خالی کردن از مسئولیت هاست. باید تولید را حمایت کرد و بازار را با رقابت تولیدکنندگان کنترل کرد. وی در ادامه می گوید: مدیریت نکردن بازار عرضه و تقاضا نیز از مسائلی است که موجب این وضعیت شده است.

یک کارشناس اقتصادی نیز درباره میزان اثرگذاری تحریم ها بر وضعیت اقتصادی کشور می گوید: تحریم نه تنها تاثیری بر وضعیت اقتصادی کشور به طور خاص نداشته ولی عاملی شده است تا عده ای سوداگر از این وضعیت سود ببرند و برخی مسئولان نیز ضعف مدیریت خود را به تحریم ها پیوند بزنند، در حالی که ضریب تاثیر تحریم ها با جهش قیمت ها همخوانی ندارد.

یک کارشناس اقتصادی درباره تاثیر تحریم ها بر اقتصاد کشور می گوید: غربی ها هر چه تیر در ترکش تحریم ها داشتند رها کرده اند و دیگر این ابزار کارایی چندانی برایشان ندارد. بی شک مقاومت مردم صبور ایران در برابر تحریم های خصمانه دشمنان باعث شده تا این اهرم فشار به مرور دچار فرسودگی و انحلال شود و از خاصیت بیفتد. وی ادامه می دهد: بروز بحران های پی درپی اقتصادی در غرب به خوبی این واقعیت را نشان می دهد که نتیجه تحریم ها بر ضد ایران بالعکس شده و اصطلاحا تیر کمانه کرده است. کاهش اجباری 80 میلیارد دلاری بودجه آمریکا، نرخ بیکاری دو رقمی در اتحادیه اروپا، رشد منفی اقتصادی در فرانسه و کاهش تولیدات صنایع پیشرفته در آلمان همگی بیانگر این حقیقت آشکار است که تیر تحریم ها بر ضد ایران برگشت خورده و قلب غرب را نشانه رفته است.
 

جام جم

مخالفت شورای نگهبان با مرخصی 9 ماهه زایمان
4 سریال و 128 فیلم برای نوروز
نسیم نوروزی وزیدن گرفته است
گمشده؛آرامش

کیهان

سهم تحریم و ضعف مدیریت در افزایش قیمت‌ها
کارشکنی غرب در روند مذاکرات آلماتی
انفجار مهیب کابل همزمان با سفر وزیر دفاع آمریکا
همکاری شورای نگهبان و قوه قضائیه در ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی

خراسان

خبرهای انتخاباتی وعده های کاندیداها
تجمع بزرگ طلاب و مراجع عظام تقلید در اعتراض به کشتار شیعیان مظلوم پاکستان
ایران به جمع ۴ کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی حرارتی پیوست
اظهارات رئیس‌جمهور پس از بازگشت از ونزوئلا و واکنش‌ها به نحوه تسلیت احمدی‌نژاد به مادر چاوز

جمهوری اسلامی

مراجع و روحانیون حوزه‌های علمیه سراسر کشور خواستار توقف کشتار شیعیان پاکستان شدند
بورس انرژی ایران آغاز به کار کرد
تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها علیه سفر اوباما به بیت‌المقدس
ارتش مصر در خیابان‌های پورت سعید مستقر شد

رسالت

آل اسحاق:اداره کشور با حضور تیمی حرفه‌ای و منسجم ضروری است
بحران بیکاری در آمریکا شدت گرفت
عسکراولادی:جبهه پیروان فقط با یک نامزد با دیگر اضلاع اصولگرایی گفت‌وگو می‌کند
لاوروف:اسد با کسی شوخی ندارد

قدس

نخریدن معادله را بر عکس کرد
کدخدایی:پولی برای نظارت بر انتخابات نداده‌اند
استقبال مرگبار طالبان از چاک هیگل در کابل
تجمع طلاب و روحانیون در اعتراض به کشتار شیعیان پاکستان

سیاست روز

گاز ایران به پاکستان امریکا را می گیرد
توقف یک طرح شکست خورده
آیت الله یزدی:اطلاعات رئیس‌جمهور درباره «رجعت» ناکافی است
رئیس جمهور:چاوز به دنبال اهداف انقلاب اسلامی بود

وطن امروز

ملک ملکه
اعتراض به توطئه تفرقه مذهبی
مصر در گرداب هرج و مرج
درباره لاله تحقیق و تفحص کنید

تهران امروز

بداخلاقی سیاسی عامل تخریب بنیان‌های جامعه
موج انتقاد از رفتار احمدی‌نژاد در ونزوئلا
یک سال تنفس تهرانی‌ها در هوای آلوده
اعلام شرایط بررسی صلاحیت کاندیداها

حمایت

براساس بخشنامه رییس قوه‌ قضاییه؛زندانیان به مرخصی نوروزی می‌روند
راه های مقابله با قلدرهای چاقو به دست
معاون اول قوه قضاییه:بودجه‌ قوه قضاییه کافی نیست
سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد؛اقدام‌های بازدارنده برای تکرار نشدن بداخلاقی های 88

آفرینش

نحوه انتخاب رشته، تأثیر معدل، نمره آزمون و مصاحبه در آزمون دکتری 92 تشریح شد
ارائه گزارش «یارانه‌ای» کمیسیون ‌‌‌‌نظارت مجمع تشخیص به رهبرمعظم انقلاب
رئیس جمهورکچاوز پیوند عمیقی بین انقلاب اسلامی و آمریکای لاتین برقرار کرد
رئیس مجلس:با واردات و اقدامات سطحی نمی‌توان اقتصاد کشور را سامان داد

ملت ما

آغاز انتقال وزارتخانه‌ها به پرند
سید رضا اکرمی:احمدی نژاد برداشت‌های خود را قانون می‌پندارد
دومینوی استعفا در کابینه مالکی
عماد افروغ:عوام فریبی نهایتاً گریبان اصل مهدویت را می‌گیرد

مردم سالاری

سخنگوی شورای نگهبان:رد صلاحیت‌ هیچ کاندیدایی قبل از ثبت‌نام اعلام نمی‌شود
آشوب جدید پورت سعید
نصراف از 100 هزار سکه پیش‌فروشی
افزایش نرخ کرایه‌ها زیر نرخ رسمی تورم است

ابتکار

توضیح دولتی ها درباره تسلیت احمدی نژاد به مادر چاوز؛مصافحه ای در کار نبود
نصیحت آیت الله یزدی به رئیس جمهور
تلاش حجاریان برای کاندیداتوری هاشمی
انتقال پایتخت به پرند کلید خورد

بهار

ماجرای عکس احمدی‌نژاد در کاراکاس
شرایط جدید مهریه و ازدواج موقت
پورت‌های «وی‌پی‌ان» غیرقانونی مسدود شد
سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد؛صلاحیت نامزدها پیش از انتخابات قابل استعلام است

شرق

عکس پرحاشیه در «کاراکاس»
امارات ساخت دومین جزیره مصنوعی را کلید زد؛گسترش شیخ‌نشین با خاک پارسی
وزیر ارشاد:بودجه فرهنگ 92 کاهش پیدا کرد
گردشگری «قشم» بر مدار تحریم و تورم

آرمان

آماده‌باش 60 هزار نیروی واکنش سریع
آغاز استخدام در نهاد ریاست‌جمهوری
سید حسن خمینی: باید هزینه حضور با شخصیت حقیقی در فضای مجازی کاهش یابد
انصراف از خرید 100 هزار سکه پیش‌فروش

دنیای اقتصاد

نقطه تعادل در بازار ارز
بازار داخلی در مسیر عکس حرکت کرد؛صعود اونس نزول سکه    
تغییر معادله بازار خودرو    
وداع با چاوز    

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها