آیا هاشمی منجی می شود

خبرگزاری روسی ریانوستی طی گزارشی به بررسی احتمال کاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری 92 پرداخته و نوشته است:گروهی از تحلیل گران سیاسی و اقتصادی معتقدند که فردی مانند هاشمی رفسنجانی که تجربه هشت سال اداره کشور در زمان جنگ عراق علیه ایران را داشته، می تواند منجی کشور شود.
کد خبر: ۵۴۳۹۸۹
آیا هاشمی منجی می شود

به گزارش پایگاه خبری انتخاب به نقل از ریانوستی، بسیاری از تحلیل گران سیاسی معتقدند که هاشمی رفسنجانی در نهایت، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد، بلکه به نفع چهره هایی همچون «علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب یا «علی اکبر ناطق نوری» رییس دفتر بازرسی رهبری ایران که هر دوی آنها از اصولگرایان معتدل به شمار می روند و نیز از چهره های نزدیک به حاکمیت هستند، کناره گیری و حمایت خود از آنان را اعلام خواهد کرد.

در صورت درست بودن تحلیل این تحلیل گران، به نظر می رسد هاشمی رفسنجانی به نفع ولایتی کنار رود، زیرا «علی اکبر ناطق نوری» اعلام کرده که قصد ورود به انتخابات را ندارد. اما ولایتی که از اعضای ائتلاف 1+2 اصولگرایان به شمار می رود، ستاد انتخاباتی خود را تشکیل داده و در صورت پیروزی در انتخابات، با توجه به اینکه مشاور امور بین الملل رهبر ایران است، شاید مأمور مذاکره با ایالات متحده آمریکا شود.

اصرار اردوغان بر آتش‌افروزی در سوریه

در حالی‌که جامعه بین‌المللی و از جمله دشمنان سوریه به ناکامی توطئه‌ها جهت براندازی نظامی در این کشور اذعان دارند، اردوغان همچنان بر مواضع گذشته خود پافشاری می‌کند.

به گزارش فارس، پایگاه خبری لبنانی النشره در مقاله‌ای تحت عنوان «چرا اردوغان گفت‌وگو درباره سوریه را نمی‌پذیرد و آتش‌افروزی اصرار دارد» به قلم «امین حطیط»، تحلیلگر امور استراتژیک به بررسی سیاست‌های نخست وزیر ترکیه در شرایط کنونی منطقه می‌پردازد.

حطیط در این ارتباط می‌نویسد: «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه بر این باور است، «آتش عربی» که غرب به عنوان «بهار عربی» از آن یاد و تبلیغ می‌کند، مواضع قدرت امت عربی را به دست خواهد گرفت و راه را در مقابل برای وی برای به دست گرفتن رهبری امت جهانی اسلام باز می‌کند. بنابراین با ابزارهای عربی - اسلامی و سلاح ناتو و با رویای بازگشت به تاریخی که زمان آن را از بین برده و به فراموشی سپرده است، مخالفت خود را با سوریه به عنوان خلیفه و ولی امری آغاز کرد که تمام اقدامات منطقه‌ای زیر نظر او و به دست دولتش صورت می‌گیرد.

اخلاقا خوب نیست مخالفت کنم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اعلام سه کاندیدهای جبهه پیروان اشاره و تصریح کرد: از بنده نیز به عنوان یکی از این سه کاندیدا اسم برده شده، که البته این به پیشنهاد تشکل‌ها و بدون تفاهم با من بوده است و من اراده‌ای برای این کار ندارم، البته این هم که ما مخالفت کنیم اخلاقا درست نیست.

به گزارش مهر، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین شنبه شب  در جلسه ماهانه  این جامعه با بیان اینکه بعضی‌ها در انتخابات به دنبال فتنه هستند، هشدار داد: باید فتنه‌ها از الان رصد کنیم؛ فتنه فعلی از بحث انتخابات آزاد شروع شده که عده‌ای در داخل نظام و عده‌ای نیز در خارج این مقوله را مطرح کرده اند و ما نیز همین جا تاکید می‌کنیم که انتخابات گذشته نیز همه آزاد و سالم بوده است و کسانی که در داخل این کلید واژه را مطرح می‌کنند بدانند که مقوله انتخابات آزاد مورد استفاده دشمن قرار گرفته است.

باهنر با بیان اینکه سیاست راهبردی ما رفتن به سمت وحدت است، گفت: اگر جامعتین به ساز و کار مشخص برسند ما حتما در قالب آن عمل خواهیم کرد در غیر این صورت بنده، آل اسحاق و آقای متکی با هم کار خواهیم کرد.

استراتژی‌ انتخاباتی اصلاح‌طلبان

مدتهاست که عناصری از جریان به اصطلاح «اصلاح طلب» برای فرار از اشکالات متعدد دوران سازندگی و دوم خرداد و خطای سنگین خود در به وجود آوردن افتضاح فتنه 88 و حمایت و سکوت درباره آن، استراتژی بامزه ای را در پیش گرفته اند. این افراد دائما با بزرگنمایی برخی اشکالات خصوصا سیاه نمایی معضلات اقتصادی کنونی، خود را منجی آینده اقتصاد ایران قلمداد کرده و بهترین شعار را برای رقابت 92 نجات اقتصادی برگزیده اند.

به گزارش جهان نیوز، این استراتژی که از سوی سایر عناصر این جریان هم پیگیری شده است، کاملا مردود بوده و گلایه امروز ایشان درباره مشکلات اقتصادی، از جانب مردم اشک تمساح تلقی خواهد شد؛

مشکلات اقتصادی امروز چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. همچنین نمی توان سهم سوءمدیریت داخلی کنونی را در به ثمر نشاندن خواست تحریم کنندگان خارجی در نظر نگرفت، اما راه حل این مشکلات قطعا نزد اصلاح طلبان نیست؛ چراکه برخی مشکلات امروز ریشه در تصمیمات نادرست اقتصادی روزهای زمامداری کارگزاران و اصلاح طلبان دارد.

هاشمی شانس ندارد

عباس عبدی، از جمله تحلیلگران اصلاح‌طلبی است که از تحلیل ورود هاشمی رفسنجانی به انتخابات استقبال نکرد و اینگونه واکنش نشان داد که « گمان نمی‌کنم که هیچ شانسی برای حضور مجدد و موفقیت‌آمیز هاشمی رفسنجانی وجود داشته باشد»

این فعال سیاسی در بخشی از صحبت های خود با خبرگزاری تسنیم در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات 24 خرداد ماه، اظهار داشت: به نظرم اصلاح‌طلبان تا وقتی که نتوانند درباره انتخابات ریاست جمهوری به جمع‌بندی روشنی برسند، نخواهند توانست در شوراها، عملی جمعی انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
بهرام هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
۰
۰
بنظر من هاشمی مرد بحران هاست و با كاندیدا شدن ایشان افراد زیادی به او رای خواهند داد ولی اینكه چقدر بتواند كشور را از این اوضاع نابسامان اقتصادی نجات دهد بستگی به این دارد كه نظر تنگی ها را كنار بگذاریم و همه به صورت متحد وی را یاری كنیم
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
۰
۰
اگر مسئولین ما گفته حضرت علی (ع) را رعایت می گردند وضع این نمی شد
مردم وظیفه خود را نسبت به حاكم تمام و كمال انجام دادند اما آیا حاكمان توانستند حقوق مردم را احقاق كنند ؟ چه بین المللی و چه داخلی ؟
این حق ملت ایران نیست .
تت
United Kingdom
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
۰
۰
100 بار نوشتید كه هاشمی شانس ندارد..اولا كه این عبدی كی هست كه بگه هاشمی شانس داره یا نداره...دوما اگه شانس نداره چرا اینقدر واستون مهمه كه همش اینو می نویسید...حتما شانس داره كه شما همش دارین اینو می گید

نیازمندی ها