از ابتدای سالجاری

صادرات کشور 32 درصد رشد داشت

معاون کمکهای تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه صادرات پایدار، محور توسعه است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون صادرات کشور رشد ۳۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
کد خبر: ۴۰۶۳۲۶

به گزارش مهر، کیومرث فتح اله کرمانشاهی بعداز ظهر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات صادرکنندگان استان قم که در محل سازمان بازرگانی استان قم برگزار شد، با تاکید بر برابری صادرات غیر نفتی با واردات کشور تاکید کرد و گفت: ‌صادرات نفت نعمت است و باید به دنبال صادرات همت که‌‌ همان صادرات غیر نفتی است باشیم.

وی با تاکید بر اینکه صادرات پایدار محور توسعه است، یادآور شد: اگر بخواهیم در بازارهای هدف بمانیم راهی جز ارتقای تولید و تولید با محوریت صادرات نداریم و باید توجه داشته باشیم که بازارهای داخلی دیر یا زود اشباع می‌شوند بنابراین باید به دنبال بازارهای جهانی بود.

کرمانشاهی با بیان اینکه در سال گذشته یکی از مصادیق همه مضاعف در توسعه صادرات تجلی پیدا کرده است، اظهار داشت: صادرات غیر‌نفتی کشور در سال گذشته ۲۶، ۵ میلیارد دلار، خدمات فنی و مهندسی ۳، ۳ میلیارد دلار‌، میعانات گازی ۵ ،۵ میلیارد دلار و سایر بخش‌های خدماتی از جمله گردشگری و آی‌تی بیش از پنج میلیارد دلار بوده است که از مرز ۴۰ میلیارد دلار نیز گذشت.

وی همچنین به میزان رشد صادرات در دو ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در دو ماهه اول سال ۹۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل صادرات کشور ۳۲درصد رشد داشته است.

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران صادرات را دارای مزایای بسیار دانست و بیان داشت: صادرات موتور محرکه اقتصاد است و باعث رشد و شکوفایی اقتصاد، حضور در بازارهای بین المللی، ارزآوری، ارتقا کیفیت، اشتغال و ده‌ها مزیت دیگر اقتصادی می‌شود.

وی تحقق اهداف جهاد اقتصادی را در گرو توسعه صادرات غیر‌نفتی دانست و افزود: باید نیاز کشور از محل ارز حاصل از صادرات غیرنفتی تامین و از محل صادرات نفتی برای توسعه زیرساخت‌های زیربنایی کشور هزینه شود تا این ثروت ملی برای آیندگان حفظ شود.

کرمانشاهی در ادامه یادآور شد: دولت در راستای مصوبات مجلس به این نتیجه رسیده است که کوچک و چابک سازی دولت به نفع کشور است و به همین دلیل ادغام وزارت خانه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: در ادغام وزارت بارزگانی با صنایع و معادن نیز شعار و بحث اصلی، تولید صادرات محور و توسعه صادرات در راس امور ادغام قرار دارد و در این ادغام مشکلات بین صنعت و تجارت به نفع صادرات حل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها