راه‌های ساده برای دوری از پشه

پشه‌ها اگرچه حشرات دوران گرم سالند اما بی‌توجهی به بهداشت محیط زیست باعث شده که در فصول سرد هم از صدای وزوز آنها و نیش و سوزش محل نیششان در امان نباشیم. برای جلوگیری از سوزش و التهاب ناشی از نیش پشه راه‌های ساده‌ای وجود دارد. در این نوشتار برخی از آنها را برایتان گردآوری کرده‌ایم.
کد خبر: ۵۴۱۵۵۴

از آبهای راکد اطرافتان خلاص شوید. ظروف آب حیوانات خانگی و حوضها محل مناسبی برای تخمگذاری پشه‌ها و گسترش دامنه فعالیت آنهاست.

گیاهانی چون علف گربه، اکلیل کوهی، بالنگ، استوخودوس، دارچین و نعناع که به گیاهان پشه‌دورکن معروفند مانع جذب پشه‌ها می‌شود.

از سیر استفاده کنید. پشه‌ها از این گیاه نفرت دارند. اگر از بوی سیر متنفرید، یک تکه پارچه را در آب سیر خیس کنید و پس از خشک شدن، آن را خارج از اتاق یا محلی که زندگی می‌کنید، آویزان کنید. اگر هم برایتان فرقی نمی‌کند که بوی سیر بدهید، یک حبه سیر را چهار قسمت کرده و یکی از این چهار قسمت را له کرده و با پنج لیوان آب مخلوط کنید و به صورت اسپری درآورید و به خود بپاشید. این روش پشه‌ها را از شما دور می‌کند. همچنین می‌توانید یک بوته سیر را از سردر اتاقتان آویزان کنید.

گیاه مریم گلی و اکلیل کوهی را درون زغال کباب بریزید. این روش براحتی پشه‌ها را دور می‌کند. استفاده از روغنها و عصاره‌های طبیعی چون اوکالیپتوس، دارچین و روغن کرچک هم برای دفع نیش پشه مفید است. 10 تا 25 قطره از این روغن را درون 2 قاشق غذاخوری حلال، مخلوط کرده و به بدن بپاشید.

پشه‌ها زمان طلوع و غروب خورشید فعالتر می‌شوند. 30 دقیقه قبل و بعد از غروب و طلوع خورشید از خانه خارج نشوید تا از شر نیش پشه‌ها در امان بمانید.

لباس تیره جاذب پشه است. به همین دلیل بهتر است از پوشیدن لباسهایی با رنگ تیره خودداری کنید.

عطرها و صابونهایی با رایحه گلها جاذب پشه است.

استفاده از اسپری سرکه سیب یا سرکه سفید هم می‌تواند پشه‌ها را از شما دور کند

newsQrCode
برچسب ها: نیش پشه پشه نیش
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها