روجر فدرر قهرمان رقابت‌های تنیس ویمبلدون در سال 2009 شد. تنیس‌باز سوئیسی و مرد شماره‌ دو دنیا، با شکست سه بر دو "اندی رادیک" از آمریکا توانست سومین گرنداسلم تنیس سال را از آن خود کند. این ششمین قهرمانی فدرر در رقابت‌های ویمبلدون بود.
کد خبر: ۲۶۴۲۶۹

 با آنکه پیت سمپراس با هفت عنوان قهرمانی در ویمبلدون پرافتخارترین تنیس‌باز به شمار می‌آید، اما فدرر با رسیدن به 15 عنوان قهرمانی در رقابت‌های گرنداسلم پرافتخارترین تنیس‌باز جهان شناخته شد.

این تنیس‌باز 27 ساله در بازی برابر رادیک در ست‌های دوم، سوم و پنجم توانست حریف آمریکایی‌اش را شکست دهد.

به گزارش ایسنا، دیدار پایانی ویمبلدون مردان چهار ساعت و 16 دقیقه طول کشید. ست پنجم این دیدار به یک ماراتن شبیه بود و 30 گیم داشت که سهم فدرر 16 و رادیک 14 گیم بود.

این دو پیش از این دو بار در فینال این رقابت‌ها برابر هم قرار گرفته بودند که در هر دو مسابقه‌ی گذشته نیز فدرر توانسته بود پیروز از میدان خارج شده و قهرمانی را جشن بگیرد.

رادیک و فدرر در مجموع 21 بار با هم روبرو شده‌اند که سهم پیروزی فدرر 19 بار بوده است.

دیدار پایانی میان مردان شماره‌ی دو و شش تنیس دنیا تماشاگران ویژه‌ای هم داشت. سرآلکس فرگوسن سرمربی منچستریونایتد، مشائیل بالاک هافبک آلمانی چلسی، راسل کرو هنرپیشه‌ی معروف هالیوود در کنار پیت سمپراس قهرمان افسانه‌ای سال‌های پیش رقابت‌های تنیس از جمله‌ی تماشاگران ویژه‌ی دیدار فینال ویمبلدون 2009 بودند.

در رقابت‌های زنان هم عصر شنبه در دیدار خانوادگی میان خواهران ویلیامز این سرنا بود که با شکست دو بر صفر ونوس توانست جشن قهرمانی را برپا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها