وقتی کشیش هوس ربودن هواپیما می‌کند

7 نفر به جرم ربودن یک فروند هواپیمای مسافربری در مکزیک به محاصره پلیس درآمدند و دستگیر شدند. یک فروند بویینگ 737 شرکت «ارومکزیکو» که با بیش از 100 مسافر و خدمه از کانکون به مکزیکوسیتی می‌رفت ربوده شد.
کد خبر: ۲۷۹۵۵۴

هواپیماربایان تهدید کرده بودند که اگر نتوانند با فلیپه کالدرون رئیس جمهوری مکزیک گفتگو کنند، هواپیما را منفجر خواهند کرد.

گفته می‌شود یکی از هواپیماربایان ، یک کشیش افراطی است و بر این باور بود که در حال اجرای ماموریتی الهی است. به دنبال این رخداد، فیلیپه کالدرون همراه وزیر دفاع و ده‌ها پلیس به فرودگاه رفت و 7 هواپیماربا که نتوانسته بودند وارد کابین خلبان شوند، طی عملیات ضربتی بازداشت شدند.

تصویر آنان که به دستشان دستبند زده شده و از هواپیما خارج می‌شدند، در تلویزیون فرودگاه پخش شد و خوان مولینار، وزیر راه و ترابری مکزیک گفت: در بویینگ 737 شرکت ارومکزیکو هیچ بمبی کشف نشد.

گفته می‌شود مجرمان به دنبال پناهندگی در مکزیک هستند و فقط می‌خواستند با فیلیپه کالدرون گفتگو کنند.در همین حال خبرهای ضد ونقیضی منتشر شده که حاکی است هواپیماربایی را یک مرد 44 ساله طراحی کرده بود.گزارش می‌افزاید: ظاهرا وی گفته بود مکزیک با یک خطر زلزله روبه‌روست و باید هر چه زودتر نجات یابد.

تلویزیون مکزیک، تصاویر این ماجرا را به طور زنده پخش کرد و مسافران در حال تخلیه و دور شدن از هواپیما دیده شدند. این گزارش حاکی است، پس از دستگیری 7 نفر که گفته می‌شد از عاملان هواپیماربایی هستند، تحقیقات بعدی مشخص کرد، عامل اصلی این هواپیماربایی یک کشیش بوده است. پلیس با توقیف یک قوطی نوشابه که گفته می‌‌شود مواد منفجره است، آن را در فاصله‌ای دور منهدم ساخت کرد که معلوم شد ادعای مرد هواپیماربا دروغ بوده است.

ایسکانیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها